Vraag

V7 decorder

  • 4 september 2020
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Dag iedereen,

Sinds gisteren ben ik klant bij Proximus (kom van Telenet) en heb de V7 decorder ontvangen.

Ik had daarover nog een paar vragen :

Kan de tv-gids aangepast worden? Want deze is echt niet overzichtelijk.

Is er de mogelijkheid om opnames langer te bewaren? Bij Telenet kon je de optie aanklikken langer dan 60 dagen. Ik weet ook niet hoe lang dit standaard is bij Proximus

Gisteren had de technieker laten zien hoe je het volume van de decorder apart kon aanpassen (niet van de tv) door een handeling met de afstandsbediening te doen. Dit lukt me helaas niet en vind daar niks over terug in de handleiding op de Proximus website. Weet iemand hoe dit te doen?

Is er iets geweten wanneer zenders Zoals BBC 1 & 2, Comedy Central,...in HD beschikbaar zullen zijn?

 

Alvast bedankt!


6 reacties

Dit zijn punten die hier ook al door anderen aangehaald werden 

Dus zal het afwachten worden wat er nog allemaal zal aangepast worden.

NB: Android TV decoder (V7 decoder) deze is officieel ook nog in testfase. Het einde van de testperiode is voorzien op 26 oktober (onder voorbehoud). 

opnames op lange termijn bewaren (voor 3 jaar) is bij al de andere decoders wel mogelijk, dus zal dit in de toekomst voor de v7 ook wel in orde moeten komen, de totale duur aan opnames, zou zelf naar het schijn voor de v7 groter worden.

V7 decoder Geluid aanpassen

Je kan dit aanpassen door op je afstandsbediening de knoppen “sub” en “volume+” tegelijkertijd in te duwen.
Rechts bovenaan uw scherm zal je dan het Android volume zien dat je zo kan aanpassen.
NB: sub en volume- eerst doen, en dan terug sub en volume+ kan blijkbaar soms nodig zijn om het volume op volume 20 te kunnen zetten.

Idem hier : decoder een weekje in gebruik, en heb al heimwee naar de V5.  De programmagids is inderdaad totaal onoverzichtelijk en niet werkbaar.  In de beelden van opnames lijkt er een soort ‘lag’ te zitten, erg onplezierig om naar te kijken.  Ik stelde ook al vast dat het volume van de receiver een 10 posities hoger moet gezet worden dan voorheen.  Net de truc hierboven eens geprobeerd, maar rechts bovenaan mijn scherm verschijnt er niets.

De grote vraag is natuurlijk wanneer Pro⌘imus deze bekende bugs zal kunnen oplossen via volgende software updates!

Ik kan sinds eind vorige week weer niet “zien” welke afleveringen ik al gekeken had of deels gekeken had. Enorm frustrerend, meerdere zaken opstarten, tergend lang klooien met die fast forward. Lijkt alsoft de decoder er op achteruit gaat bij mij want ik had niets problemen bij de start (problemen dan, had wel wat ergernissen :p )

mss eens je decoder resetten 

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair  op de voorkant van je decoder ingedrukt houdt. 
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair   op de voorkant van de decoder los.

En eigenlijk zou het mss ook best zijn van eens je bbox te resetten = 20 sec reset knopje achteraan ingedrukt houden en dan pas de V7 resetten als de bbox volledig opgestart is en je terug kunt surfen.

Mja, kan ik eens proberen. Maar ben nu na mijn verhuis een vijftal jaar klant bij Proximus en denk dat ik toch wel stilaan genoeg heb van al het gereset. Vorige week nog een brief in de bus gekregen dat Guinnesbook World Records gaat langskomen om het officieel te maken “most decoder resets” ;-)

 

Wat misschien ook nog handig zou zijn qua layout (hopelijk lezen de developers ook soms een forum) is dat je de kleur van de menu kan aanpassen. Want ik begrijp dat paars in het Proximus logo zit, maar qua looks is dat nu ook niet het knapst om te kijken :-). Allee, ik snap het wel. Is beetje zoals anderlecht, paars en het werkt niet zoals het moet xD ^^

Reageer