Vraag

wi-fi bridge

  • 6 January 2021
  • 8 reacties
  • 418 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Onze tweede tv in de kamer is aangesloten draadloos via een wi-fi bridge,nu is het zo dat bijna dagelijks de bridge uitgaat en alle lampjes doven,we krijgen ook een melding op de tv dat de verbinding verbroken is.

we hebben dus tijdelijk geen ontvangst meer,dit duurt zo enkele minuten,daarna gaat de bridge vanzelf weer aan en maakt terug verbinding met de router.

op dat moment is alles terug ok,maar bijna iedere dag hebben we dit voorval,wat heel raar is,het is meestal rond 22uur .

wat kan hiervan de oorzaak zijn? Graag had ik hierop een antwoord en eventueel een oplossing voor dit probleem.

alvast dank bij voorbaat.


8 reacties

heb je zijn netadapter al eens even stroomloos gezet.

je kan natuurlijk ook proberen door deze eens te resetten ook 

Reputatie 3
Badge

Hallo,

dank je wel voor het snel reageren op mijn vraag.

het is inderdaad zo dat ik tot op heden nog geen stappen heb ondernomen.

Het zijn in ieder geval twee mooie tips om te volgen,ik weet wat er mij te doen staat.

Hartelijk dank en vriendelijke groetjes.

Reputatie 7
Badge +3

@jojo_01  als de reset zoals @Martin omschreven heeft niet moest helpen vrees ik dat toestel defect is.

We zullen dan hiervoor een ticket opmaken indien dit het geval moest zijn.

 

Geert

Reputatie 3
Badge

Beste Geert,

dank je wel voor het reageren.

momenteel werkt alles goed en heb ik geen probleem meer ondervonden,het is wel zo dat het ook niet dagelijks voorkwam.

Dus nog even wat geduld hebben en zien hoe het verder gaat.

Indien terug problemen laat ik het horen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groeten,

jojo

 

Reputatie 3
Badge

Hallo,

ondertussen geen uitvallen meer gehad tot op de dag van vandaag.

Omstreeks 22 uur is de wifi-bridge terug uitgevallen,hebben terug enkele minuten moeten wachten totdat deze terug in werking was,kort daarop nog geen minuut later terug hetzelfde bridge uitgevallen en terug een tijdje moeten wachten tot alles weer ok was.

Heb ondertussen al een reset gedaan en ook de adapter eens uitgetrokken,dus probleem met wifi-bridge is nog niet opgelost!

Het is wel erg vervelend als je een uitzending aan het bekijken bent die niet opgenomen was (dus met uitstel )en deze plots halverwege uitvalt,je kan niet anders dan terug te beginnen bij het begin daar er niet doorgespoeld kan worden zoals bij een opname.

Ik hoop alsnog te komen tot een oplossing door de wifi-bridge te vervangen door een nieuwe,de bridge is in huur bij proximus.

Of is er nog een andere oplossing?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groetjes

De beste oplossing is natuurlijk met kabelverbinding werken, maar dat is uiteraard niet altijd praktisch mogelijk.

je kunt natuurlijk met booster of PLC’s werken maar dat is dan nog altijd niet zeker of het beter werkt je kan dit alleen maar weten als je een ruime tijd kunt uitproberen.

Best dat je afwacht tot de mensen van proximus morgen dit verder eens bekijken.

Reputatie 7
Badge +4

@jojo_01 Allereerst kan je onderstaande zaken eens nakijken. Als die niet helpen kan er eventueel een wifi booster geplaatst worden ipv een wifi bridge. Hier vindt u ook nog algemene tips om je wifi te verbeteren

Wi-Fi Bridge - Hoe de kwaliteit van het signaal te verbeteren

 

De LED 'Link quality' op de Wifi Bridge is oranje fLi7NgJAg6 of rood 6zNnLCBw1t .

 

Mogelijke oorzaken

 

  1. Als alles eerder correct heeft gewerkt en er is niets veranderd in de installatie, kan het een modem- of Wifi Bridge-probleem zijn.
  2. De Wifi Bridge is te ver van het modem verwijderd, of er zijn te veel obstakels tussen de 2.
  3. De Wifi Bridge of modem bevinden zicht in of achter een kast/meubel.
  4. De Wifi Bridge of modem staan te dicht bij andere toestellen, waardoor er interferentie ontstaat (elk type apparaat of metalen voorwerp).

 

Oplossingen volgens de oorzaken van het probleem

 

De 'Link quality' LED moet altijd groen I0XVa8Wqdb zijn voor de klant om een goede tv-ervaring te hebben.

  1. Als dit nog niet gebeurd is, start dan eerst het modem en de Wifi Bridge opnieuw op.  Als het probleem aanhoudt, reset de Wifi Bridge en synchroniseer deze opnieuw met het modem.
  2. Plaats de modem en/of de Wifi Bridge hoog.
    Breng de Wifi Bridge dichter bij de modem met bijvoorbeeld een langere ethernet-kabel.
    Verminder zoveel mogelijk het aantal obstakels tussen de modem en de Wifi Bridge.
    Plaats een Wifi Booster of Wifi Bridge als tussenapparaat (repeater) om de signaalsterkte te verhogen.
  3. Probeer de Wifi Bridge of modem uit de kast/meubilair te verplaatsen.
  4. Houd de Wifi Bridge en/of modem uit de buurt van andere elektronische apparaten die storing kunnen veroorzaken (zoals een DECT-apparaat, luidsprekers, ... )
Reputatie 3
Badge

Alvast dank voor de reactie op mijn vraag.

Sinds mijn vorig schrijven is de bridge niet meer uitgevallen,dus verder hopen,maar toch weet ik dat het nog zal gebeuren in de toekomst.

Heel vreemd dat de fout niet voortdurend voorkomt,maar af en toe.

Ook graag meegeven dat ik in de woning ook gebruik maak van een wifi versterker van proximus ( huur )

De overdracht van het signaal zou dus prima moeten zijn.

We wachten terug af,en indien het probleem zich weer voordoet dan laat ik het weten via dit forum.

Alvast bedankt om te helpen zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groeten

Reageer