Vaak zwart beeld of foutmelding

  • 8 December 2021
  • 7 reacties
  • 1070 Bekeken

Reputatie 1

Wij hebben al een klein jaar problemen met de decoder V7. Met de vorige decoder V5 die nu bij de zoon op de kamer staat hebben we nooit problemen gehad. Al heel vaak contact opgenomen om onze problemen te melden. Het duurt soms een half uur !! voor wij TV kunnen kijken nadat we hem aangezet hebben. Scherm blijft op zwart staan en er komt een foutmelding, P130, P134,… zappen naar een andere zender brengt zelden iets op. Soms krijgen we toch beeld maar loopt het na enkele seconden al terug vast en krijgen we opnieuw een foutmelding. Kijken we Netflix en willen we daarna terug TV kijken is het al helemaal niet normaal. Dan moeten we weer enorm lang wachten vooraleer we eindelijk terug beeld en klank krijgen. Decoder en televisie moeten een aantal keer afgezet worden. Decoder wordt hier op sommige dagen minstens 3x heropgestart/gereset, ook adapters worden uitgetrokken en terug in het stopcontact gestoken zoals men ons al zovele keren heeft gezegd. Ook b-box wordt hier regelmatig gereset. We kennen ondertussen stappenplan al van buiten. Daar de problemen de laatste weken nog meer toenamen hebben we nogmaals contact opgenomen met de technische dienst. We hebben 2 weken geleden een nieuwe decoder opgestuurd gekregen. Wat een euforie! De eerste dag konden we zonder problemen TV kijken maar eens we de decoder en TV hadden uitgeschakeld en enkele uren later terug TV wilden kijken, opnieuw dezelfde problemen. Een week verder gesukkeld en weer hetzelfde zoals altijd, resetten, zappen, foutmeldingen, scherm vastlopen, minuten wachten voor we TV kunnen kijken,… zaterdag opnieuw contact opgenomen met de technische dienst. Een heel vriendelijke man aan de lijn die onze frustraties volledig begreep en zei dat er nog altijd heel wat problemen zijn met de V7 en dat ‘eenvoud’ vaak nog het beste is. Hij zei dat hij een ander model ging opsturen en alle problemen van de baan zouden zijn en we onmiddellijk TV zouden kunnen kijken. De dag erna was de nieuwe decoder er al. Wat blijkt? Het is opnieuw een V7, identiek aan het model dat we ervoor hadden. Weerom hetzelfde, na installatie grote tevredenheid bij iedereen hier in huis tot we de TV en decoder hebben uitgeschakeld. Van zodra we hem enige tijd later opnieuw aanzetten, herhalen zich alle problemen. Bijna elke dag zijn hier frustraties. We moeten als het ware de TV een half uur op voorhand aanzetten in de hoop het begin van het nieuws of een programma te kunnen zien. Ondertussen betalen we wel netjes elke maand onze rekening maar verliezen we heel wat minuten kijktijd!! Ik vraag mij af hoe dit uiteindelijk opgelost gaat geraken want anders zien wij ons toch genoodzaakt te informeren bij een andere provider en een overstap te doen. Al 26 jaar bij Belgacom/Proximus en nu met die decoder niets anders dan problemen!!!


7 reacties

De proximus forummedewerker kunnen morgen als ze langskomen er voor zorgen dat je een v5-compact decoder toegestuurd krijgt via Bpost.

NB: het is  natuurlijk altijd best als je de decoder kunt direct aansluitten op de bbox via een netwerkkabel

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 1

Wij kunnen onze decoder jammer genoeg niet rechtstreeks aansluiten op onze b-box daar de lijn in een andere hoek van de woonkamer binnenkomt. Daarom zijn wij bij de ingang van de digitale televisie voor de draadloze PCL adapters gegaan waarmee wij eigenlijk nooit problemen hebben gehad.

We duimen nu al dat het probleem hopelijk opgelost zal zijn.

Alvast bedankt voor de reactie! Nog een fijne avond.

Inderdaad met de V5compact decoder zal je t.o.v. de v7 decoder veel meer kans maken dat die goed zal  werken.

Moesten de PLC’s uiteindelijk toch de oorzaak zijn van nog problemen dan kun je mss gebruik maken van een wifi booster die gratis inbegrepen is indien je over een flex pack met vaste telefonie beschikt.

Maar laat ons niet te ver vooruitlopen en afwachten wat je ervaring met de V5compact wordt.

Reputatie 1

Beste Martin
Hebt u enig idee wanneer de V5 decoder naar ons opgestuurd zal worden?
Mvg, Tanja

dit moet ik echter overlaten aan de Proximus forummedewerkers, maar die komen in het weekend hier niet langs op het forum, dus zal dit pas voor maandag zijn of anders kun je wel tijdens het weekend bellen naar de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800 als je dit wenst.

Reputatie 1

We zullen dan nog even afwachten tot na het weekend...

Reputatie 7
Badge +4

@Tanja03 De kwaltieti en snelheid van de lijn zijn alvast goed genoeg om de V7 goed te laten werken. Ik vermoed dat het probleem in de communicatie tussen de decoder en de modem zit. Ik zal een technieker ter plaatse sturen om dit te laten nakijken. Ik heb een afspraak geboekt voor donderdag tussen 8 en 12u. Als dit niet past kan je dat aanpassen via My Proximus  of 080022700

Reageer