Skip to main content

Wij hebben sinds enkele weken twee V7 decoders in gebruik.

Bij TV1 planden we enkele opnames te bekijken. De eerste keer liep midden in de opname alles vast.

Geen oplossing mogelijk. We hebben dan een reset gedaan en konden alsnog de opname verder bekijken.

Volgende dag bekeken we een andere opname. Ook tijdens het bekijken beeld vast , maar nu deed reset het niet en hebben we alles dienen te “erasen”. Met het gevolg dat we bij decoder 1 alles terug dienden te installeren .

We hebben dan ook alle opnames die nog gepland stonden gedeleted.

We lezen reacties dat dit nog voorkomt, maar dit is echt niet aanvaardbaar.

Wordt hier iets aan gedaan ? Zodat we opnames in volle vertrouwen kunnen plannen en ook bekijken ?

 

Ter info bij TV 2 komt het probleem voor dat bij het afzetten van decoder, deze blijkbaar wel down gaat , maar zich zomaar terug opstart . Tot we na herhaalde pogingen, de decoder toch afgezet krijgen. We begrijpen ( in het overzicht status V7 ) dat dit probleem gekend is en in de volgende release zou opgelost worden.

Momenteel staan beide decoders bij ons op versie 3.54.12 .

Kunnen jullie iets verhelpen aan het probleem van de opnames ,of wordt hier ook aan gewerkt ?

Ro

hij kan maar iets goed boosten wat hij voldoende goed ontvangt hij boost eigenlijk je wifi niveau,

vergelijk het met je laptop dan zal de internetsnelheid ook zakken als er te weinig wifi niveau binnenkomt. 

Voor je booster geldt dit ook hij kan de snelheid niet verhogen die hij binnenkrijgt  maar je wifi niveau verhogen zodat je toestellen weer goede wifi ontvangst hebben.

Daarom moet je soms de booster bij een opstelling wat dichter naar de bbox toe plaatsen voor beter resultaat.


Thanks Martin voor je info .


@DaisyS    We hebben een privé bericht naar U gestuurd. En hopen op een concreet voorstel tot oplossing .

 

ro


@HadewychT , had een privé berichtje gestuurd aan DaisyS met een aantal vragen ivm ons lopend probleem. Maar waarschijnlijk,is zij al in verlof, vermits er geen antwoord komt. Vragen kunnen we ook doorsturen .

 

ro


Aan Proximus medewerkers ,
I.v.m. problemen streaming opnames via PLC's en V 7 , de test van gisterenavond leverde 1 onderbreking op bij het bekijken , na ongeveer 3/4 bekijken van de opname. Dan alles afgezet, decoder , tv . Na heropstarten terug naar opnames en gelukkig verder kunnen kijken vanaf stopmoment tot einde.
De PLC's zijn herstart geworden gisteren morgen.
Enkele gegevens :

  • PLC's werden geplaatst door Happy House technieker nadat hij BBOX3 ook geplaatst had. Zij zijn van het type PLC Adapter V2 ( MT 2679 ) . Nog met vermelding Belgacom. 
  • Netflix heeft een toepassing om de internetsnelheid te meten, om na te gaan of Netflix kan gestreamed worden. Deze test hebben we gisteren gedaan en levert volgend gegeven op : " internetverbinding, verbindingssnelheid : 60,02 Mbps. 

Vragen die we graag beantwoord zien, om toch finaal tot een oplossing voor deze onderbrekingen te komen:

  • Is deze gemeten snelheid 60,02 Mbps voldoende om de opnames van Proximus te streamen? 
  • De nu door Proximus aangeboden PLC's , leveren die technisch een hogere snelheid op ? Zo ja, kunnen deze bekomen worden in een Proximus winkel of dienen die via jullie aangevraagd te worden, in vervanging van deze die bij ons geplaatst zijn ? 
  • Indien bovenstaande negatief is, kunnen wij dan zelf bij DEVOLO PLC's aanschaffen,die ons een hogere snelheid garanderen ( Magic 2 Lan tot 2400 Mbps of Magic 1 LAN tot 1200 Mbps ) ? 

We zoeken echt naar een finale oplossing om deze onderbrekingen weg te werken, zij waren er niet bij V5 , noch bij V6 . Dus PLC's werken, maar zijn misschien in capaciteit niet voldoende om de streaming van Proximus opnames te doen, maar toch wel voor NETFIX streaming. Dus stuk zijn ze niet ....


  • 60 Mbps is meer dan voldoende, de vereiste snelheid voor V7 is min 25Mbps. Voornamelijk omwille van 4K of UHD.
  • De PLC’s worden momenteel niet meer door Proximus aangeboden.
  • U kan altijd zelf andere toestellen aanschaffen, zoals deze de juiste snelheid aanbied en geen eigen config willen toepassen, dan kan dit geen probleem zijn

@YorickP , als de snelheid voldoende is, waarom stopt dan de streaming voor de opgenomen programma’s verschillende keren met de foutmeldingen ?


