Vraag

v7 decoder geeft geen Full hd en reageert soms niet op afstandsbediening.

  • 28 November 2023
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Beste,

Ik heb heel vaak problemen met de v7 decoder .

Als ik de decoder start hebben we heel vaak problemen.

Soms start de decoder in 680p ipv in fulltime HD. 

Na herstart (voeding uittrekken) start alles terug op werkt alles.

Soms wanneer ik de decoder opzet na een paar uur start het beeld maar kan er bijvoorbeeld niet naar de menu gegaan worden. Ook van post veranderen lukt maar je kan geen info zien noch tv gids opvragen. Na reboot werkt alles weer. Ik moet dit elke dag wel 1 keer doen. 

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een factory default. 

 

Mvg

 

Fred


2 reacties

je gebruikt toch de bijgeleverde HDMI kabel en niet de de HDMI kabel van een vroegere oude decoder.

Je   altijd eens de v7 decoder resetten :  

Reset je Android TV Box Wi-Fi

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box.
    decoder achterzijde
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair Pair knop links van je TV Box ingedrukt houdt. 
    decoder voorzijde
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
    Tv-scherm
  4. Laat de knop Pair  Pair knop op de voorkant van de TV Box los.
    decoder voorzijde

     

  5. PS: De afstandsbediening werkt niet. Wat te doen?

    Op je afstandsbediening, hou de OK-knop en het cijfer ‘0’ enkele seconden samen ingedrukt tot de Proximus-knop enkele keren oplicht.

Reputatie 2

“Soms wanneer ik de decoder opzet na een paar uur start het beeld maar kan er bijvoorbeeld niet naar de menu gegaan worden. Ook van post veranderen lukt maar je kan geen info zien noch tv gids opvragen. Na reboot werkt alles weer. Ik moet dit elke dag wel 1 keer doen. 

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een factory default. 

 

Mvg

 

Fred

Hallo, 

Sinds een update van 3 of 4 weken geleden heb ik ook dit probleem. Gewoon aan/uit via afstandsbediening doet het niet, moet uitschakelen via toets achteraan.

Vooraf heeft alles lang perfect gewerkt, dus niets te maken met kabels of zo.

Beschrijving door Fred van het probleem is so exact dat volgens mij moet een software probleem zijn gekomen door de laatste update van decoder software.


Is er een oplossing op komst?

 

Bedankt.

Reageer