Het valt mij ook op dat er hier de laatste tijd meer gelijkaardige problemen gemeld worden ook van dat paars beeld wordt regelmatig aangehaald!
Dikwijls is de oorzaak bij zo’n probleem als freezes enz te wijten aan draadloze oplossingen tussen decoder en bbox maar de laatste tijd wordt dit ook regelmatig gemeld bij gevallen zoals u waar de decoder rechtstreeks bekabeld verbonden is met de bbox. Dus inderdaad je zou het beginnen zoeken in het feit dat de netwerken het de laatste tijd hard te verduren hebben!
Nu het enigste wat zelf kunt doen is de bbox en de decoder even resetten.
BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
@ruther het klopt inderdaad dat er door de hogere hoeveelheid van mensen thuis iets vaker problemen kunnen optreden
vooral op netwerken die veel afhangen van hun wifiverbinding
door de hogere hoeveelheid mensen is de kans veel groter dat er mee mensen opdezelfde frequentie werken en verzwakt zo dit signaal
We doen ons best dit in de mate van het mogelijke te verhelpen en beperken
ik heb ondertussen wel ook even je verbinding nagekeken en op gebied van de fysieke lag zit je goed, kabel meet ok en geen fouten hierop
Ik zou je vragen om in de gaten te houden of je het probleem nog verder ondervind n de stappen te ondernemen die martin doorstuurde
als je nog problemen hebt mag je dit altijd doorgeven samen met de periode waarin ze plaatsvonden
dan kunnen we gerichter naar een oorzaak zoeken
ùvg
Daarnet de TV aangezet om 11h30. Kwartiertje later ging ik eens kijken en het was weer een compleet verhakkeld beeld.
De hele meuk gereset. Om 12h10 was alles terug opgestart: nog steeds hetzelfde verhakkeld beeld. SD kanaal, HD kanaal of radio kanaal, allemaal hetzelfde.
Voor alle duidelijkheid: niets draadloos aangesloten hier, en ik kan me niet inbeelden dat Proximus hun signaal via wifi naar de ROP doorstuurt en dat daar meer mensen op dezelfde frequentie zitten ?
5 jaar lang perfecte TV gehad met een V5 decoder. Sinds vorige maand een V5c en niets dan problemen. Heb ik maandagochtend-modelleke gekregen misschien ?
Gelukkig geraak ik al terug (met veeel moeite!) ingelogd op de Pickx website…
Mvg,
ik denk het ook want ik heb totaal nog geen problemen gehad met de V5-C die ik al heb van de tijd dat die gecommercialiseerd werd.
Om 13u nog eens een reset gedaan, maar geen avans.
Toen ik met m’n hand over de decoder reikte om achteraan het knopje uit te zetten, viel me wel op dat ie redelijk warm was bovenaan. Niet loeiheet ofzo, gewoon duidelijk dat ie wat vermogen stond te verstoken. Zit zo te zien ook alleen maar een passieve koelvin op de chip.
Ik ben dan eens aan het knutselen geslagen en heb een oud pc-ventilatortje vanonder het stof gehaald en bovenop de decoder gelegd.
‘Koude’ decoder aan: normaal beeld, tot ong 5 minuten na het inschakelen. Dan begint het te hakkelen. Laten doen, na nog eens 5 minuten is het beeld zo rampzalig dat gans het scherm paars ziet en zelfs het geluid stottert.
Ventilatortje aangezet. Binnen de 2 minuten verbetert het geluid, kort erna ook het beeld tot het ongeveer 90% storingsvrij is na 5 à 10 minuten.
Ventilator weer uit. Binnen de 5 minuten opnieuw een beeld dat compleet naar de *** is.
Ik heb deze test 4x herhaalt en kwam telkens tot hetzelfde resultaat.
Zou de decoder zo warm worden dat het beeld om zeep wordt geholpen ? Of zit er een productiefout in dat de koelvin niet goed is gemonteerd, of gewoon een processor die eens te hard gefrituurd geweest is bij het testen van de decoders ? Ik ben toch niet aan het hallucineren ?
Decoder staat hier in een open kast, niet in de zon, steeds 20-21 graden in de woonkamer en alle zijdes zijn vrij voor een normale luchtcirculatie…
Mvg,
mijn decoder staat lauw dus zeker niet overdreven warm en staat opgesteld achter de TV
Het zou mss beter zijn dat proximus medewerkers je decoder laten omruilen.
