Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


870 reacties

Reputatie 4
Badge +2

ook juist update ontvangen .

daaraan zie je dat het updaten van decoders door Proxgoed gespreid wordt

Reputatie 3
Badge

daaraan zie je dat het updaten van decoders door Proxgoed gespreid wordt

Ik heb zonet update 3.68 ontvangen. Welke zijn de wijzigingen tov 3.64 aub? Alvast bedankt!

Ik heb de update hier zelf kunnen doen via systeem update.

591MB maar qua veranderingen. Ja. Ik denk dat je dan liever de app Pickx ziet updaten. Want dan zie je effectief iets veranderen .

Ik hoop dat de sync met deze update wel verbeterd is maar moet nu verder werken dus zal pas dit later eens kunnen ondervinden ;-)

 

Reputatie 1

Deleted

Reputatie 1

Dit zou door iemand va de proximus forummedewerkers  op de hoofdpagina moeten aangevuld worden

→ V7 Stand van zaken (hoofdpagina) | Proximus Forum


Kan ik niet terugvinden - of ik lees erover 😁

Dat zal afhangen van wat hen doorgespeeld word van de bevoegde dienst, als ze niks doorgeven kan een Proximus forummedewerker ook niks posten op die pagina natuurlijk !-)

Reputatie 3
Badge

Hopelijk door de COTA kan ik bij een eerste lichting van gebruikers (testers) zitten.

En is er mogelijkheid om sneller updates bij ons te krijgen ;-)

Was het allemaal maar zo simpel hé, :slight_smile:  daar zal het in ieder geval niet van afhangen maar wel in hoeverre die bugs complex zijn en als Prox moet bv beroep doen op externe fabrikanten enz….

 Bij gebrek aan een betere plaats te vinden, hier wat bugs / feedback voor de v7 die ik zelf gemerkt heb.

  1. HDMI video passthrough werkt niet in combinatie met een receiver. Dus decoder aangesloten op receiver, bij uitschakelen van de receiver zou het HDMI signaal verder  doorgegeven moeten worden naar de TV. Echter alleen het geluid komt door, geen video. Het ligt niet aan de receiver want met andere toestellen (HTPC bv.) werkt het perfect.
  2. Doorspoelen van opgenomen programma’s doet de decoder hangen. Dit gebeurt consistent als je de FWD knop lang ingedrukt houdt. Bij korte aanslagen van de toets kan je wel doorspoelen maar langer dan een paar seconden de toets indrukken geeft gegarandeerd een zwart scherm.

Ook nog een suggestie voor de UI:

Als je CEC ingesteld hebt om met de afstandsbediening van de TV de decoder te bedienen, zou het handig zijn om in het TV guide menu de optie te hebben om naar het home scherm terug te keren. Waarschijnlijk is dit afhankelijk van het type TV dat je hebt, maar mijn afstandsbediening heeft geen knop voor het home scherm. Als je dan wil terugkeren, moet je via back terug door alle voorgaande geselecteerde menus gaan om uiteindelijk terug uit te komen bij het scherm waarmee de decoder opstartte. Helaas werkt dit overigens ook niet altijd.

Hoe lang moet het eigenlijk duren om iets te doen aan de overbodige HDR upscaling? Onbegrijpelijk dat dit erin zit, laat staan dat het meerdan een jaar moet duren om daar iets aan te doen.

als je nu ,2 decoders huurt krijg je dan 2x 400 uur

nee aangezien alles gemeenschappelijk staat op de cloud en je zowel de opname op gelijk welke decoder gemaakt ook kunt bekijken op gelijk welke andere decoder, zoals je ook de opname via pickx opportable apparaten / pc kunt doen en bekijken 

Vroeger was dit in feite wel maar twee omdat de decoders een harde schijf hadden en je elke decoder op zijn harde schijf apart kon opnemen tot hun harddisk vol was maar dan kon je geen opnames op een decoder bekijken die met de andere decoder gemaakt waren(opgeslagen waren op zijnHDD)

Reputatie 3
Badge

Dag proximus, 

 

Ik wou dit toch nog eens melden. Soms als ik mijn tv op zet krijg ik het beeld zie afbeelding. Voor de laatste update zag ik dus het menu in het klein met oude ruis er rond nu is het dus nog ongeveer het zelfde enkel de ruis is veranderd naar beeld./een uitzending van dat moment.

Na gewoon uit zetten en weer aan is het in orde. 

ik heb nog een vraagje. Ik heb telenet en orange gehad , beiden kon ik het geluid luider en stilder zetten via mijn decoders. Nu zou dit niet kunnen vanwege mijn soundbar YAMAHA YAS-105 . iemand ervaring met soundbar

Je kan dit aanpassen door op je afstandsbediening de knoppen “sub” en “volume+ tegelijkertijd in te duwen.
Rechts bovenaan uw scherm zal je dan het Android volume balkje zien dat je zo kan aanpassen.
Je moet na dat je op sub en volume+ hebt geduwd en je het balkje ziet staan
de + toets gebruiken om het volume te verhogen, dit terwijl je sub blijft ingedrukt houden.
NB: sub en volume- eerst doen, en dan terug sub en volume+ kan blijkbaar soms nodig zijn
om het volume op volume 20 te kunnen zetten.

soundbar/surround: Je kan best de surround aansluiten op de TV via ARC en
ook de decoder verbinden met de TV via HDMI.
Op deze manier ondervind je de minste problemen met het geluid.
 
