Skip to main content

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

Nu toch al iets meer dan 3 maanden geen foutcodes meer op de V7 via het life tv kijken , dus gaan we toch stilaan in de goede richting …. :thumbsup:


@RedsFan zijn er dan ook recent software updates gepusht geweest op je V7 welke versies heb je staan nu?


Hier is het de 3.74.0 van software.


inderdaad al nieuwere versie dan, in juni was dit nog: 

Middleware-versie PXM-SW-3.68.0 App versie 4.68.5


Hallo allemaal,
Gisteren de opzegging aangevraagd (vaste lijn + stopzetting 3 zenders Entertainment NL) tijdens het bezoek van een Proximusmedewerker, hier wordt wel degelijk werk van gemaakt want ik heb zonet gemerkt dat ik zoals gevraagd nu geen BBC Entertainment, FOX en Discovery ID meer kan ontvangen.
Wat mij ook opviel is dat in MyProximus een nieuw fictief telefoonnummer werd toegekent dat begint met 09 383 XX XX, in plaats van vroeger 09 231 XX XX, dus mijn vaste telefoonlijn zal ook afgesloten zijn zoals gevraagd, ik zal dus bij het installeren van de V7 decoder het nieuwe fictieve lijnnummer ingeven dat begint met 09 383.
Ik dank alvast Proximus voor deze snelle afhandeling, als ik de 3 V7 decoders heb ontvangen morgen of vrijdag laat ik het wel weten, want ik ben nog in blijde verwachting van de 3 V7 decoders.

Bij de opvolging van de bestelling in My Proximus zie ik het volgende:

Binnenkort

We zijn je pakket aan het klaar maken om het mee te geven aan de vervoerder

Leveringsinformatie:
Geleverd via Bpost
Binnenkort

We zijn je pakket aan het klaar maken om het mee te geven aan de vervoerder

Inhoud van je pakket:
TV Decoder V7 - 136

Leveringsinformatie:
Geleverd via Bpost
  • Vandaag

We hebben je bestelling ontvangen

Bestelnummer :

Je bevesting is per e-mail verstuurd

Decoder
Decoder
Modem b-box
Decoder

Dus nog even wachten dan.

Timm1983


houd ons zeker verder op de hoogte zodat we weten hoe je ervaring met de v7 verloopt.

Als ik het je nu al mag vragen stuur dan ook eens de software versies door die op de V7’en decoders staan:

Middleware-versie PXM-SW-X.XX.X  &  App versie Y.YY.Y

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie……..


@ Martin
Bedankt voor je berichtje terug, ik zal zeker laten weten welke software er op de V7 decoder staat, en welke mijn bevindingen zullen zijn en of ik ook foutmeldingen krijg...
Ik hou jullie op de hoogte.

Timm1983


Beste Proximus, ik heb even uw hulp nodig, helaas werd er deze morgen maar 1 V7 decoder geleverd door B Post.

Nochtans vermelde de omvang van de bestelling het volgende:

Decoder
Decoder
Modem b-box
Decoder

Kan een Proximus medewerker dit eens nakijken aub wat er zou foutgegaan zijn, of worden de decoders in fases geleverd? Misschien komt er volgende week nog een levering van BPost?

Ik heb deze middag Proximus telefonisch op de hoogte gebracht van het ontbreken van 2 V7 decoders en de B box modem V 3.5+.

Mag ik een Proximusmedewerker het bestelnummer doorgeven of fictief lijnnummer? Eventueel in een privébericht?

Timm1983


Ter info: je kunt privé gegevens zetten in je forum profiel en  best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zodat een prox forummedewerker hiermee direct aan de slag kan als de draad hier opgenomen wordt.


@ Martin
Klantnummer en telefoonnummer ingevuld in mijn profiel zodat een Proximus medewerker hiermee verder kan om mij te helpen.

Timm1983


Hallo allemaal

Deze morgen heb ik met de post de andere 2 V7 decoders en de B box modem V3+ ontvangen. 

Ik ben moet nog thuiswerken deze middag. Dus ik zal pas na mijn werk de decoders en de modem kunnen installeren. 

