Vraag

Zenderlijst aanpassen Waals naar Vlaams

  • 23 November 2020
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

Hallo,

 

We hebben een tweede verblijf in de Ardennen. Ondanks ik het melde bij de bestelling werd de V7 decoder geleverd met Waalse zenderlijst.

Gezien op de V7 decoder de optie om individuele zenderlijst aan te passen er niet is vroeg ik mij af of de Vlaamse zenderlijst kan ingesteld worden? Menu’s al doorlopen maar niets gevonden. Dus hoop ik dat Proximus dit zelf kan instellen. Er werd ook een tweede decoder besteld, hopelijk kan daar direct de goeie zenderlijst ingesteld worden. 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Zenderlijst op tv en tv-app | Proximus

=

u kunt de volgorde van de zenders wijzigen maar enkel in Brussel kunt u kiezen tussen zenderlijst Vlaanderen en deze van Wallonië

 

tenzij de proximus medewerkers mij morgen tegenspreken als ze hier morgen de draad opnemen,  denk ik dat dit niet mogelijk is en deze gekozen wordt op het moment je de decoder installeert en dan op een bepaald moment je telefoonnummer moet invoeren van je lijn waarop de decoder aangesloten is en deze bepalend is voor de zenderlijst die ingevoerd wordt.

Enfin we zien wel wat de proximus medewerkers morgen hier over te vertellen hebben.

Zoals ik melde en ik ook al heb terug gevonden op het forum is de optie zendervolgorde wijzigen op de V7 decoder niet aanwezig.

Ik begrijp ook niet goed waarom dit niet mogelijk is, dit is toch softwarematige materie, toch geen locatiegevoelige decoder?

Omdat ze dit nog niet opgelost hebben ze stellen dan voor om met favorieten te werken.

FYI: een ander antwoord van prox 

Persoonlijke hernummering van de kanalen : zender hernummering is niet mogelijk op de V7 decoder. Als de klant zijn zenders al hernummerd heeft met een andere decoder, dan blijft deze hernummering wel geldig op de V7.

Reputatie 6
Badge +3

Zoals @M_016  en @Martin vermeld hebben, hangt de zenderlijst af van de locatie, we kunnen dit ook niet aanpassen.

Op de oudere decoders is het inderdaad mogelijk de zenderlijst aan te passen maar met de V7 decoder is deze optie inderdaad weggelaten.

Reageer