Vraag

zwart beeld

  • 6 December 2021
  • 7 reacties
  • 964 Bekeken

Een topic dat hier al veel behandeld is maar blijkbaar nog altijd actueel. Ik ben sinds half oktober 2021 nieuwe klant bij proximus en heb sindsdien helaas nog geen enkele avond ongestoord beeld kunnen kijken. Om de zoveel tijd wordt het scherm zwart (geluid blijft), soms enorm veel - soms minder.

Na veel wachten aan de telefoon en contact met de 0800/22 800 krijg ik te horen dat de lijn goed is, dat het probleem gekend is en dat ze er volop aan werken.

Alle data- en HDMI kabels zijn splinternieuw, en ik heb al ontelbare resets van zowel box als decoder gedaan. Voor de volledigheid geef ik nog even mee dat ik met een klein patchpanel werk en een versterker.

Twee keer kreeg ik ondertussen de melding op mijn TV scherm dat de problemen zouden opgelost zijn na heropstart van Pickx. Niet dus helaas.

Twee vragen: 1. iemand hiervan op de hoogte wanneer dit zou opgelost moeten zijn? En 2. Wat met compensatie (financieel) het kan toch niet zijn dat je een abonnement betaald en al 2 maand niet deftig kan kijken zonder elke halve minuut onderbrekingen te hebben?

 


7 reacties

Je zit waarschijnlijk let een V7 decoder.

heb je de mogelijkheid om deze decoder eventueel met een lange voorlopige utp netwerkkabel direct te verbinden aan de gele LAN poort van de bbox, om te kunnen vaststellen of het dan nog gebeurt

Hallo Martin,

 

inderdaad V7. Alles is momenteel met Utp kabels verbonden: decoder/bbox/tv/versterker/patchpanel

of bedoel je dat ik het patchpanel er vantussen moet halen om te zien of daar het probleem ligt?

 

groeten,

bart

 

als je met versterker een switch bedoelt dan zou je die best eens loskoppelen en als je kunt inderdaad best eens testen terwijl er zo weinig mogelijk iets anders aangesloten is. 

je gebruikt toch de originele bijgeleverde HDMI kabel meegeleverd met V7

Met versterker bedoel ik de geluidsversterker en met patchpanel bedoel ik switch 🤪 ik zal eens proberen zonder idd. 

Met versterker bedoel ik de geluidsversterker en met patchpanel bedoel ik switch 🤪 ik zal eens proberen zonder idd. 

Ps ik gebruik ultra high speed (nieuwe) hdmi kabels

Ik heb mijn  v7 decorder 2dagen .ook juist dit probleem gehad.wel geluid ,zwart beeld.heb gewoon alles uitgezet en terug opgestart zonder te resetten...en is ok nu 👍

Is dit probleem bij de v7 decorders nu opgelost? Want ik heb 2dagen een nieuwe decorder v7 en heb al elke dag problemen ...gist.zwarte beeldflitsen en beeld niet gechroniseerd met spraak....pffff echt niet fijn .nooit geen problemen gehad ervoor 

Reageer