Beantwoord

TV-zenders lopen vast

  • 11 december 2018
  • 34 reacties
  • 638 Bekeken

Al enkele dagen loopt elke tv-zender vast na 4 seconden, als ik wissel van zender heb ik weer beeld en geluid gedurende 4 seconden. Met de opnames is geen enkel probleem. Hoe krijg ik dit opgelost?
icon

Beste antwoord door SamuelD 11 december 2018, 20:28

Ik heb een aanpassing gedaan, kan je even opnieuw testen? Groeten, Samuel
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je de decoder al eens volledig opgestart door deze kort van stroom te onderbreken?
Ja dit heb ik al geprobeerd en geeft geen verandering.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een aanpassing gedaan, kan je even opnieuw testen? Groeten, Samuel
De tv is nu al de hele tijd niet vastgelopen. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan! 🙂
Kan je dit voor mij ook even doen aub?
Reputatie 7
Badge +4
Frank, dit heb ik nu zopas gedaan. Kan je dit even testen aub? Grtjs, Charlotte.
Zou dit bij mij ook gedaan kunnen worden want de zenders lopen ook vast
heb je ook eerst geprobeerd van in deze volgorde de toestellen te heropstarten:
1 decoder stroomloos zetten via zijn schakelaar achteraan of via zijn netstekker
2 dan bbox 5 sec stroomloos zetten en terug laten heropstarten
3 wachten tot de bbox zijn DSL controlelampje continu blijft branden
4 nu pas de decoder terug onder spanning zetten
staat hier ook volledig in detail beschreven
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Als dit niet geholpen heeft dan kun je de decoder nog een resetten
zie hoe >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Ik heb dit al gedaan en helpt niets
Ok, je kunt inderdaad zelf niet veel meer doen dan dat maar morgen als de proximus medewerkers terug langskomen op het forum kunnen ze dit verder afhandelen.

NB: bbox zal je ook wel al eens een reset laten uitvoeren hebben zeker
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
enfin, ik geef het maar mee, veel meer is er niet om te uit te proberen!
Alvast bedankt voor u info als ik het nog eens heb zal ik nog eens proberen en anders zal ik eens contact opnemen met proximus om iemand te laten komen
Dit kun je inderdaad ook zelf aanvragen via deze webpagina > happy house technieker

Beste, mijn TV loopt telkens vast. Wanneer ik op ‘help’ duw wordt de verbinding gecontroleerd, dat is in orde maar de tv loopt nog steeds vast. Ik heb reeds alles geprobeerd. De B-box uitschakelen, de decoder resetten, … niets helpt. Wat nu gedaan?

staan er ook draadloze oplossingen tussen je decoder en bbox, want deze zou je ook eens moeten heropstarten of resetten 

Neen, deze staan er niet

Reputatie 7
Badge +4

Neen, deze staan er niet


hi, heb je hiervoor ook al even getest met een andere ethernetkabel tussen modem en decoder ?

Is er geen mogelijkheid om dit vanop afstand te bekijken? Ik heb geen andere ethernetkabel.

Reputatie 7
Badge +4

@Proxifan93 ik zie geen verbrekingen op je lijn zelf on fouten hierop, de tv die vastloopt  is dit dan enkel tijdens live tv of ook tijdens opnames ?
hoe vaak ondervind je dit probleem ?
 

Dit probleem is al van gisteren bezig. Paar seconden beeld en dan loopt het vast. Geen problemen met de opgenomen programma’s. Soms ook volledig zwart scherm.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou in dit geval toch even een herstart uitvoeren op volgende wijze ;zet zowel modem als decoder uit
schakel eerst de modem terug in en wacht een 5tal min
schakel dan pas de decoder terug aan

mss is het gemakkelijker om te checken wanneer je de decoder mag terug onder spanning zetten is van te wachten tot het DSL controlelampje op je bbox continu blijft oplichten (en dan kun je in principe ook al terug surfen) 

Ook deze oplossing helpt niet. Scherm blijft gewoon vastlopen. Wanneer de verbinding wordt gecontroleerd, zegt tv dat het in orde is. Paar seconden beeld en alles staat weer stil. Wanneer je. dan verandert van zender, verschijnt de tekst ‘onverwacht probleem’ of een zwart scherm.

wat is het resultaat van een speedtest > https://pxs.speedtestcustom.com/

Ping: 8 ms

Jitter: 5 ms

Download: 321,1 Mbps

Upload: 47,3 Mbps

https://pxs.speedtestcustom.com/result/851f7260-78f6-11ea-9433-01f9ad56188a

Reageer