Staat de instelling in de decoder ook juist:
Als naar je gaat naar: instellingen, apparaatvoorkeuren, geluid,
staat hij dan op automatisch onder surround.

ok bedankt, die technieker zei dat de functie nie werkte en inderdaad zonder sub werkt het niet.

Ik zou graag de decoder met mijn Harmony Ultimate remote bedienen, welke apparaat code is hiervoor geschikt?

Reputatie 1

Ik zou echt graag een documentaire zien over het team Proximus-techniekers dat maandenlang probeert om upscaling naar HDR uit te zetten en een functie in te voeren waarmee gebruikers hun eigen zendernummering kunnen kiezen. Het is waarschijnlijk wachten op specialisten van MIT die kunnen helpen om dit soort spitstechnologie te verwezenlijken.

Gebeurt dat wel door Proximus zelf ?

NB: Op sommige TV’s kun je dit aan of uitzetten heb ik al gelezen.

Reputatie 2

Ik ben benieuwd of we ooit de lange termijn opnames gaan terugzien?
Het lijkt of daar een grote radio stilte is over ontstaan.

Ik kan de lange termijn opnames zien in de mijn opnames lijst op de  mobile app, maar niet afspelen. Op de V7 decoder staan ze niet in de lijst. Blijkbaar zou ik dit enkel op de V5 decoder kunnen zien, maar een V5 decoder heb ik momenteel niet meer. Moet ik echt een oude decoder aanvragen om dit alsnog te kunnen bekijken?

Een eerlijk antwoord zou leuk zijn.
Staat dit nog op de to-do list of staat het eerder op de uitfaseren lijst?

 

Van dat uitfaseren van lange termijn opnames dat zal volgens mij niet dan zou ik nog eerder geloven dat ze de v7 moeten uitfaseren ;-)

Hallo allemaal,
Binnen enkele dagen zal ik ook Proximus TV kunnen kijken met de V7 decoder, na het bezoek die mijn ouders kregen van een Proximusmedewerker, er werd beslist door mijn ouders om de vaste lijn op te zeggen, kan ik dan nog Proximus TV kijken en gebruik maken van Internet, hoe wordt er ingelogd op de V7 decoder, waarschijnlijk met het nummer van een vaste lijn zoals we dat doen bij de v5 decoder, maar wat als er geen vaste lijn meer is? Of wordt het dan via de V7 decoder tv kijken via de Pickx app die wordt geïnstalleerd op de V7 decoder bij het wegvallen van de vaste lijn? Waarschijnlijk dan inloggen op de Pickx app op de decoder met een gebruiksnaam en paswoord?
Alvast bedankt voor iemand die mij wat meer info kan geven.

Timm1983

@Timm1983 je bedoelt dat ze niet meer van vaste telefonie willen gebruik maken, dat kan absoluut geen probleem zijn, aan de binnenkomende vaste (koper-)lijn wordt een fictief (telefoonnummer)lijnnummer gegeven en kun je terugvinden in MyProximus

De V7 werkt sowieso op de geïntegreerde PIckx-app, maar heeft niks te maken of je nu vaste telefonie hebt of niet.

Het VDSL signaal (waar alle signalen inzitten) wordt gewoon verder over je binnenkomende koperlijn getransporteerd, waar de bbox/modem uit het VDSL signaal deze signalen er weer uithaalt, dus Het VDSL signaal trekt er zich niks van aan of je nu vaste telefonie hebt of niet, je zou zelf geen VDSL filter meer nodig hebben aangezien het telefonie signaal niet meer moet uitgefilterd worden, maar die mag gewoon blijven staan.

@ Martin,
Bedankt voor je berichtje terug, ik ben blij dat het dan geen probleem zal zijn om na het opzeggen van de vaste lijn nog Proximus TV te kunnen kijken en gebruik te kunnen maken van internet, zeker nog voor mijn thuiswerk dat ik 4 dagen op 5 doe.
Ik zal eens kijken in mijn MyProximus voor het fictieve lijnnummer, ofwel geef ik het bestaande lijnnummer in, zolang het nog niet afgesloten is.
Dan is het nu wachten tot de 3 nieuwe V7 decoders zullen geleverd worden, ik denk waarschijnlijk donderdag of vrijdag, ik ben eens benieuwd hoe lang het nu zal duren voor onze vaste lijn zal worden afgesloten, want momenteel kunnen we nog bellen, wat de installatie van de V7 decoder betreft zal ik jullie nog iets laten weten binnen enkele dagen, de V7 ik kijk er al naar uit. Benieuwd naar de betere beeldkwaliteit op mijn 4K tv...
Timm1983

Niet alleen beter beeldkwaliteit maar dat de v7 decoder niet te veel kuren vertoont is natuurlijk ook van belang, maar dat zullen we dan wel vernemen :wink:

In ieder geval hoop ik dat je er met veel plezier kan van genieten.

Reageer