Beantwoord

Zenders Hernummeren

  • 31 August 2021
  • 14 reacties
  • 1933 Bekeken

Een maand of 3 geleden werd er gezegd 

PhoebeW schreef:

Hi iedereen 

De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst, niet voor V7 of V8. We werken wel aan de hernummering van de Pickx App via het web en op deze manier dit dan dan automatisch overgenomen worden door de V7 decoder. 

 

Nog altijd kan ik de zenders niet hernummeren.

Hoe lang gaat dit nog duren want dit is toch zeer vervelend.

icon

Beste antwoord door Martin 7 December 2021, 21:24

Bekijk origineel

14 reacties

Prox medewerkers zetten zo’n veranderingen/aanpassingen aan de V7 in deze sticky

→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-stand-van-zaken-52202

Reputatie 1
Badge

Een maand of 3 geleden werd er gezegd 

PhoebeW schreef:

Hi iedereen 

De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst, niet voor V7 of V8. We werken wel aan de herummering van de Pickx App via het web en op deze manier dit dan dan automatisch overgenomen worden door de V7 decoder. 

 

Nog altijd kan ik de zenders niet hernummeren

Hoe lang gaat dit nog duren want dit is toch zeer vervelend.

Ik vind het ook vervelend, want je vind dan nog eens dubbele zenders terug. Weet iemand soms hoe je die zenders terug kan zetten op zijn originele plaats, want ik had ze gezet eerst de Nederlands en dan de Franstalige. Maar ik kan ze misschien beter origineel laten staan. Want als hier binnen de 2 maand geen oplossing is voor op een gemakkelijke wijze die te verwisselen, dan stap ik terug over denk ik.

afhankelijk van welke  TV box je hebt :

uitleg → De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

kies “Standaard” om de standaardvolgorde terug te zetten

Reputatie 1
Badge

afhankelijk van welke  TV box je hebt :

uitleg → De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

kies “Standaard” om de standaardvolgorde terug te zetten

Ik heb de V7, en waar moet ik dit dan doen? Want ik kom enkel terug op alternatieve zenderlijst/ Nederlandstalige of Franstalige. Het lijkt er eerder op of er geen weg terug is eens je die zenders bij elkaar laat plaatsen, dat men achteraf doodgewoon niet de kans heeft om terug de standaard volgorde te nemen. Bij Telenet was dit anders en hoefde je ook maar enkel op 1 knop te duwen en je had zo die standaard zenders op zijn plaats staan. Ik versta het nog altijd niet waarom men weet dat ze zo ver achterliggen tegenover Telenet, men er ook niets aan doet. In plaats van vooruit gaat het precies achteruit. Die films zijn al zeker 10 jaar films, er word geen genre aan gegeven-gids van maar een week, en die op niets trekt en misschien vergeet ik nog iets. Het goede is wel dat men globaal genomen goedkoper is geworden dan bij Telenet. Maar dit moet de klant ook kunnen verdienen zodat er nog meer naar hier kunnen komen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet op deze manier. Men kan beter voortbouwen eerst op de zaken die al bestaan, zoals die zendergids in orde te brengen. Liefst 14 dagen en terug een horizontale zoals vroeger met een tijdlijn. Er werken genoeg mensen bij Proximus die weten hoe hij er uit ziet bij Telenet. En een betere weergave bij die films. U moet niet zeggen dat ze het ook niet doorgeven, want hoe verschijnt het anders in kranten weekbladen en Telenet. En ik Vind dat dan al die nieuwigheden nog kunnen.

Reputatie 7
Badge +4

@Mario091166 @Ingrid W.L Op dit ogenblik kan je enkel nog je ‘favorieten’ aanduiden en op die manier de zendervolgorde aanpassen op de Android box (V7). We zijn bezig met de testen van het nieuwe systeem om de zendervolgorde aan te passen. Wanneer je dit juist zal kunnen gebruiken zal afhangen van de testresultaten, maar als alles goed loopt zal dit niet meer lang duren. 

@Mario091166 Als je voor Nederlandse (of Franstalige) zendervolgorde kiest neemt hij automatisch de standaardvolgorde van die taal. 

Heb vandaag hetzelfde voor op tv met gewone afstandsbediening al de nummers zijn verdwenen en nu staat vrt op 401 en ATV op 1 en ik kan de volgorde niet veranderen want de zender hernummeren staat vast als we dat al niet meer mogen doen . Straf  . Hebben ze wel eens nagedacht dat sommige mensen het moeilijk hebben met simpele dingen te veranderen?

heb je de decoder al eens herstart door hem even stroomloos te zetten als je de volgorde niet terug krijgt kan je deze instellen als volgt:

Het is nu mogelijk om via de pickx website de zendervolgorde te veranderen 

  • Ga naar  www.pickx.be/zenders :
                (of via http://proximuspickx.be > instellingen > zenders hernummeren)
  • Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  • Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop  aan de rechterkant en over je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  • Druk op Opslaan bovenaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

zie ook De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@Alfafa Wij hebben geen wijziging in de zendervolgorde doorgevoerd. Ik zie in uw profiel enkel de wijzigingen die u zelf heeft doorgevoerd. Hebben de tips van Martin geholpen ? 

Reputatie 7
Badge +2

Deze hernummeringsmethode is een goed begin, maar er blijft een probleem bestaan met de ‘infokanalen’. Deze staan niet gemarkeerd in de lijst. Daardoor heb je dus nog steeds tussen je eigen hernummering deze infokanalen staan. Best vervelend om elke tien zenders een infokanaal tegen te komen. Op de v5 decoder kan je die infokanalen wel zien staan. 

Ik heb dus de lijst aangepast via de website, maar daardoor staan die infokanalen terug tussen mijn zenders door op de v5. Kunnen jullie dit nakijken aub?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@evebxl Je kan de Pickx kanalen ook verzetten via de website

 

Het probleem is dat je enkel het infokanaal 999 ziet de andere kun je niet zien maar wel via de decoder als je dan via de decoder bv een infokanaalxxx (dat je zie t op je decoder) naar bv 998 verplaatst via pickx.be/zenders, is die verplaatsing in werkelijkheid niet gebeurd .

enkel infokanaal 999 wordt weergegeven

 

Reputatie 7
Badge +2

Het probleem is dat je enkel het infokanaal 999 ziet de andere kun je niet zien maar wel via de decoder als je dan via de decoder bv een infokanaalxxx (dat je zie t op je decoder) naar bv 998 verplaatst via pickx.be/zenders die verplaatsing in werkelijkheid niet gebeurt .

enkel infokanaal 999 wordt weergegeven

 

Martin legt heb nog beter uit dan ik. Het gaat dus inderdaad over al die infokanalen die blijven rondhangen nadat een zender is verdwenen. Bij mij zijn dat er een tiental en het is heel vervelend dat je ze via de website niet ziet staan om ze te verplaatsen. Aangezien jullie nu aanraden om voortaan deze manier te gebruiken om zenders te verplaatsen, zou ik heel graag hebben dat jullie die “verborgen” infokanalen ook zichtbaar maken op de websiten. Dus graag doorgeven aan jullie technische ontwikkelaars.

TBI: Er zijn 11 infokanalen waarvan ik er 10 verplaatst heb via de decoder, boven het infokanaal 999

dus van 989 tem 999.
(waarvan alleen 999 zichtbaar is op pickx.be/zenders) 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin @evebxl Ik heb je vraag doorgespeeld naar de ontwikkelaars. 

Reageer