Vraag

v7c

  • 15 March 2024
  • 21 reacties
  • 339 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Kan v7 decoder omgeruild worden naar V7C? Kan deze opruiming aangevraagd worden ?


21 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Opruiming =omruiling.

@georges_063 

Is niet gratis er zal een omruilkost aangerekend worden waarschijnlijk € 49 maar is nog niet zeker, het zou pas op 28 maart mogelijk zijn zie → Nieuwe TV Box V7C | Proximus Forum

Reputatie 3
Badge

@georges_063

Is niet gratis er zal een omruilkost aangerekend worden waarschijnlijk € 49 maar is nog niet zeker, het zou pas op 28 maart mogelijk zijn zie → Nieuwe TV Box V7C | Proximus Forum

Als ze de waarheid heeft gesproken want medewerkers bin proximus zitten vaak fout. :)

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om nu eens naar een shop te gaan en te gaan polsen of ze er hebben nu of niet.

Dat er zullen omruilkosten aangerekend worden (zeker in het begin) is wel in zekere zin logisch anders zullen ze bij PX overstelpt worden door aanvragen voor een nieuwe V7c decoder, dit hebben ze ook gedaan met de V7 decoder in het begin, maar zoals je zegt we horen het binnenkort wel ;-)

Reputatie 3
Badge

Dat er zullen omruilkosten aangerekend worden (zeker in het begin) is wel in zekere zin logisch anders zullen ze bij PX overstelpt worden door aanvragen voor een nieuwe V7c decoder, dit hebben ze ook gedaan met de V7 decoder in het begin, maar zoals je zegt we horen het binnenkort wel ;-)

Maar ik begrijp niet waarom dat er nooit eens een duidelijke uitleg komt van proximus zelf vandaag over de nieuwe decoder. Degene die daar de leiding hebben, liggen die te slapen daar of wat is dat?

Laat de mensen eens weten hoe de vork in de steel zit, wat de kost is en wanneer enz…

IK zeg 28 maart omdat 1 medewerkster dat heeft gezegd maar ik weet uit ervaring dat dat bv niet zo kan zijn. Dat is nooit een 100% bevestiging. Ik vind het jammer dat ik niet naar ne shop zelf kan gaan omdat ik dan toch meer zal weten en meer zekerheid zou hebben.

Ook hier is er niet meteen iemand die iets kan bevestigen, kan je er toch al vandaag achter of toch maar pas vanaf 28 maart.

Zij zullen ook maar iets officieel posten als ze 100% zekerheid hebben  en dat het op een bepaalde datum daadwerkelijk zal doorgaan, nu kan ik wel zeggen dat er al meerder Proximus medewerkers (ook de Franstaligen) die datum 28 maart aangehaald hebben. 

Moest er trouwens 100% zekerheid zijn dan zou het ook op andere media verschijnen.

Reputatie 7
Badge +4

@georges_063 @Andy_043 Het klopt inderdaad dat dit tegen betaling (49€) mogelijk zal zijn vanaf 28 maart als je een goed werkende decoder door dit model wil vervangen. 

 

 

Ter bijkomende info:

Een oude TV Box omruilen en een nieuwe TV Box aanvragen is heel makkelijk. Met de nieuwste TV Box ervaar je Pickx op de beste manier. Hou wel rekening met een éénmalige omruilingskost van €49.

De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports of Disney+

Een nieuwe TV Box aanvragen doe je als volgt:

  • Via je tv-toestel ga je naar het Pickx TV-menu (‘Shop’)
  • Of je contacteert onze klantendienst.

Onze nieuwste TV-decoder bevat geïntegreerde Wi-Fi-6 technologie. Je kan ervoor kiezen het toestel draadloos te verbinden met het thuisnetwerk, zonder externe booster. Voor een optimale en stabiele tv-ervaring blijft een bekabelde verbinding wel aangeraden. Met de flexibiliteit om te kiezen tussen deze twee opties, bepaal je zelf hoe je je TV Box wilt aansluiten.

De huurprijs van je eerste TV Box is inbegrepen in je Flex pack. Voor een 2de TV Box betaal je een huurprijs van € 8 /maand extra. Vanaf een 3de TV Box is dit €  6 / maand / TV Box.

In Flex Premium pack zijn 2 TV Boxen gratis.

Als je geen TV Box hebt, blijft de prijs van je Flex pack dezelfde.

