Skip to main content

Onlangs een update zien passeren op de V7 thuis. Het lijkt er op dat deze update een stap achteruit is. De syncronisatie tussen beeld en geluid is erbarmelijk. Regelmatig bevriezend beeld. Regelmatig zwart scherm. Om de haverklap storigen in het beeld (blokjes) enz. Frustrerend … 

 
 

Fenomenen die hier inderdaad door anderen opgenoemd werden, of er terug binnenkort een update komt dat zouden we van de Proximus forummedewerkers maandag moeten kunnen te weten komen.


Ach, ik erger me er niet meer aan, updates of niet. Er bestaan alternatieven om je niet meer te moeten ergeren aan die gebrekkige service.


Hier lijkt de laatste update voor ons wel een verbetering qua sync. Maar ben nog in uittestfase. 


Zoals je weet kun je met problemen met decoders (ook vorige decoders) er nooit een algemene lijn in trekken en is het niet omdat iemand een bepaald probleem ervaart dat de andere dit ook zal voor hebben of even frequent gaat voorhebben, daarom dat ik hier dikwijls aanhaal dat het probleem wel blijkbaar complexer is dan dat we kunnen inschatten omdat we totaal geen details kennen waar het schoentje juist het meestwringt!


Zoals je weet kun je met problemen met decoders (ook vorige decoders) er nooit een algemene lijn in trekken en is het niet omdat iemand een bepaald probleem ervaart dat de andere dit ook zal voor hebben of even frequent gaat voorhebben, daarom dat ik hier dikwijls aanhaal dat het probleem wel blijkbaar complexer is dan dat we kunnen inschatten omdat we totaal geen details kennen waar het schoentje juist het meestwringt!

Wel vreemd aangezien het zelfde hardware en software zou moeten zijn

 


ja maar een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel en in die ketting komt niet alleen een decoder in voor 


@KoenVDB Ik heb je lijn nagekeken en die is ook niet helemaal in orde. Dit zal ook een rol spelen in de kwaliteit van je TV. Er is hier eerder deze maand al een technieker voor ter plaatse geweest waarbij hij een probleem op de binnenbekabeling heeft vastgesteld. Zijn er toen afspraken gemaakt wat je eventueel moest aanpassen ? 


Die bewuste technieker heeft dat in 2 minuten vastgesteld ja. Achteraf door specialist uitgemeten en er is helemaal niks mis met de binnenbekabeling. Dit is een praatje om er zich snel vanaf te maken. Maar voor mij hoeft het niet meer, het verhaal Proximus stopt binnenkort.

 


@KoenVDB Ik meet toch wel een fout op de lijn. Afhankelijk van op welk aansluitpunt deze test gedaan is wijst dat op een fout in de binnenbekabeling die niet altijd kostenloos door de technieker rechtgezet kan worden. Als het een fout in stopcontact is kan hij het onmiddellijk aanpassen. Moeten er nieuwe kabels getrokken worden, moet u daar zelf voor zorgen of kan dat tegen betaling door ons gebeuren. Dan zou u hierover wel geïnformeerd moeten zijn welke stappen u moet ondernemen.

Als u hierover geen uitleg hebt gekregen zou ik graag opnieuw een technieker ter plaatse sturen om dit alsnog te kunnen oplossen als dit ok is voor u. 


Beste Hadewych. Bedankt dat je toch nog de moeite doet om op deze topic te antwoorden, maar zoals ik al schreef, voor mij hoeft het niet meer. Het Proximus-verhaal stopt hier voor mij. Zelfs al zou er iets mis zijn op de kabel, en ik spreek in de voorwaardelijke zin want volgens een specialist die alles kwam uitmeten is er aan de binnenbekabeling niks fout, dan nog ga ik geen (hoge) kosten doen om nieuwe te laten leggen. Er zijn voldoende alternatieven op de markt. Dus nee, een technieker sturen hoeft niet meer. Toch van harte bedankt !