Vraag

TV5Monde zit niet meer in het Pickspakket!

  • 19 August 2021
  • 23 reacties
  • 322 Bekeken

Ik had vroeger de schotelantenne waar ik steeds TV5Monde (met o.a. Nederlandse onderschriften!) kon nemen en daarbij Scarlet via de telefoonlijn met draadloze modem.

Omdat TV5Monde in het standaardpakket zat bij Proximus TV bleek te zitten heb ik de schotel weggenomen, reden: als ik later naar appartement verhuis, dan kan ik ook die zender nog bekijken. Ik keek daar heel vaak naar, samen met m’n partner, wegens mooie documentaires, oude Franse filmklassiekers enz…

Toen ze proximus geïnstallerd hebben,  blijkbaar een gloednieuw systeem dat “Picks” noemt,  bleek de TV5Monde niet in dat pakket te zitten! Dat is voor mij een desilusie!


23 reacties

staat nochtans nog altijd aangegeven hier → Pickx Tv zenders - Belgische en buitenlandse zenders | Proximus 

voor Vlaanderen bv:

Wil je graag jouw zenderlijst downloaden of printen?
Vlaanderen - Zenderlijst(PDF, 1,21 MB)
Brussel - Zenderlijst(PDF, 1,21 MB)
Wallonië - Zenderlijst(PDF, 1,21 MB)

kanaal 275 in HD 

Ik zet net de TV even op en ik merk nu dat TV5Monde er weer bijgekomen is, maar helaas niet zonder de meertalige onderschriften, waaronder Nederlands.

Hopelijk komt dat voor elkaar en is dat zoals op de satelliet (Astra 1,  op 19,2°) terug met keuzemenu met meertalige ondertitels..

TBI:

TV 5 Monde heeft nooit ondertitels gehad.
TV 5 Monde Europe daarentegen is de zender met Nederlands ondertitels . Deze is echter niet terug te vinden  in het pakket van Proximus..

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Ronald Baert Heb je voldoende informatie gekregen of heb je nog vragen?

Bedankt aan Daisy !

Er is dus ook een TV5Monde EUROPE en deze in het proximus pakket is de France-Belgique-Suisse versie!

Jammer, ik hoop dat Proximus die ook gaat aanbieden.

Reputatie 1
Badge

Ik had vroeger de schotelantenne waar ik steeds TV5Monde (met o.a. Nederlandse onderschriften!) kon nemen en daarbij Scarlet via de telefoonlijn met draadloze modem.

Omdat TV5Monde in het standaardpakket zat bij Proximus TV bleek te zitten heb ik de schotel weggenomen, reden: als ik later naar appartement verhuis, dan kan ik ook die zender nog bekijken. Ik keek daar heel vaak naar, samen met m’n partner, wegens mooie documentaires, oude Franse filmklassiekers enz…

Toen ze proximus geïnstallerd hebben,  blijkbaar een gloednieuw systeem dat “Picks” noemt,  bleek de TV5Monde niet in dat pakket te zitten! Dat is voor mij een desilusie!

Ik had toen ik bij Telenet zat zo een kasje, te vergelijken met IP TV. Ik kon daar toen ook meer dan 11600 kanalen mee zien, maar hier kan ik niets mee doen omdat het nog steeds op kabel staat, en vermits Proximus geen kabel heeft kan ik het ook niet veranderen naar wifi. Dus ik kan enkel een ander kopen als ik wil. Enkel aankoop van het kastje is duur. 250-300 euro, en dan jaarlijks een 120€ voor 11000 tot bij sommigen wel 65000 zenders. Dit is dus iets zeer goed als je geen schotel kan plaatstsen en tegen regen wind en sneeuw bestendig, want ik heb in mijn honge jaren ook een schotel gehad, en bij veel regen hagel of sneeuw zie je bijna niets meer. Nu heb je zuiver beeld en gratis voetbal en duizenden andere zenders, zoals de  commerciëële Nederlandse zenders.

over welk kastje heb je het eigenlijk ?

