Sinds een aantal dagen is het signaal van de decoder op de TV zeer slecht: een dubbel en trillend beeld met groene strepen, al was er wel nog geluid, maar nu is er ook geen audio meer.
De volgende ingrepen verhielpen het probleem niet:
- opnieuw opstarten van de modem, decoder en Wi-Fi bridge;
- resetten van de decoder volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-decoder-resetten.html#/dcdv5;
- hersynchroniseren van de Wi-Fi bridge en zender volgens de procedure onderaan deze pagina: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-je-wi-fi-bridge.html;
- een HDMI-kabel gebruiken tussen de decoder en TV in plaats van een scart-kabel (resultaat: eerst gekleurd beeld, na uitschakelen en opnieuw inschakelen van decoder en TV geen beeld); andere scart-kabel besteld om uit te testen of het probleem eventueel daaraan ligt.
De V5-decoder is met een ethernet-kabel verbonden met de Wi-Fi bridge en met een scart-kabel met de TV. Het beeld op de TV is normaal indien een laptop via HDMI wordt verbonden met de TV.
Waaraan zou dit probleem kunnen liggen? Verstoorde verbinding? Decoder die niet meer goed functioneert?
Alvast bedankt.