Nog vraagje 1.als de plc’s niet meer aangeboden worden, welke mogelijkheden zijn er dan nog ? WiFi bridge Of andere ? Wat is dan de beste alternatieve oplossing voor v 7 ?

  1. Devolo’s bieden toch de mogelijkheid om tv en andere te streamen ...

 

Dank alleszins voor je reactie en hopelijk op deze vragen ook nog.

Ro

 


@Ro Ik weet niet of die PLC’s die je hebt reeds van type homeplug AV2 standaard zijn die betere prestaties leveren !

bijvoorbeeld deze van devolo

13 HomePlug AV2 powerline-adapters review: gigabit via het stopcontact - Hardware Info

als de snelheid voldoende is, waarom stopt dan de streaming voor de opgenomen programma’s verschillende keren met de foutmeldingen

Er moet inderdaad iets in het concept met de v7 verkeerd lopen aangezien dit gebeurt ook bij sommigen die op een lijn zitten met 100Mbps en rechtstreeks verbonden zijn met de bbox over utp!!!


De draadloze apparaat waar we momenteel mee werken is de Wi-Fi Booster, werkt gelijkaardig  als de oude Wifi Bridges maar geeft meer mogelijkheden.

 

Zolang het een gewone devolo is, geeft die de data door (als is het TV of Internet stream).

Het kan zijn dat nieuwere toestellen die uitkomen ook een soort controle of beheer daarover gaan uitvoeren of met interne switch gaan werken, als dat het geval is, kan het problemen geven met de werking van de V7 decoder mits hij zowel TV als Internet toegang nodig heeft.


Martin,

ze zien er hetzelfde uit als op de documentatie die je aangeeft. Meer heb ik ook niet aangezien deze door Proximus geïnstalleerd zijn.

Als het zo is dat er iets fout zit bij v7 , dient Proximus , dit toch aan te geven en niet steeds de bal terug te gooien naar de klant . Als ik het forum volg, zie ik velen die blijkbaar met dezelfde problemen geconfronteerd worden.

@Proximus : wanneer oplossing en kwaliteit in streaming opnames en andere. Dus de plc’s zijn op dit moment niet als de veroorzakers van de blokkeringen aangeduid. Vermits Netflix normaal streamt zonder onderbreking, zou het toch bij Proximus zelf kunnen zijn dat de fout zich voordoet bij het doorgeven van het syreamingsignaal.

@Martin : wat is volgens jou de beste oplossing , mochten plc’s het toch eens begeven … WiFi bridge of andere ? We willen ons maar voorbereiden op de toekomst.

Ro

 

 


@YorickP , WiFi booster , kan deze gewoon besteld worden in een Proximus verkooppunt en zo aan het abonnement Familus toegevoegd worden? Vermits het toestel te huur is.

In dit plan zou TV1 dan verbonden worden met WiFi booster en tv2 met gewoon WiFi bridge. En dat kan ?

maar uiteraard lost dit het probleem van de onderbrekingen bij streaming opnames niet ,vermits plc’s blijkbaar niet de oorzaak zijn. Trouwens Netflix werkt perfect zonder onderbrekingen op dezelfde tv met plc’s.  Wordt dit euvel op Proximus niveau degelijk aangepakt, zodat we terug kwaliteit krijgen ?

ro


 

@Martin : wat is volgens jou de beste oplossing , mochten plc’s het toch eens begeven … WiFi bridge of andere ? We willen ons maar voorbereiden op de toekomst.

Ro

 

Daar is heel moeilijk op te antwoorden zoals op het forum gedurende jaren vast te stellen is, dat er zowel problemen opgesomd worden bij alle draadloze oplossingen , net zoals er dan velen zijn die met één van deze oplossingen dan weer totaal geen problemen hebben!
Hierbij geldt de algemene regel “the proof of the pudding is in the eating” 


@Martin  helemaal juist wat je zegt . In het nieuwe jaar zullen we de ‘pudding ‘ proberen klaar te maken.

In ieder geval bedankt om toch telkens op onze vragen een reactie te geven !

Aangenaam eindejaar en een gezond 2021 met vele positieve opportuniteiten 👍

 

ro


@Ro  voor u ook een prettig eindejaar en gezond jaar 2021 🥂


@YorickP , WiFi booster , kan deze gewoon besteld worden in een Proximus verkooppunt en zo aan het abonnement Familus toegevoegd worden? Vermits het toestel te huur is.

