Skip to main content

Onlangs hebben wij de tv decoder v6 gekregen. Waar n samsung tv van 55 inch hdmi interface van is stuk gegaan.  We hebben die vervangen door n slaapkamer tv samsung 40 inch  waar de hdmi interface ook is stuk gegaan. Uiteindelijk hebben wij n nieuwe Samsung tv van 55 inch aangeschaft. Waar wij nu regelmatig n zwart scherm op krijgen. Dus we hebben besloten om de Proximus decoder naar een labo te sturen om de hdmi te analyseren. Wij besluiten hieruit dat de Proximus decoder alledrie de tv's heeft stukgemaakt en zijn  benieuwd naar de reactie van Proximus.

Louter ter info: van dat zwart scherm heb ik hier al  meer melden gelezen ivm met de v6,maar het is wel de eerste keer dat er gesproken wordt dat de HDMI ingang is kapot gegaan, wel dat het terug in orde komt door de spanning even te onderbreken bvb enz…. 

Maar ben wel benieuwd naar de analyse van dit labo.

De proxius medewerkers kunnen dit ook verder doorsturen naar hun specialisten om vast te stellen wat hun oordeel daaromtrent is.

NB: is dit de zelfde tv tecnieker die dit komen vaststellen is dat de hdmi ingang defect gegeaan is van je verschillende tv’s ?


Heb je altijd dezelfde HDMI kabel gebruikt? Wanneer de connector een beetje  verbogen is zou deze een probleem kunnen geven op de HDMI ingang van je TV, wanneer je deze inbrengt.Anders zou het mij heel sterk lijken dat de decoder V6 er voor iets tussenzit.Ik ben ook benieuwd naar het labo resultaat.


natuurlijk dat zwart beeld is wel iets dat regelmatig voorkomt bij V6 gebruikers blijkbaar, wat natuurlijk nog niet wilt zeggen dat de HDMI circuit daardoor defect geraakt.


Om het HDMI circuit echt te beschadigen moet het probleem liggen aan de connector van de kabel. Anders is het echt onmogelijk. Moest er gewoon een interne kabelbreuk zijn in de HDMI (niet de connector) ga je gewoon geen beeld krijgen.Klopt wat je zegt over soms dat zwart scherm. 


ja en dan nog om de TV te moeten vervangen en een nieuwe aan te kopen, veronderstel ik dat dan alle HDMI poorten van de TV dan niet meer werkten!


Er kan ook interne kortsluiting ontstaan zijn op de controller waardoor de andere HDMI ingangen niet meer werken.


Inderdaad dit is een mogelijkheid of TS moet op iedere HDMI poort van de TV de HDMI kabel aangesloten hebben om zo de V,6 te testen,  enfin daarvoor hebben we te weinig gegevens van TS wat er juist allemaal ondernomen werd, ik ben ook benieuwd wat het resultaat van het labo onderzoek zal uitwijzen.


Goeiemiddag iedereen

 

Ik heb hiervoor even geinformeerd bij ons IT team die alles gaat behandelen over onze V6 decoders. 
Ik heb hen deze situatie ook volledig doorgegeven en van hen krijgen wij  (zoals ook @Martin en @familievandesype  zeggen) te horen dat een V6 decoder er voor zou zorgen dat de HDMI interface van een TV defect zou zijn. Al zeker niet als ons bijhorend materiaal wordt gebruikt. 

  • Werd de kabel vervangen na de omruiling van de decoder? 
  • Werd er een andere kabel getest? 
  • Werd er via een skart kabel getest?

Want het zou mij ook sterk verbazen dat deze decoder dan al je toestellen kapot heeft gemaakt?


Dat denk ik ook want dan zou er op de sociale kanalen meer klachten te lezen geweest zijn in dit verband.


Wat ook soms voor problemen kan zorgen is een tussenstuk HDMI connector waar je de hoek kan instellen om een HDMI kabel op aan te sluiten. Wanneer je dan even verplaatst kan die ook de pinnetjes beschadigen van de interface controller op jouw TV’s.


Reageer