Reputatie 1
Badge

over welk kastje heb je het eigenlijk ?

ik had een dreambox, dat kastje is amper 10 cm groot. je betaald dus in het begin 250-300. Je hebt dan meer dan 10000 zenders maar na een paar maanden staan er al 500 bij van over heel de wereld. Ip TV Daar heb je ook nog apps en films, maar minder kans op stabiel beeld. Dit heb ik online gekocht en komt men bij je thuis installeren. Dus je moet er niets van kennen. Enkel hoef je het abonnement jaarlijks te hernieuwen, voor zo een 120 euro. Het enige wat je in feite nodig hebt is internet om te streamen.

Als ik het goed begrijp heb jij dan een dreambox die niet via wifi kan werken en ook geen utp ethernet aansluiting heeft om deze te kunnen gebruiken op een Proximus Internet installatie?

Reputatie 1
Badge

Als ik het goed begrijp heb jij dan een dreambox die niet via wifi kan werken en ook geen utp ethernet aansluiting heeft om deze te kunnen gebruiken op een Proximus Internet installatie?

Ja ik kan hem dus wel aam sluiten met wifi of een ethernet kabel. Maar ik denk dat ik met die ethernet kabel hier al niets ben, omdat ik die bij Telenet daar aansloot. En dit is voor kabel denk ik, van dat kastje naar je modem, hier weet ik niet of dat gaat lukken. En als ik hem met wifi moet aansluiten en ik heb geen mogelijkheid om de keuze wifi of ethernet om te draaien in dat kastje, dan ben ik er hier niets meer mee. En ben voorlopig niet van plan om terug naar Telenet te gaan.

inderdaad heb net het volgende gelezen:

Het ontvangen van deze digitale radio- en televisiezenders kan op drie verschillende manieren:

  • Via satteliet (DVB-S)
  • Via de kabel (DVB-C)
  • Via de antenne (DVB-T)
Reputatie 1
Badge

inderdaad heb net het volgende gelezen:

Het ontvangen van deze digitale radio- en televisiezenders kan op drie verschillende manieren:

  • Via satteliet (DVB-S)
  • Via de kabel (DVB-C)
  • Via de antenne (DVB-T)

Ik heb nu een mail gestuurd naar totaal tv of tv totaal, en dit is plug and play. met andere woorden je steekt het gewoon in het stopcontact en je hebt al je zenders want internet heb je zo al dus denk ik dat dit geen probleem kan zijn voor hier te gebruiken. Voordeel is ook, dat ik dan misschien het sport abonnement kan opzeggen, al was de streaming op dat vorige kastje ook niet opperbest. Viel nu en dan weg, en soms had je zelfs totaal geen beeld. Hier heb je ook het Nederlands voetbal. Waarschijnlijk wel veel minder zenders, maar je ziet die 11000 toch nooit.

Al deze mogelijkheden om TV5 Monde EUROPE te nemen interesseren me niet, en een schotel plaatsen ga ik ook niet doen!

Ik wens simpelweg dat Proximus in Vlaanderen deze zender ook doorgeeft in plaats van 2x de  TV5 Monde FBS versie, daar gaat het om. In Wallonië komen ze al aan hun trekken met de TV5 Monde FBS.

 

Verzoek aan het Proximus Management:

Geachte,

Hier vraag ik MET AANDRANG opdat Proximus in Vlaanderen TV5-Monde-EUROPE doorgeeft. Ofwel moet het Proximus management een aanvraag indienen bij de exploitanten van TV5 dat ze de NL- onderschriften welke gemaakt worden voor TV5Monde-EUROPE ook bij de FBS in het keuzemenu van de FBS zender plaatsen.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom men in Vlaanderen de FBS versie distribueert! Het HOORT de Europe versie te zijn!

Bij voorbaat dank om een gewenste actie te ondernemen.

Ronald.

