Vraag

Verspringen bij uitgesteld kijken

  • 9 December 2023
  • 15 reacties
  • 360 Bekeken

Sinds enkele dagen verspringt het beeld bij uitgesteld kijken naar achter, waardoor je een deel van het programma opnieuw en dus tweemaal bekijkt. Hoe lossen we dit op ?

 


15 reacties

Ik heb hetzelfde probleem vastgesteld sinds enkele dagen...

Reputatie 7
Badge +5

@marc007 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het even voor je na.

@wimvhwh Kan je je modem en decoder eens herstarten? 

 

@wimvhwh Kan je je modem en decoder eens herstarten? 

Heb ik al meermaals gedaan….
Maar geen verandering of beterschap

 

 

Klantgegevens zijn intussen aangevuld. Bij mijn schoonouders stellen we hetzelfde probleem vast.

Ik heb ook al enkele dagen hetzelfde probleem vastgesteld. 

Sinds enkele dagen springt het beeld bij uitgesteld kijken naar achter zodat we een deel van het programma tweemaal bekijken. Wat is de oplossing voor dit probleem?

volgens mij is dit een algemeen probleem want er zijn teveel meldingen van het probleem (zelf ook al vastgesteld op de V5C decoder), dus zal het afwachten worden tot PX het opgelost krijgt!

Reputatie 3
Badge

Hier ook hetzelfde probleem...pfffttt!

Reputatie 7
Badge +5

@allen We hebben een vermoeden dat het een algemeen probleem is, enkel bij de V5 en V5c. Ik heb gevraagd om dit te onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS Ook met de V7 decoder ( Android decoder) idem probleem van het terug gaan naar begin bij uitzending in Replay wanneer deze halfweg is. 

Een collega  van je van de tweede lijn is dit voor mij aan het opvolgen , daar ook de Pickx App telkens downgrade van 5.127.4  naar 5.120.7 bij mij . Dit na een stand-by van de decoder van meer dan 12 uur. 

Recentste Pickx App versie 5.136.1  kan niet worden ingeladen via update op de decoder. Kan deze eventueel worden gepusht ?  (Pas een decoder swap gehad  op 9 december 2023 en dit probleem nog niet opgelost andere problemen die ik had zijn wel in orde nu) .

Hij zei me deze voormiddag toen hij me heeft gebeld dat het een algemeen probleem is. Van zodra ik meer info heb zal ik het hier ook laten weten.

@allen We hebben een vermoeden dat het een algemeen probleem is, enkel bij de V5 en V5c. Ik heb gevraagd om dit te onderzoeken.

 

Bij mij gebeurt het wel niet iedere keer als ik uitgesteld kijk.

volgens mij is dit een algemeen probleem want er zijn teveel meldingen van het probleem (zelf ook al vastgesteld op de V5C decoder), dus zal het afwachten worden tot PX het opgelost krijgt!

NB: er is ook al een App versie 5.136.1 voor de V7 decoder dit ongeveer twee maand geleden.
Als zal dit probleem van terugspringen volgens mij daar toch niet veel mee te maken hebben aangezien de andere decoder types dit probleem ook vertonen.

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS Ook met de V7 decoder ( Android decoder) idem probleem van het terug gaan naar begin bij uitzending in Replay wanneer deze halfweg is. 

Een collega  van je van de tweede lijn is dit voor mij aan het opvolgen , daar ook de Pickx App telkens downgrade van 5.127.4  naar 5.120.7 bij mij . Dit na een stand-by van de decoder van meer dan 12 uur. 

Recentste Pickx App versie 5.136.1  kan niet worden ingeladen via update op de decoder. Kan deze eventueel worden gepusht ?  (Pas een decoder swap gehad  op 9 december 2023 en dit probleem nog niet opgelost andere problemen die ik had zijn wel in orde nu) .

Hij zei me deze voormiddag toen hij me heeft gebeld dat het een algemeen probleem is. Van zodra ik meer info heb zal ik het hier ook laten weten.

@allen We hebben een vermoeden dat het een algemeen probleem is, enkel bij de V5 en V5c. Ik heb gevraagd om dit te onderzoeken.

 

Nog extra info @DaisyS Nu ook vastgesteld bij  in replay te kijken op de VTM zenders springt het programma terug naar live na 35 minuten in replay te kijken. Probleem begint omstreeks 21.45 uur en duurt tot 23.30 uur

Herstart modem, en decoder brengt geen soelaas Duidelijk een server probleem bij Proximus d bij het bekijken van een opname na aar hetzelfde probleem zich ook voordoet met de opnames van VTM zenders ( na 35 minuten verspringt het programma naar een live uitzending ) 

Ook is het fenomeen groene flits van 1 seconde in het beeld bij uitgesteld kijken ook weer terug  om de 10 minuten, dit bij alle zenders. Dus de decoder swap was niet de oplossing , enkel de resolutie en geluidsinstellingen blijven nu wel staan zoals ingesteld. 