Reputatie 3
Badge

Bij pickx tv menu zie ik hier nooit shop ofzo staan op de android decoder die aangesloten is op den tv, gewoon even ter info. Tenzij ik me zo hard miskijk.

Ik ben niet thuis om te kijken hoe het menu er uitziet, maar kijk eens onder Proximus VOD

(Als ik me niet vergis in de benaming)

Is dit wat je bedoelt?

Volgens mij slaat dit op klanten die een V5 decoder hebben!

 

Lees de vraag eens opnieuw, het gaat niet over de v5.

Shop vind je inderdaad niet meer terug op de Android decoders. vandaar mijn antwoord

(Ik ben niet thuis om te verifiëren)

Nee op de V7 decoder vind je de shop niet terug, daarom dat ik hierboven aangehaald heb dat het PX het wel over hun V5 decoders zal  hebben in hun uitleg
= “Via je tv-toestel ga je naar het Pickx TV-menu (‘Shop’)”

 

Hoe dan ook, jij hebt iets anders gelezen dan ik

Reputatie 3
Badge

Volgens mij slaat dit op klanten die een V5 decoder hebben!

 

Dat zie je dus niet op de V7, dit bedoel ik dus ook dat proximus ne keer duidelijker moet zijn met hun communicatie. Strontvervelend zoiets. Zit ik hier dan voor noppes te zoeken en mijn kas op te fritten dat ik het niet vind. :/.

OOk dat van 28 maart; zet dat eens overal op uw sites en stuur dat den dag ervoor door ofzo al via mail naar iedereen. Ksnap dat echt niet ze.
Die bazen en noem maar op verdienen schoon geld en dan zo simpele dingen niet doen snap ik echt niet.

Ik denk dat er voor al de medewerkers nog geen 100% duidelijkheid is wanneer je de v7c kunt aanvragen of het nu vanaf 15 of pas vanaf 28 maart kan, want bv de Franse medewerkers geven dan weer precies aan dat het toch al van nu kan, zal niet veel anders opzitten tot er meer duidelijkheid komt, in ieder geval via “ Shop “  op de V7 is het niet mogelijk, mss kan iemand die wel nog een vorige decoder versie voor de V7 heeft, dit eens kan checken of het daar al via de “Shop” kan

Reputatie 3
Badge

Is er hier al ene die naar ne shop zelf is gegaan en het heeft kunnen vragen?

Reputatie 3
Badge +1

Waarom zouden ze op de v7 een melding tonen als er praktisch geen verschil is met de v7c?

Daar gaat het eigenlijk niet om, de informatie die nu voorhanden is laat uitschijnen dat je voor een goed werkende decoder zal moeten een omruilkost betalen en er is nergens gespecifieerd dat je dit niet kan voor een v7 bvb. 
ik ga nog een ander voorbeeld aangeven waarom iemand een v7c zou kunnen wensen ipv zijn  v7 die nu aangesloten is via een WiFi Booster die dan komt te vervallen en indien deze booster niet gratis in je pack zit, spaar je dit dan ook nog maandelijks uit.

Reputatie 3
Badge +1

Indien als "station" wel. Maar in vele gevallen doet de booster bij die klanten ook dienst als versterking van de wifi in die ruimte en daarbuiten.

Inderdaad want deze in de decoder V7c moet je ook als “station” zien als er ook wifi versterking nodig is is dan heb je een wifi versterker/booster nodig.

Enfin kwam er ten slotte op neer dat er toch zijn die een of andere reden kunnen hebben om hun v7 te vervangen door een v7c, zelfs al moeten ze geen huur betalen voor een booster (indien in pack gratis vervat zit )  als je die al kunt uitsluiten is weer een toestel minder. 


En trouwens nogmaals voor alle duidelijkheid, als PX niet specifiek aanstipt dat “de regel” niet geldt voor wie een V7 decoder heeft, zoals het op hun site te vinden is,  dan mag je er ook vanuit gaan dat je voor ieder decoder type ( = mijn huidige TV Box upgraden), een V7c als ruildecoder kunt aanvragen, met de er aan verbonden omruilkost.

Mijn huidige TV Box upgraden:

Een oude TV Box omruilen en een nieuwe TV Box aanvragen is heel makkelijk. Met de nieuwste TV Box ervaar je Pickx op de beste manier. Hou wel rekening met een éénmalige omruilingskost van €49.

De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports of Disney+

 

Reageer