Reputatie 1
Badge

inderdaad heb net het volgende gelezen:

Het ontvangen van deze digitale radio- en televisiezenders kan op drie verschillende manieren:

  • Via satteliet (DVB-S)
  • Via de kabel (DVB-C)
  • Via de antenne (DVB-T)

Ik heb nu een mail gestuurd naar totaal tv of tv totaal, en dit is plug and play. met andere woorden je steekt het gewoon in het stopcontact en je hebt al je zenders want internet heb je zo al dus denk ik dat dit geen probleem kan zijn voor hier te gebruiken. Voordeel is ook, dat ik dan misschien het sport abonnement kan opzeggen, al was de streaming op dat vorige kastje ook niet opperbest. Viel nu en dan weg, en soms had je zelfs totaal geen beeld. Hier heb je ook het Nederlands voetbal. Waarschijnlijk wel veel minder zenders, maar je ziet die 11000 toch nooit.

sorry Martin dat ik je bericht zo laat lees, maar zo eenvoudig is het niet door het gewoon in het stop contact te steken. Ik krijg ook geen mail als er iemand iets post op het forum als ik op een zelfde bericht ben. Maar ik heb dus gewoon mijn vaste lijn terug genomen hier, omdat men eerst zei je hebt die hier niet nodig voor je TV. Maar nu moet jij me eens zeggen volgens de ene moet er een technieker komen en volgens de andere niet; Dus enkel voor een vaste lijn, want het kastje gaat en ik kan nu 116570 zenders zien. Dus ik weet het niet meer. Je ziet duidelijk dat als je naar die klantendienst belt bij sommige mensen de kennis ver weg is, en bij Telenet zitten daar precies mensen die een bepaalde richting hebben gekozen. Hier word je afgesnauwd, bij mij is die hoorn al 3 maal in gegooid, en dan dan ben je nog vriendelijk, als je belt en dat andwoordapparaat vraagd voor de nr waarvoor je beld en dat is dus je nr en je drukt dan op 1, kan je het soms vergeten als je al te veel naar hen belt, want dan denken ze daar heb je die zeveraar weer. Dus als dit gebeurd druk gewoon op 2 dat je het nr niet weet waarvoor je belt.

Reputatie 1
Badge

Verzoek aan het Proximus Management:

Geachte,

Hier vraag ik MET AANDRANG opdat Proximus in Vlaanderen TV5-Monde-EUROPE doorgeeft. Ofwel moet het Proximus management een aanvraag indienen bij de exploitanten van TV5 dat ze de NL- onderschriften welke gemaakt worden voor TV5Monde-EUROPE ook bij de FBS in het keuzemenu van de FBS zender plaatsen.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom men in Vlaanderen de FBS versie distribueert! Het HOORT de Europe versie te zijn!

Bij voorbaat dank om een gewenste actie te ondernemen.

Ronald.

Ronald, ik ben nu nog niet bij mijn moeder gaan kijken. Zij heeft Telenet, en ik denk dat er dus dus gewoon een aanpassing moet komen aan die software. Zoals er hier nog vele aanpassingen moeten komen vind ik. zendergids van 14 dagen-onderscheid van fil, niet telkens films of mouvies weergeven maar wel het genre van de film, belangrijk vooral als je films opneemt, een langere tijd dat die filmen beschikbaar blijven of dat je tenminste toch nog ergens dat kan aanpassen. Nu vind ik dat nergens terug

Op V7 moet de software nog aangepast voor langere termijn opnames, wanneer dit in orde komt, alleen Proximus kan dit weten!

Reputatie 1
Badge

Op V7 moet de software nog aangepast voor langere termijn opnames, wanneer dit in orde komt, alleen Proximus kan dit weten!

ja dat kan ik best begrijpen Martin, maar alles wat ik daar opnoemde zijn juist dezelfde problemen als op de andere boxen. Dus in feite heeft het er niets mee te maken, want het had al van vroeger moeten opgelost moeten zijn. Ik denk te weten dat jij toch ook al een hele tijd bij Proximus bent? Ken jij Elsa nog of Eva van Belgacom, want die heb ik ontmoet in Brussel. Je was er misschien ook, ik weet het niet, die avond heb ik mijn hersenontsteking gekregen. Drie dagen kliniek, ons moeder verschoot haar een bult toen ik al naar huis mocht. Maar vroeger waren er evenveel problemen als nu, en daar word precies nooit iets aan gedaan. persoonlijk vind ik dit spijtig, want hoe kan een bedrijf dan groeien? Niet door zijn prijzen te drukken, want dan moet die binnenkort verlies gaan lijden en dan gaat het hier enkel nog slechter worden. Zelf ben ik eerder een zwerver ik heb al een 8 tal keer bij Telenet gezeten en ongeveer evenveel keer hier. Dat kwam door dat voetbal vroeger, je werd wel verplicht. En dan nog eens 2 keer bij Orange dus mij moet je niets meer vertellen over televisie. Als ik wil heb ik geen enkele operator nodig. Ik kan als ik wil met mijn kastje 11600 zenders ontvangen, en het enige wat ik dan nog moet doen is op bing gaan zoeken naar iemand die me internet en een gsm aanbod geeft. En dat kan niet moeilijk zijn. Trouwen dat straimen met zo een kastje is niet zoals in Holland een Heksenjacht, waar winkeliers en mensen beboet worden en zaken gesloten worden en mensen voor de rechter moeten komen. Of neem anders als je je niet veilig voelt een vpn.

