Skip to main content

Hallo,

 

Sinds vandaag hebben we wisselende kleuren als we tv kijken met Pickx via onze Chromecast. Ik heb dit probleem vastgesteld op 2 verschillende tv’s met 2 verschillende Chromecasts en 2 verschillende mobiele telefoons. Alle andere apps casten gewoon normaal.

 

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?

 

Met vriendelijke groet,

 

Caelan.

heb je dat ook als je bv cast op laptop /pc via > http://www.proximuspickx.be


heb je dat ook als je bv cast op laptop /pc via > http://www.proximuspickx.be

Hallo, bedankt voor uw snelle antwoord. Ik heb net eens gekeken via deze link en bij het kijken gewoon in de browser kwam ik hetzelfde probleem tegen, het is alsof de gamma instellingen in een cyclus wisselen. 


Dat bevestigd dat het probleem zich bij Proximus bevind, meer bepaald op de servers die instaan voor het aanleveren van het videobeeld voor Pickx.


De kans is groot maar wou toch weten of het iets met de app versie te maken heeft en mss niet met de webversie van pickx dit kan ook belangrijk zijn om weten voor de mensne van Proximus.


Inderdaad, ik kon enkel maar de conclusie maken nadat jij voorgesteld had om dit te testen. Want het zou ook gelegen kunnen hebben aan de app na een update.


Prachtig dat er zo snel geantwoord wordt op dit forum, hartelijk dank aan jullie beide. Gezien de tests en de conclusie die jullie trokken zal er dan niets anders op zitten dan afwachten en er van uit gaan dat de oorzaak aangepakt wordt, maar gezien mijn geschiedenis met Proximus heb ik er alle vertrouwen in dat dit wel opgelost raakt. 

 

Fijne avond aan jullie allemaal!


Hier ook hetzelfde probleem. Afwachten dus...


Hier hetzelfde probleem bij het tv kijken via de tv app op de PC en via de app op Chromecast. Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost. Het is nogal irritant...


ik weet niet of iemand van proximus zelf het probleem al zou doorgespeeld hebben aan de de betrokken specialisten die zich hiermee bezighouden, in ieder geval hebben ze hier nog niet bevestigd of ze dit gedaan hebben of soms van het probleem reeds op de hoogte zijn.

heb je dat voor alle zenders die je cast, heb je het ook bvb als je VTM cast.


Net nog eens getest op Een, Canvas, VTM, Vier, Pickx Live en Animal Planet (die laatste willekeurig, denk niet dat die onder Belgische tv valt). Al deze zenders hebben hetzelfde probleem, ook een opname bekeken van Familie van de 12e, deze had het probleem niet, de aflevering van vandaag (ook opgenomen) dan weer wel.

 

Zit blijkbaar over het hele platform sinds gisteren.


Ok, we zullen moeten de reactie van iemand van Proximus zelf afwachten.


Ik heb het doorgegeven naar de betrokken diensten voor onderzoek. 


Ik heb dit probleem ook. 

Het zijn groen/blauw/paarse tinten die in het beeld afwisselen. 

Bij jullie ook?

 

Toevallig iets te maken met beperken van data? Netflix en dergelijke heeft de beeldkwaliteit tijdelijk moeten aanpassen, zodat ze minder data verbruiken in tijden van Corona.


Er waren ook problemen dacht ik met hun codecs maar of dit opgelost ik weet ik niet.

Hopelijk hebben ze binnenkort bij Proximus meer nieuws hierover.


Zelfde probleem hier, blij dat ik toch al gevonden heb waaraan het ligt door deze post. Nu zijn we tenminste al gerust dat het alvast niet de tv of chromecast is :)


Er is inderdaad een gekend probleem met de kleuren , dit zou enkel op HD zenders zichtbaar zijn. De betrokken diensten werken aan een oplossing ,voorlopig kan je bij storende kleuren even over schakelen naar de niet HD zenders.


Dit probleem zou ondertussen moeten zijn opgelost. 


Helaas, het probleem is nog steeds niet opgelost. Zowel op de HD als ook op de niet-HD zenders, van bijvoorbeeld Vier, is het probleem nog steeds aanwezig. :rolling_eyes:


Is dit nog steeds hetzelfde probleem? Alle toestellen, incl dongles, zijn al heropgestart?

Heb je dit via een Chromecast en/of via de Pickx site op een computer?
Heb je dit altijd of enkel op bepaalde tijdstippen?
Op welke zenders heb je dit probleem dan nog exact?


Bij mij was het eventjes weg. Dinsdag live gekeken naar de eerste aflevering van NCIS: LA op Zes. Daar was het goed, gisteren naar de opnames gekeken van de andere afleveringen en daar had ik het wisselend beeld terug.

Het is enkel als je kijkt via de Pickx site. Zowel als ik met de laptop gewoon kijk of ik hem met een HDMI kabel met de tv verbind.


Het is inderdaad nog niet opgelost. Op alle zenders en opnames nog steeds aanwezig (via de chromecast).


Reageer