Beantwoord

V6 - problemen met opnames en verdwijnen van opnames

  • 6 August 2023
  • 8 reacties
  • 360 Bekeken

De afgelopen dagen hebben wij 2maal een foutboodschap over een opname gekregen tijdens het bekijken van een (andere dus) opname. (We hebben dit nog niet meegemaakt tijdens TV kijken)


Eergisteren was een opname gepland (Midsommer Murders, laatste aflevering) en keken wij naar een andere reeds opgenomen serie. Toen de opname startte (op de achtergrond dus) kregen wij de boodschap “de opname is mislukt”. Wij hebben dan maar onze plannen gewijzigd en rechtstreeks gekeken naar Midsommer Murders. Achteraf merkten we dat de opname toch was doorgegaan en ook gelukt. (??)


Dan gisteravond keken wij ook naar een opname (een film) terwijl uit het niets dezelfde boodschap op TV verscheen (“de opname is mislukt”) maar nu nadat het in de achtergrond opgenomen programma (“The control room” een nieuwe serie op NPO3) gedaan was. Ditmaal was er ook helemaal niks opgenomen. Ook in de verdere planning staat er niets terwijl we toch de serie hebben geprogrammeerd.

Ook vreemd is  dat er - vóór we begonnen te kijken naar de film - er nog één aflevering beschikbaar was van Midsommer Murders die we nog niet hadden gezien. Helaas weet ik niet zeker welke. Ik ben er wel zeker van dat de opname nog beschikbaar was omdat we twijfelden:  kijken we naar een opgenomen film of naar die ene aflevering die we nog moeten zien? De film dus. Toen de film afgelopen was bleek Midsommer Murders verdwenen in de lijst. De Bbox en decoder herstarten gaf geen resultaat, in Pickx ook geen spoor.
Ter info: de bewaartermijn is nog niet verstreken.

Het wordt nog vreemder. Wij merken met de V6 vreemde dingen met opnames. Een opname (of enkele?) die niet gepland was en voor ons zelfs een volledig onbekend programma was. Opnames die gepland zijn, niet verschijnen in de planning en toch werden opgenomen (zonder dat dit zichtbaar is - rood symbool). Of gepland, in de lijst staan maar niet worden opgenomen (dit zou kunnen liggen aan een naamswijziging, bijvoorbeeld de laatste aflevering van “Midsommer Murders” noemde plots “Detectives: Midsommer Murders” en “Endeavour Morse” wijzigde in “Detectives: Endeavour Morse”. Tenminste in de TV-gids. Die programmas hebben we gelukkig wel kunnen bekijken (Midsommer Murders rechtstreeks, Morse uitgesteld).

Sinds de V6 in gebruik is zijn er al meer eigenaardigheden geweest met opnames, maar zo veel aandacht hebben we er niet aan gegeven. Ook wat er nu hiervoor beschreven is is op zich niet zo erg. Maar dit kan eigenlijk toch niet?
 

icon

Beste antwoord door DaisyS 8 August 2023, 09:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Omdat iedereen mutlie in de steek laat. Volgens de helpdesk van proximus moet u de decoder resetten of ten minste herstarten. 

Zoals al geschreven in de openingspost, na een herstart blijven de opnames spoorloos, ook op Pickx.
Ik heb een reset ook geprobeerd met als enig resultaat dat de afstandsbediening niet meer werkt!
Totaal niet dus. enkel de TV wordt aan en uit geschakeld. Nieuwe batterijen helpen niet.

 

 

EDIT 1 : opgelost ! de afstandsbediening ook gereset

EDIT 2 : de opname van de laatste formule 1 wedstrijd werd terug geplaatst (maar al gezien), de verloren afleveringen (zie openingspost) niet.

lukt het ook niet na dat je deze stappen doorneemt :

Ik had je reactie nog niet eerder gezien, Martin, maar heb ondertussen mijn vorige post aangepast.
Alles werkt terug, maar de gewiste (?) afleveringen blijven weg.

Reputatie 6
Badge +2

Proximus kan die terug plaatsen, je moet dan bvb hier het lijstje geven welke je terug wil. Ik denk dat ze dat handmatig moeten doen, heb een beetje compassie. 

Als het binnen de 60 dagen is kunnen ze deze inderdaad terugplaatsen.

Ik weet niet zeker welke opname(s) precies ontbreken, dus dat wordt moeilijk.
Daarbij is zijn vorige terugzet acties (nog met de V5) volledig mislukt. De opname kon ofwel niet terug gezet, ofwel was ze niet afspeelbaar.

Maar er zijn ook nog andere ‘issues’ met opnames met onze V6 (zie openingspost).
Ik denk niet dat de moderatoren daarover iets kunnen bijdragen, maar het zou misschien wel kunnen helpen als andere forumleden ook zulks konden bevestigen. Overigens heb ikzelf  4 maanden geleden ook al dergelijks “gerapporteerd”. (posts volgend op het bevriezen)

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie Vervelend dat je problemen hebt gehad met je opnames! Wij kunnen inderdaad af en toe een opname terugplaatsen al is dit met een serie niet echt simpel want daar kunnen we helaas niet filteren op aflevering. Blij om te lezen dat het gros van de problemen is verholpen. Als je problemen blijft ondervinden, laat het ons dan zeker weten dan bezorgen we je een nieuwe decoder. De v6 zal stilletjes aan ook uit ons aanbod verdwijnen.

Reageer