Hoi!
Wij blijven sukkelen met onze Wifi en daarom probeer ik het eens hier te vragen. Wij hebben internet maxi en op my proximus zou ik volgens mijn account dus een downloadsnelheid moeten hebben van 84,9 MB/s en een uploadsnelheid van 27,6 MB/s. Mijn werkelijke snelheid is nog geen 10% daarvan, namelijk 5,3MB upload en 1,8 MB upload… (zie printscreen speedtest hieronder).
Ik gebruik de wifi voor zakelijke doeleinden en zowel ik als mijn partner werken 90% van thuis uit. Maar met deze snelheden is het echt niet meer werkbaar. Wat kunnen wij doen om dit op te lossen? Ook hebben wij erg vaak geen wifi op onze mobiele telefoon. De modem hangt centraal in de woning op de beneden verdieping en we hebben boven een Wifibooster van proximus + 2 wifi repeaters die niet van proximus zijn (TP link). Wij hebben er daarvan ook eentje boven hangen en eentje in de living. Wij hebben dus 3 wifi repeaters in totaal om in een straal van 10 m wifi te hebben…
Wij zijn een beetje ten einde raad en de wifi is hier gewoon echt een ramp. Alles via 4G op onze gsm werkt sneller.
We wonen in een nieuwbouw met beton prefab muren en hebben een isolatie van 12 cm… Bij proximus zegt men dat het daar aan zou liggen. Maar zijn wij dan gedoemd om nooit internet te hebben in onze woning? Dat kan toch niet dat iedereen die een nieuwbouw heeft geen internet kan hebben… Nu betalen wij eigenlijk veel voor internet die niet werkt. (zie snelheden speedtest)
Iemand tips? Mensen aan de telefoon van proximus kunnen ons niet helpen…. De oplossing is altijd “leg de modem af, trek alle repeaters uit en leg dan eerst modem aan en dan al de rest) Maar dat levert niks op…