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Mijn collega heeft inderdaad al het een en ander doorgeven i.v.m de problemen die zich bij je afspelen. Ik voeg dit er aan toe.

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS Nog een toelichting en enkele vragen.

  1. Deze ochtend heeft je collega me nog eens gecontacteerd .Hij zei me dat de optie taalvoorkeuren voor ondertiteling in het taalkeuze menu van de V7 decoder verwijderd is door Proximus vanaf  de Pickx App versie 5.127.4 . Dus daarom dat dit niet meer terug te vinden is in het menu. Misschien nuttig voor andere gebruikers van een V7 decoder om dit te weten
  2. Zoals gevraagd door je collega de decoder aangesloten op een ander TV toestel .Doch de groene flits in replay en opnames om de 10 minuten gedurende 1 seconde blijft. ook nog eens een volledige reset gedaan , App versie blijft nu op  5.120.7 staan . Ook HDM kabel veranderd , rechtstreeks verbonden met de Bbox . Het probleem is niet mijn TV toestel, noch de HDMI kabel. Want ik zie dat bij het herbekijken van een uitzending in de Pickx  op een smartphone het groene flits probleem zich ook voordoet. Misschien dat het TV team dit zelf eens kan nakijken. Heb hier vandaag 3 uur met bezig geweest en ben het een beetje beu aan het worden. De klant moet blijkbaar zelf alles meerdere keren op allerlei manieren proberen en testen alvorens er effectief iets aan gedaan wordt. Sorry voor mijn uithaal maar dit is echt niet meer normaal.
  3. De recentste Pickx App versie 5.136.1 wordt niet verder uitgerold , is daar een reden voor? Deze is 2 maande geleden uitgebracht , ik weet dat dit in fases en per regio gaat .Maar ik heb vernomen dat dit nu in stand-by is gezet , klopt dit.
  4. Wanneer zal de V7c Wi-Fi decoder beschikbaar zijn voor de klanten met een V7 decoder als swap? Nu wordt deze getest door Proximus personeel, journalisten media kanalen enz. Doch is er bij nieuwe aansluitingen - nieuwe klanten reeds bij een 5000 tal  de V7c Wifi decoder geïnstalleerd.
    Raar dat Proximus de nieuwe klanten voorziet van de nieuwe V7c Wi-Fi decoder en dat bestaande klanten moeten wachten voor een swap ergens in 2024 , vermoedelijk pas maart 2024 vernam ik van een Proximus medewerker. 
  5.   XTRA info  toegevoegd om 18.36 uur Nu om 18.25 uur decoder aangezet en gedurende 1 minuut een  grote witte draaiende cirkel  in het beeldscherm na de gekende Android TV tekst. Decoder reageerde niet en stond deze namiddag tussen 15 uur en tot 18.25 uur in stand-by Wat blijkt de Pickx App werd weer bijgewerkt naar versie 5.127.4. bij het opstarten van de decoder. Hopelijk nu ook weer niet de problemen zoals gisteren avond. 
Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS Mijn buur heeft ook het probleem van de groene flits bij het kijken via  Replay en opgenomen programma’s . Buur is klant bij Scarlet  maar zit ook op het Proximus netwerk.

Dus zit dit probleem bij Proximus in hun servers of instellingen.

Ik ga dit dus niet verder meer testen met switchen van TV toestel, monitor ( computerscherm).

En ook kan ik hier geen screenshots van maken en elke keer het tijdstip noteren, wanneer dit zich voordoet zoals je collega voorstelde.

Jullie hebben een TV team dat dit perfect kan onderzoeken en zoals ik melde aan je collega deze ochtend, zouden ze best jullie van de technische support op de hoogte brengen van wijzigingen bij een update van de Pickx App voor de v7 decoder. Dan was het duidelijk geweest voor jullie en de gebruiker waarom optie taalvoorkeuren voor ondertiteling in het taalkeuze menu van de V7 decoder verwijderd is door Proximus vanaf  de Pickx App versie 5.127.4 . 

Hopelijk wordt er werk gemaakt van interne communicatie bij Proximus zodat er een duidelijk en correct antwoord kan worden gegeven aan de klant bij problemen. 

Ik heb genoeg feedback gegeven op dit publieke forum over dit probleem .Ik hoop op een spoedige oplossing en antwoord.

Ga hier verder niet meer over posten of reageren . ( enkel via privé bericht indien gewenst) daar ik vaststel dat sommige proximus medewerkers op sociale media integraal zaken die op dit forum worden gemeld gebruiken op Facebook, Instagram en Twitter , wat veel zegt over hun ingesteldheid als een Proximus medewerker gewoon beschamend en onprofessioneel.

Groeten, Patrick

 

Reageer