In dit plan zou TV1 dan verbonden worden met WiFi booster en tv2 met gewoon WiFi bridge. En dat kan ?

maar uiteraard lost dit het probleem van de onderbrekingen bij streaming opnames niet ,vermits plc’s blijkbaar niet de oorzaak zijn. Trouwens Netflix werkt perfect zonder onderbrekingen op dezelfde tv met plc’s.  Wordt dit euvel op Proximus niveau degelijk aangepakt, zodat we terug kwaliteit krijgen ?

ro

Als je uw huidige familus omzet naar een Flexpack , kan je de booster er gratis bij krijgen (dus zonder huur)

een prettig eindejaar en gezond jaar 2021 🥂


TBI: Wel moet het een flex pack zijn met vaste lijn 


TBI: Wel moet het een flex pack zijn met vaste lijn 

Een familus = internet + TV + vaste lijn.


Had dit gewoon ter bijkomend info er bijgezet omdat er anderen die dit eventueel meelezen maar daarom geen familus hebben niet zouden verkeerd eruit besluiten dat bij gelijk welk flex pack je recht zou hebben op deze gratis booster.


Aan Proximus medewerker ,

 

ook weer problemen met streamen van opname via V7 .

Opname LINE OF DUTY  ( twee opnames ).

  1. Zondagavond eerste opname bekeken. In de helft van de opname , zwart beeld en foutcode P0137 … alles afgezet ( TV en decoder ). Terug opgestart en hebben verder kunnen bekijken.
  2. Maandagavond tweede opname bekeken. Na enkele minuten, begon op het scherm het cirkeltje te draaien en stopte de opname. TV en decoder afgezet, even gewacht. Terug opgestart en we konden tot het einde bekijken .

Bij elke opname bekijken is het met spanning wachten of het einde kan gehaald worden …

Kan hier toch iets aan verholpen worden ? Historiek van installatie kan je in de berichten hierboven lezen .

Dit lijkt op “neverending story” ...

Ro

 


@Ro Ik begrijp dat dit de kijk ervaring niet echt aangenaam maakt maar voorlopig is er geen andere workaround of oplossing voor de P-errorcodes. Vaak zijn deze inderdaad verholpen met het heropstarten van de decoder. We zijn nog steeds volop bezig met de gekende bugs zo snel mogelijk op te lossen.


@DaisyS  Toch bedankt voor de reactie.

Inderdaad dit maakt het bekijken van opnames niet aangenaam.

Laat ons dan toch er van uitgaan dat er bij jullie aan gewerkt wordt om hiervoor toch een oplossing te vinden en hopelijk op vrij korte termijn .

 

ro


@Ro Heb je dat probleem met je opnames ook op je 2de TV (via Wifi-bridge) ? Je kan al eens testen of je wifi sterk genoeg zou zijn door je wifi bridge te gebruiken om je decoder bij je eerste TV mee aan te sluiten ipv de devolo.  

Dan zal ik deze info ook nog mee doorgeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de V7. 


@HadewychT , na de gevraagde test, zal ik met info hierop terugkomen.

Toch dank dat jullie de opvolging van het probleem blijven doen.

 

ro


Hier hetzelfde probleem met opnames decoder (V7) is met kabel aangesloten op de modem. Sommige opnames schokken of bevriezen volledig ik krijg dan verschillende foutcodes (bv 131), na reset gaat het terug iets beter. Ook Netflix lukt soms niet om op te starten als dit zo is gaat opstarten ook niet in de app’s.


@HadewychT 

Ter info : tijdens een happy house bezoek heeft technieker de BBOX vervangen naar type 3 , voor TV1 andere PLC’s geïnstalleerd en voor TV2 een WIFI bridge geïnstalleerd. Zo werd het tv netwerk bij ons geconfigureerd met de vorige decoders.

Met V7 doen zich nauwelijks of geen onderbrekingen voor op TV 2 met WIFI bridge.

Wel , zoals we ondertussen weten, veel onderbrekingen met foutcodes op TV1 met PLC’s.

 

We hebben nu de test gedaan en de WIFI bridge tijdelijk op TV1 geïnstalleerd en een opname in zijn geheel bekeken. Geen enkele onderbreking heeft zich bij het bekijken ervan voorgedaan.

Wel is er een verschil in snelheid. We hebben de app van NETFLIX gebruikt om de internetsnelheid na te gaan op deze TV1 , met PLC’s gaf dat 60,02 Mbps en met WIFI bridge 29,05 Mbps … Is deze laatste snelheid voldoende ?

Opmerkelijk is toch vast te stellen dat de WIFI bridge bij deze test een foutloos bekijken van een opname toegelaten heeft.

Wat nu ?

Ro

Met PLC’s

 

Met WIFI bridge

 

 

 


Reageer