Vraag

Veel Franstalige zenders


Sedert half juli heb ik Proximus Pickx en Family als extra pakket. Wonend in Leuven stelde ik vast dat er een zeer groot aanbod 'Franstalige' zenders is. Waar zijn al die andere zenders, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse of zelfs Duitse commerciële zenders enz.? Of doet Proximus meer zijn best voor Wallonië en Brussel? Plus TV zit trouwens ook niet in de lange lijst.


12 reacties

Reputatie 1

Ja inderdaad voor elke zender die weg gaat komt er een franse bij.

zelfs bij de radiozenders is dat zo.

Spijtig want voor de rest ben ik zeer tevreden over proximus tv ,misschien een franstalige baas aan het hoofd van proximus.

Reputatie 1

Het zou veel simpeler zijn om eens een enquete te doen over wat de klanten echt willen zien en horen.

Zo kunnen de zenders beter afgestemd worden op het publiek en minst populaire er van tussen.

Akkoord Gino! Dank voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +3

@gino_015 

ik vrees dat bij een enquête nog veel verschillende antwoorden tevoorschijn komen : wiens voorstel zal winnen?

bij het plannen van zenders komen er naast de “wens” ook nog andere aspecten bij kijken : financiële overwegingen en uitzendrechten…

 

aan jullie beide : we geven je reactie mee aan de betrokken partijen ! … kan nooit kwaad…. 

 

groeten

Tina

Reputatie 4
Badge +1

Waar zijn al die andere zenders, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse of zelfs Duitse commerciële zenders enz.?

Commerciële zenders uit NL mogen bij mijn weten niet worden bekeken (reclamerechten, bla, bla...). Gek, want er zijn inderdaad wel commerciële Franse zenders te zien.

Meer algemeen ben ik het volledig eens met de opmerkingen hier, vooral ook dat er totaal niet wordt geluisterd naar de verzuchtingen van de klanten.

Op het gevaar nog maar eens in herhaling te vallen (maar ik geef niet af): zeer veel kijkers vragen al héééééééééél erg lang BBC1 en BBC2 in HD in het basispakket te krijgen i.p.v. de huidige ronduit belabberde kwaliteit (niet enkel SD maar ook nog eens zwaar gecomprimeerd met artefacten, bekijk maar eens een scene met veel beweging zoals uit het raam van een auto/trein).

Maar neen, “er zijn geen verdere plannen”. Voor ARD en ZDF zelfde verhaal...

Groot gelijk, ook BBC Entertainment zou in dat basispakket mogen!

Reputatie 7
Badge +1

Groot gelijk, ook BBC Entertainment zou in dat basispakket mogen!

Klopt. Wat denk je van de zenders Fox en Eurosport 2, deze zouden ook in het basispakket mogen 😷😉🤗

Reputatie 1
Badge

Sedert half juli heb ik Proximus Pickx en Family als extra pakket. Wonend in Leuven stelde ik vast dat er een zeer groot aanbod 'Franstalige' zenders is. Waar zijn al die andere zenders, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse of zelfs Duitse commerciële zenders enz.? Of doet Proximus meer zijn best voor Wallonië en Brussel? Plus TV zit trouwens ook niet in de lange lijst.

Je had dit in feite al lang moeten weten dat er bij Proximus veel meer Franstalige zenders zitten dan bij Telenet, omdat dit over 20 jaar al was. Daar bij als je in evenredigheid de zenders overloopt zal het niet veel verschil maken. Want op den duur kom je hier met een pak meer zenders, en moet je eerst gaan vergelijken hoeveel zenders er bij beiden zitten. Franstaligen, Nederlands talige, en anders talige zenders zenders. Daarbij heb ik al eens gezegd, dat het hier veel goedkoper is geworden dan bij Telenet, enkel ik kom ook maar juist van Telenet, en eerlijk gezegd ik vind dat die zender gids op niets trekt. Want het werkt moeilijk net zoals zoveel andere dingen waar ik een hekel aan heb. Iemand van 20 is niet iemand van 90 of 54. Hoe ouder je word hoe slechter je ogen worden. Maar als je op je tv een grijze balk in het oog moet proberen te houden, en zien waar je zit op een 65 inch tv, vind ik een beetje te ver gezocht. Want nu heb ik goede tijden gekend bij Belgacom, met veel gidsen en die hadden tenminste een kleur, zodat zelfs bejaarden ook duidelijk op die gids konden lezen. Dus ik vraag jullie het kan toch niet zo moeilijk zijn om iets meer kleur te geven, en terug een horizontale gids te maken. Waar de zenders onder elkaar staan, en je in het verlengde gewoon kan zien welk programma er komt. Plaats bovenaan om het half uur tijd vakken, en je kan dan een uur lijn er in laten lopen. Zo ziet men het lopende programma. Bij Telenet is dit geloof ik onderlijnt in het geel. 