Ik zal dan ook tijdens de installatie het nummer bellen om de 2 andere decoders van de lijn te laten verwijderen, ik laat nog wel weten hoe het verlopen is.

Timm1983


@Timm1983 Fijn te horen dat je ondertussen alles hebt ontvangen. Veel succes met de installatie en veel kijkplezier daarna. 


@ HadewychT

Alles is goed verlopen ik heb daarnet de 2de decoder al geïnstalleerd, alsook de oudere telefonisch van mijn lijn laten verdwijnen, bij het instellen van de decoder kreeg ik in het begin voor ik nog maar een zender zag de foutmelding P130, daarna nog eens opgestart en nu krijg ik geen foutmeldingen meer.

Weet iemand wat ik dan precies terugstuur naar Proximus, natuurlijk de 3 oude V5 decoders + de b box 3 modem, maar ook eventueel de oude afstandsbedieningen als de netwerk-, voedings- en hdmi-kabels?

Timm1983


afstandsbediening moet niet meer teruggestuurd worden onlangs dit hier nog gevraagd, het zijn eigenlijk de toestellen met hun voedingsaddapter die moeten teruggestuurd worden


Ik had nog een vraagje aan een moderator ivm het terugsturen van de decoders en modem, ik heb de mailbox van mijn vader eens nagekeken en ik heb nog geen retourlabels ontvangen om alles terug te sturen. Wel zie ik in mij proximus bij de bestellingen dat ik een terugzendlabel kan printen, dit kleef ik dan gewoon op de doos? Zonder vermelding van adres?

Sturen we alles dan terug naar Proximus in Brussel?

Timm1983


Louter ter bijkomende info: → terugzenden van toestellen retourlabels | Proximus Forum

Het is ergens een adres in Charleroi maar de Bpost weet genoeg via de labels

zie → Retour decoder na omwisseling | Proximus Forum


@ Martin

Bedankt voor de info ivm de terugzending, in my Proximus heb ik het retourlabel al teruggevonden dus deze afprinten en op de doos kleven en klaar.

Ik denk dat we begin volgende week de doos dan kunnen afgeven bij B Post, ik laat in mijn handtekening dan wel weten als alles afgegeven is bij B Post.

Timm1983


Beste Proximus

Vandaag nog even voor sluitingstijd heb ik door iemand een doos laten afleveren op het postkantoor van Deinze met daarin de 3 oude V5c decoders alsook de box 3 modem.
Hierbij nogmaals dank aan Proximus om onze 3 decoders en modem snel en vlekkeloos te hebben omgeruild, we zijn zeer tevreden van de (beeld)kwaliteit van de V7 decoder.

Timm1983


@Timm1983 : heb je dan ook de door jou gekozen zendervolgorde van je V5's kunnen behouden op je V7's? 


@ Covis

Inderdaad ook met de V7 decoder dezelfde zendervolgorde als vroeger met de v5c.

Tevens behoud ik gewoon de door Proximus gekozen zendervolgorde.

Timm1983


Beste Proximus

In my Proximus bij Opvolging, bestellingen, wat betreft het terugsturen van materiaal staat er:
Je hebt het materiaal terug gestuurd voor 06 september 2021.

Dus ik mag er van uitgaan dat ze in Charleroi alles goed ontvangen hebben? (3 oude v5c decoders alsook een b box 3 modem, samen met de voedingskabels en de afstandsbedieningen).

Timm1983


TBI: De afstandsbedieningen van de decodermoeten zelfs niet meer teug gestuurd worden.


Hoe lang moeten we nog wachten op een bruikbare tv gids?

Ik kan niet anders dan denken dat hier veel mensen op wachten?!


Zijn er nog mensen die frequent de P131 foutmelding krijgen bij starten van een opgenomen pgm?


Het aantal meldingen is wel sterk verminderd.
P131: Dit is een foutmelding die inderdaad voorkomt bij de v7 decoder.
Normaal gezien is dit opgelost als je de opname of tv-replay even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start of de aflevering via tv-replay.


Reageer