Vraag

V7 afstandsbediening werkt niet

  • 17 February 2023
  • 8 reacties
  • 1577 Bekeken

Eergisteren een nieuwe decoder gekregen. Volledig geïnstalleerd, Google Assistant en bluetooth verbonden. s’ Avonds met de Proximus knop tv en decoder afgezet. Gisterenmorgen met de Proximus willen opstarten maar ging niet. Tv knop werkte wel alsook het geluid van de soundbar. Met klantendienst gebeld. Decoder gereset, afstandsbediening gereset, niks helpt. Kreeg dan zelf het idee om eens terug te pairen via de decoder en joepie alles werkte terug normaal. 

Vanmorgen identiek probleem. Proximus knop werkte niet, tv knop wederom wel. Heb decoder dan via knop achteraan terug opgestart en alles terug normaal.

Wat is hier het probleem ? Het is toch niet de bedoeling dat ik elke dag de decoder heropstart. Doe ik soms iets verkeerd met de Proximus knop. Wie weet hier meer over ?


8 reacties

@Freaky Frank  
TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze straks de draad hier  opnemen, om meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

@Proximus_moderatoren
zie ook hier in dit verband met Topic start probleem van @Freaky Frank 

Reputatie 7
Badge +4

@Freaky Frank Voor Google Assistant moet je op deze afstandsbediening niets apart instellen.

Mogelijk is er geen verbinding tussen de afstandsbediening en de TV Box.

  1. Haal de batterijen uit de afstandsbediening en plaats ze terug.
  2. Koppel de afstandsbediening opnieuw via: MENU > Instellingen > instellingen toestel > afstandsbedieningen en accesoires > accessoire toevoegen. Indien de TV Box niet reageert, kan je op volgende manier proberen : 

Druk op de "PAIR" toets op de zijkant van de TV Box.

Het volgende scherm verschijnt: druk gewoon op OK en HOME van de afstandsbediening gedurende 3 seconden.

Afstandsbediening gedetecteerd, druk gewoon op "OK"

Het koppelen start en eindigt automatisch.

 

Hier vind je nog meer tips voor als je problemen met je afstandsbediening hebt

 

Dat is juist wat ik gisteren heb gedaan. En toch vanmorgen moest ik decoder heropstarten. Met welke knop zet ik tv en decoder af ? Met de tv of de Proximus knop of maakt dat niks uit ?

Reputatie 7
Badge +4

@Freaky Frank Bovenaan de afstandsbediening heb je 2 knoppen om een toestel aan/uit te zetten. De linkerknop is om je TV-toestel te bedienen, de rechter om je decoder op en af te zetten. 

Hier vind je meer info over het gebruik van je decoder

Maar als ik tv knop of Proximus knop gebruik om af te zetten gaan de beide uit 

Ter info: 

  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via  Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC

Eergisteren een nieuwe decoder gekregen. Volledig geïnstalleerd, Google Assistant en bluetooth verbonden. s’ Avonds met de Proximus knop tv en decoder afgezet. Gisterenmorgen met de Proximus willen opstarten maar ging niet. Tv knop werkte wel alsook het geluid van de soundbar. Met klantendienst gebeld. Decoder gereset, afstandsbediening gereset, niks helpt. Kreeg dan zelf het idee om eens terug te pairen via de decoder en joepie alles werkte terug normaal. 

Vanmorgen identiek probleem. Proximus knop werkte niet, tv knop wederom wel. Heb decoder dan via knop achteraan terug opgestart en alles terug normaal.

Wat is hier het probleem ? Het is toch niet de bedoeling dat ik elke dag de decoder heropstart. Doe ik soms iets verkeerd met de Proximus knop. Wie weet hier meer over ?

Nee, ik vind dit alles behalve leuk. Heb hetzelfde probleem en evenmin zin om steeds weer toestellen van Proximus te krijgen met een beperkte levensduur en een herhaald resetten, opstarten en met scherpe voorwerpen in kleine, strategisch onhandig geplaatste gaatjes te boren.  Het wordt er niet beter op. Jammer genoeg bij de andere aanbieder evenmin.

Reputatie 7
Badge +5

@MOONS Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het na.

Reageer