Reputatie 4
Badge +1

Sedert half juli heb ik Proximus Pickx en Family als extra pakket. Wonend in Leuven stelde ik vast dat er een zeer groot aanbod 'Franstalige' zenders is. Waar zijn al die andere zenders, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse of zelfs Duitse commerciële zenders enz.? Of doet Proximus meer zijn best voor Wallonië en Brussel? Plus TV zit trouwens ook niet in de lange lijst.

Je had dit in feite al lang moeten weten dat er bij Proximus veel meer Franstalige zenders zitten dan bij Telenet, omdat dit over 20 jaar al was. 

 

 

Dat is het punt toch niet? Het punt is dat PX helemaal niet naar de wensen van haar klanten luistert. Zonder verzoeken, ideeën en vragen evolueert een bedrijf nooit. Kan het de bedoeling zijn dat het zenderaanbod blijft zoals het 20 jaar geleden was?

En eerlijk communiceren is een ander punt: als bijvoorbeeld de BBC’s in HD er niet door komen omdat dit voor PX te duur zou zijn (in basispakket) dat men dit gewoon eerlijk zegt i.p.v. kijkers jaren aan het lijntje te houden met sprookjes als “hier is geen interesse voor” of gewoon “er zijn geen verdere plannen bekend”. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Sedert half juli heb ik Proximus Pickx en Family als extra pakket. Wonend in Leuven stelde ik vast dat er een zeer groot aanbod 'Franstalige' zenders is. Waar zijn al die andere zenders, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse of zelfs Duitse commerciële zenders enz.? Of doet Proximus meer zijn best voor Wallonië en Brussel? Plus TV zit trouwens ook niet in de lange lijst.

Je had dit in feite al lang moeten weten dat er bij Proximus veel meer Franstalige zenders zitten dan bij Telenet, omdat dit over 20 jaar al was. 

 

 

Dat is het punt toch niet? Het punt is dat PX helemaal niet naar de wensen van haar klanten luistert. Zonder verzoeken, ideeën en vragen evolueert een bedrijf nooit. Kan het de bedoeling zijn dat het zenderaanbod blijft zoals het 20 jaar geleden was?

En eerlijk communiceren is een ander punt: als bijvoorbeeld de BBC’s in HD er niet door komen omdat dit voor PX te duur zou zijn (in basispakket) dat men dit gewoon eerlijk zegt i.p.v. kijkers jaren aan het lijntje te houden met sprookjes als “hier is geen interesse voor” of gewoon “er zijn geen verdere plannen bekend”. 

 

@Sebastiaan_04. Goed verwoord, zo zijn de zaken. Aan het basispakket wordt geen geld meer aan besteed. Alles is op fiber. Die krijgen nu dubbele snelheid zonder prijsverhoging, wat natuurlijk goed is. Maar trek de rest dan mee. Voor dat iedereen fiber heeft zit ik volgens mij al in een verzorgingshuis 😷😉

Reputatie 1
Badge

Sedert half juli heb ik Proximus Pickx en Family als extra pakket. Wonend in Leuven stelde ik vast dat er een zeer groot aanbod 'Franstalige' zenders is. Waar zijn al die andere zenders, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse of zelfs Duitse commerciële zenders enz.? Of doet Proximus meer zijn best voor Wallonië en Brussel? Plus TV zit trouwens ook niet in de lange lijst.

Je had dit in feite al lang moeten weten dat er bij Proximus veel meer Franstalige zenders zitten dan bij Telenet, omdat dit over 20 jaar al was. 

 

 

Dat is het punt toch niet? Het punt is dat PX helemaal niet naar de wensen van haar klanten luistert. Zonder verzoeken, ideeën en vragen evolueert een bedrijf nooit. Kan het de bedoeling zijn dat het zenderaanbod blijft zoals het 20 jaar geleden was?

En eerlijk communiceren is een ander punt: als bijvoorbeeld de BBC’s in HD er niet door komen omdat dit voor PX te duur zou zijn (in basispakket) dat men dit gewoon eerlijk zegt i.p.v. kijkers jaren aan het lijntje te houden met sprookjes als “hier is geen interesse voor” of gewoon “er zijn geen verdere plannen bekend”. 

 

Ik ben het daar niet mee eens wat u zegt. Ik ben door een hersentumor op mijn 10 de maar tot mijn 16 jaar naar school geweest, maar ik dacht dat je op school Nederlands en Frans leert. Dan heb ik nog 1 jaar middelbaar gedaan en kon je kiezen tussen Duits en Engels. Ik heb Duits genomen omdat je Engels gemakkelijk kan leren via TV. Ik vind de zenders bij Proximus veel beter dan bij Telenet, het is hier veel goedkoper enkel de Duitse zenders zijn mager 2 tegenover 5 denk ik.

 

Reputatie 1

Eurosport 2 zou toch echt wel in het basispakket mogen.

Reageer