Maar dat laat ik aan hen over.
Mijn V5C decoder voelt alleszins ook niet warm aan. Zoals Martin voorstelt gaan we best de decoder omruilen.
@ruther Ik heb ondertussen het nodige gedaan zodat er bij je thuis via Bpost een nieuwe decoder wordt geleverd.
Drie dagen met de nieuwe V5c decoder aan het kijken nu. Nog geen enkele storing of hapering gehad. Staat op dezelfde plaats opgesteld als de vorige, en wordt wel duidelijk minder warm.
Enigste verschil dat ik zie is dat de oude een ‘cisco’ etiket had, en de nieuwe een ‘technicolor”. En ook 4 jaar verschil in de productiedatum. Maar denk niet dat er verschil in de hardware zit ?
Anyway, die vorige decoder was precies toch wel een <maandagochtenmodelleke>…
Mvg,
In ieder geval naar mijn ervaring de v5-c is de stabielste van de decoders die ik al gehad heb en zonder extra koeling te gebruiken heb ik geen noemmenswaardig problemen gehad ermee.
Technicolor heeft gewoon de decoders (set top box) lijn van Cisco overgenomen. Cisco had hiervoor Scientific Atlanta overgekocht.
Maar de 5C heeft ook niet de zelfde hardware aan boord als de 5
Zoveel verschil gaat er niet inzitten. De v5c is uitgebracht geweest in 2016 en de 5 in 2015. Dus een veel snellere SOC zal er niet in zitten.
Wel raar want de v5 hadden wij toch enkele jaren vooraleer de v5c uitgekomen is.
Maar toch stel ik vast dat de stabiliteit duidelijk beter van de v5c dan van deze van de V5 en dit merk ik hier nog dat dit aangehaald wordt, natuurlijk zou je dit wel eerst van heel veel klanten moet vernemen vooraleer je daar serieuze conclusies uit kunt trekken, maar ik wou toch even mijn bevindingen daaromtrent vermelden.
Ik heb mij vergist met het jaar van de lancering na wat meer onderzoek gedaan te hebben is de 5c uitgebracht geweest in 2014 en de 5 in 2013 (https://www.astel.be/info/belgacom-lance-b-box-3-et-decodeur-v5_4307 ) daar kan ik niet veel meer van terugvinden. Ik had eerst gekeken naar het jaartal van wanneer de filmpjes van Proximus online verschenen zijn.
wij hebben inderdaad enkele jaren hoeveel juist weet ik niet meer juist gehad vooraleer de v5-c uitgekomen is bij Proximus
Nee bij ons (pijn pa) had (na veel problemen met TN) als eerste decoder een V4 dan als de V5 uitgekomen is de V5 en pas jaren later als de v5-mini (zoals ze die toen eerst genoemd hebben) uitgekomen is de V5-C (mijn pa heeft dan ook de kans gekregen om die aan te kopen)
Beste
Ja ik heb problemen met slechte beeld tijdens de het bekijken van opnames
Maar als ik gewoon tv kijk heb ik perfect beeld
Mvg
mss toch eens proberen om je bbox en decoder eens te herstarten
> klik hier
@dimitrie : Proximus heeft ook ingesteld dat er enkel maar in SD opgenomen kan worden vanop HD zender, dit vanwege Corona. Zie hier: https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/vtm-hd-slechte-opname-50091#post649735
ter bijkomende info: je kan natuurlijk wel opnemen van een HD zender maar ze streamen maar in SD kwaliteit met live TV is de overhead minder groot daarmee dat het alleen voor opnames tijdelijk het geval is.
Beste
Ik heb toch alles heropgestart en het is nog altijd zelfde het zal inderdaad door die carona zijn toch bedankt
Mvg dimitrie
Houd het vooral veilig en laten we allen hopen dat we deze coronatijden zo vlug als mogelijk achter ons mogen laten liggen.
Ik heb momenteel net hetzelfde probleem en heb de Decoder en Bbox pas een aantal maanden . Ook reeds een paar keer reset uitgevoerd, gebeld met de klantendienst, reset op afstand,... maar het probleem blijft.
Beste
Het probleem van mij is opgelost
Blijkbaar zal het toch door Corona zijn
Vreemd dat jij het nog steeds hebt Vickydw
Mvg dimi