Reputatie 1
Badge

Ronald, weet jij soms of dit een Belgische of een Franse zender is? Anders moet ik dit straks eens gaan uitzoeken op dat bokske van me. Want moest dit een Belgische zender zijn, dan mag men op zijn mint toch die zender vind ik in zijn 2 landstalen ondertitelen. Laat staan 3.

Reputatie 1
Badge

Internationale zender-Frans-België-Zwitzers-Canada

Ronald heeft groot gelijk dat hij aanklaagt dat Proximus TV 5 Monde Europe niet doorgeeft.
Ik heb ook satelliet ontvangst en kan zowel TV 5 Monde als TV 5 Monde Europe ontvangen.Er is een merkelijk verschil in  de programmering. TV 5 Monde is vooral informatief , de journaals van de Rtbf, Franstalig - Zwitserland ,.culturele programma’s enz. TV 5 Monde Europe daarentegen heeft een meer gevarieerd aanbod . Feuilletons van Rtbf , van De franse zenders als van de franstalige Canadese TV worden steeds doorgegeven met nederlandse ondertiteling. Er is ook een groot aanbod van documentaires , eveneens met onderschriften. Op de satelliet kan men zelfs de taal van de onderschriften  kiezen : alle Europese talen zijn mogelijk.
Ik heb het eens nagekeken , morgen bijvoorbeeld zijn er 16 programma’s met nederlandse onderschriften.
Proximus blijft hier gewoon in gebreke.

Reputatie 1
Badge

Ronald heeft groot gelijk dat hij aanklaagt dat Proximus TV 5 Monde Europe niet doorgeeft.
Ik heb ook satelliet ontvangst en kan zowel TV 5 Monde als TV 5 Monde Europe ontvangen.Er is een merkelijk verschil in  de programmering. TV 5 Monde is vooral informatief , de journaals van de Rtbf, Franstalig - Zwitserland ,.culturele programma’s enz. TV 5 Monde Europe daarentegen heeft een meer gevarieerd aanbod . Feuilletons van Rtbf , van De franse zenders als van de franstalige Canadese TV worden steeds doorgegeven met nederlandse ondertiteling. Er is ook een groot aanbod van documentaires , eveneens met onderschriften. Op de satelliet kan men zelfs de taal van de onderschriften  kiezen : alle Europese talen zijn mogelijk.
Ik heb het eens nagekeken , morgen bijvoorbeeld zijn er 16 programma’s met nederlandse onderschriften.
Proximus blijft hier gewoon in gebreke.

Daarom versta ik niet waarom zij hier niet de mogelijkheid bieden om te kunnen switchen met die ondertiteling? Maar als er zelfs nog geen is, is het niet nodig; Bij Telenet is dat bij vele zenders soms anders. Dan kan je dat laten staan of je kunt ook nog eens een ondertiteling nemen. Ik bzn nu blij dat ik dat kastje heb gekocht voor bijkomende zenders, vooral de natuurzenders boeien me en sport zenders. Dus binnenkort verwijder ik hier mijn abonnement Als dat Belgisch voetbal abonnement op Eleven TV nu niet zoals verleden jaar steeds moet opgestart worden als je die zender van Eleven opzet kan ik beter daar tv zien dat is 120€ voor meer dan11600 zenders een heel jaar lang.  Anders minstens 1584€ per jaar als ik aan Proximus betaal. Dan dtream ik xel liever.

Reageer