Skip to main content

Proximus TV app op Android TV

• February 18, 2016
  • 8 reacties
  • 2195 Bekeken

Titel zegt het al :)

Zijn er plannen om de proximus TV app compatibel te maken met Android TV?
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.belgacom.mobile.adeleeverywhere

Dit valt zowat in dezelfde lijn als Telenet met hun CI kaarten die ze verborgen houden in hun toestellen. Ik weet niet hoe bereid Proximus hier toe is.

Zo kan die energieverspillende decoder weg, en hebben we weer een toestel minder. Toch iets dat ik ZEER graag zou zien gebeuren...

MVG
Jan
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Elsa
  • February 18, 2016
Jan,
Hetgeen dat ik weet dat Proximus daar al plannen mee had in samenwerking met Samsung, om de decoder functie in de smart TV te integreren,
en inderdaad je hoort daar niks meer over, en ben ook zeer benieuwd of Proximus daar nog verder plannen mee heeft om in die richting door te gaan.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 18, 2016
Ja over die Samsung integratie heb ik ook al verschillende dingen gehoord. Samsung heeft geen Android TV voor zover ik weet, dus dat zal sowieso niet dezelfde app zijn.

De Android versie van hun Proximus TV app compatibel maken met TV's is volgens mij (ik spreek als software engineer) veel minder werk dan een nieuwe app voor Samsung maken. Tenzij Samsung hier een agreement met Proximus over getekend heeft natuurlijk.

Elsa
  • February 18, 2016
Eigenlijk bestaat het al onder de vorm van "google chrome cast HDMI stick" alleen is die functie nog niet in de PX-TV-app voorhanden zoals die wel in de TVO-app zit.
Wel interessant is de chrome cast om niet smart TV's op een goedkope manier een beetje smart te maken, er wordt geen VPN ondersteunt, i.v.m. Netflix ;-)
Android TV werd vanaf 2015 geïntroduceerd op smart tv’s van onder andere Sony, Phillips en Sharp , maar of er ondertussen nog andere merken bijgekomen zijn weet ik zo niet vanbuiten.
Ander besturingssystemen:
Panasonic -> Firefox OS
gebouwd in HTML 5 en dat het daarom makkelijk is om apps te ontwikkelen.

LG -> WebOS

Samsung -> Tizen

• Auteur
  • Apprentice
  • February 18, 2016
Ja, die "Google Cast" functionaliteit zit in Android TV ingebakken, dus dat zou ook tevens een schitterende oplossing zijn 🙂

• Apprentice
  • February 22, 2016
enige officiële feedback? Iemand support al gecontacteerd?

Ik heb de tv overal app al een tijdje via apk installed op men nvidia shield box (android tv).
Recentelijk ook nog de nieuwe proximus tv app.

Het werkt wel maar zoals verwacht, de interface is alles behalve optimized voor android tv.

Zou fijn zijn mocht proximus een versie uitbrengen voor android TV zodat die decoder weg kan.

Groeten,
Dave

Forum|alt.badge.img
  • Motivator
  • February 22, 2016
Heb ook nog een vraag voor Proximus.
Wanneer is het voorzien dat men zal kunnen chromecasten via de Android Proximus TV-app?

• Auteur
  • Apprentice
  • February 22, 2016
Exact wat ik bedoel Dave!

• Auteur
  • Apprentice
  • February 22, 2016
Ik heb trouwens Proximus al eens gemailed via het email-adres onderaan in de play store, maar het was een ijzige stilte...