Vraag

v7 decoder naar dvd recorder voor opname

  • 18 December 2022
  • 6 reacties
  • 259 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb 2 decorders maar helaas op de nieuwe v7 decoder  staat er geen uitgang meer van scart naar dvd kunnen jullie ik heb de nieuwe besteld om naar de apps te kunnen kijken van VRTMax maar helaas moet ik de nieuwe decorders terug gaan opsturen want er is geen mogelijkheid voor opnames en via decorder opnemen doe ik niet die opnames verdwijnen en ik heb ze niet in mijn bezit dan. Kunnen jullie mij een bericht sturen als er een nieuwe decorder uitkomt waar ik terug een uitgang heb naar een DVD recorder scart zodat ik toch van alles nog kan genieten nu kan ik nog geen VRTMax kijken omdat de optie van scart naar dvd er niet meer op zit.


6 reacties

ik vrees er voor dat scart nog op de decoders zal terugkomen, maar de PX forummedewerkers kunnen morgen hieromtrent hopelijk wat meer info verstrekken.

Louter ter info: hoe je VRT Max nog kunt bekijken:

dit is wat VRT zelf opgeeft → Op welke toestellen kan ik VRT MAX bekijken? 

Kan ik VRT MAX bekijken op mijn televisie?

VRT MAX bestaat als tv-app voor:

  • · Android TV: hiervoor heeft je TV Android TV 9 of hoger nodig.
  • · Apple TV box: hiervoor heeft je TV iOS 14 of hoger nodig.
  • · Samsung TV: hiervoor heb je een model nodig van 2018 of later.
  • · De meest recente tv-boxen van Telenet, Proximus, Orange en TADAAM

 Download al deze apps nu op je Smart TV | Samsung België

bron:→  VRT max | Proximus Forum

Als je VRT MAX  app op uw Proximus android decoder v7 niet vindt  
→ Apps op de Android TV Box | Proximus

zal je op een antwoord van Proximus moeten wachten.

 

Reputatie 2
Badge

Dan ben ik misschien het beste dat ik de v7 decorder terug stuur en blijf bij de oude v5.

Als je bedoelt omruilen voor een V5 dan zal PX een V5compact leveren, daar zit ook een mini din scart stekker op en kun je bvb met het overgangskabeltje mini din scart naar grote scart werken, dit kabeltje zat vroeger in ieder geval bij de doos van de V5 compact.

Reputatie 7
Badge +4

@alainhome Ik zie dat enkel de V5c op dit ogenblik aangemeld is op je lijn. Als je de V7 nog niet aangemeld hebt kan je die zonder probleem terugsturen. 

Het is wel zo dat de scartverbinding in de toekomst inderdaad niet meer op nieuwe decoders zal geïnstalleerd worden. Je zal in de toekomst dan wel een andere oplossing moeten vinden voor je opnames. 

Reputatie 2
Badge

@alainhome Ik zie dat enkel de V5c op dit ogenblik aangemeld is op je lijn. Als je de V7 nog niet aangemeld hebt kan je die zonder probleem terugsturen. 

Het is wel zo dat de scartverbinding in de toekomst inderdaad niet meer op nieuwe decoders zal geïnstalleerd worden. Je zal in de toekomst dan wel een andere oplossing moeten vinden voor je opnames. 

Bestaat er soms geen splitter hdm en dat ik dan hdmi kan converteren naar scart of zo. Opnames op dvd kan ik hele leven bewaren opnames op decorder gaat na verloop van tijd weg.

op HDMI is er ook sprake van HD copy protectie. 

met google search kan je wel iets vinden → https://www.google.com/search?q=hdmi+naar+scart+omvormer

Reageer