Vraag

v5 compact blokkeert dagelijks

  • 26 June 2023
  • 18 reacties
  • 288 Bekeken

Beste,

Reeds enkele weken hebben wij problemen met onze v5 compact decoder. Deze hapert dagelijks, zowel tijdens het bekijken van opnames als tijdens het live kijken.  Telkens na ongeveer een kwartier loopt het beeld vast/ komen er blokjes in beeld en de decoder reageert dan enkel nog op een herstart. Het toestel zelf wordt ook zeer warm op dat moment. Ik heb ook al eens een reset geprobeerd, maar dit hielp niet.

 

Alvast bedankt 


18 reacties

@mar12 is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox direct.

Ook de bbox al eens herstart (= 5sec zonder stroom zetten) of gereset (= 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht)

Beste, de bbox heb ik al eens herstart en gereset. Ook heb ik de decoder al eens rechtstreeks verbonden via een netwerkkabel aan de bbox. Resultaat blijft hetzelfde: blokjes in beeld, haperingen en vastlopen van het beeld.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om eens een speedtest (= http://speedest.net ) te doen met bv laptop of pc rechtstreeks verbonden aan de bbox met een netwerkkabel welke snelheid je meet? 

Reputatie 7
Badge +3

@mar12 

Klopt het dat je decoder door middel van een WiFi booster verbonden is met de bbox3?

Heb je de WiFi booster al eens herstart?

 

Geert

@GeertC 

De decoder is verbonden via PLC adapters. Die heb ik eens gereset, zonder positief resultaat. De laatste dagen heb ik een netwerkkabel gebruikt om de decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox3, maar de problemen blijven dezelfde.

@Martin 

Speedtest, met kabel, levert 41 Mbps op

@mar12 Ok, heeft dan ook niet iets direct te maken dat je snelheid te laag zou zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@mar12 

Is hiervoor al eens een technicus langsgeweest?

 

Geert

@GeertC

Beste, er is hier nog geen technicus voor langs geweest. Al lijkt mij dit misschien niet de moeite, vermits ik de indruk heb dat de symptomen eerder naar een defecte decoder wijzen, en ik geen andere problemen heb met internet of vaste lijn.

Reputatie 7
Badge +3

@mar12 

We kunnen inderdaad een nieuwe decoder naar je toesturen.

Zou dat gaan voor je als ik deze maandag laat bezorgen door iemand van Bpost?

 

Geert

@GeertC 

Beste, er mag een nieuwe decoder worden opgestuurd.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@mar12 Ik heb je een nieuwe decoder opgestuurd. Hij zal op 4 juli geleverd worden in Supermarkt Moerkerke in de Vissersstraat. Je krijgt nog een sms ter bevestiging. 

Reputatie 7
Badge +1

Op dit moment heb ik een probleem met mijn 2 de 5V compact decoder. Bij uitgesteld kijken blokkeert de decoder regelmatig. Decoder is rechtstreeks verbonden met de bbox3. Alles is al opnieuw opgestart. Kan PX mij hier in helpen. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Kan je eens testen met een andere LAN-kabel, of beide decoders eens wisselen van plaats ? Op die manier kunnen we zeker zijn of het probleem bij de decoder of de verbinding tussen de decoder en de modem ligt. 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Kan je eens testen met een andere LAN-kabel, of beide decoders eens wisselen van plaats ? Op die manier kunnen we zeker zijn of het probleem bij de decoder of de verbinding tussen de decoder en de modem ligt. 

@HadewychT. Sorry voor de late reactie. Bedankt voor het antwoord. Heb geen mail gehad. LAN kabel gaat niet. Zitten in de muren. Zal kijken of ik tijd heb om ze te wisselen anders kijken tot ik aan de beurt ben met wisselen naar nieuwe decoders. Zal zien 😉👍

Beste, ik heb ook een V5 compact decoder en heb hetzelfde probleem.  (reeds eerder aangekaart door mij rechtstreeks met de proximus helpdesk chat).  Om de paar dagen loopt de decoder vast  (en wordt vrij warm).   Moet dan de decoder volledig herstarten en dan is het weer OK voor een paar dagen. Is heel vervelend,  en ik vrees dat de decoder zijn laatste dagen nabij zijn.    Ik heb ook reeds alle mogelijk resets gedaan zoals aangegeven in jullie instructiefilmpjes,   doch dat is telkens maar een tijdelijke oplossing.   Graag ook aub indien mogelijk nieuwe decoder opsturen

Reputatie 7
Badge +4

@lucfouq Je nieuwe decoder zal geleverd worden in DAGBLADHANDEL MICHIEL EN ANN op  26/09/2023

Na het melden van het probleem,   werd er dezelfde dag nog een nieuwe (nieuwste versie V7) decoder naar mij opgestuurd.   Reeds daags nadien was deze op het afhaalpunt toegekomen, en heb deze dezelfde dag nog probleemloos kunnen aansluiten.   Ik zal eerst paar dagen monitoren of er nu geen problemen meer zijn  (ik verwacht van niet) en dan de oude decoder terugsturen.

Bedankt Proximus voor deze vlotte en snelle klantenservice !!  (als het goed is mag dat ook eens gezegd worden)

Reageer