Beantwoord

VTM HD Slechte opname

• 7 april 2020
  • 18 reacties
  • 299 Bekeken

Sinds een kleine week hebben we een slechte kwaliteit van opname. Vreemd genoeg enkel op VTM en enkel via de box. Live en Pickx goede kwaliteit. 

623120464

icon

Beste antwoord door Charlotte.D 16 april 2020, 11:15

Goeiemiddag iedereen,

Wij hebben antwoord gekregen van ons enigineering team. 
Momenteel door de uitzonderlijke toename van de TV streams door Covid 19, werd beslist om alle opnames voorlopig in SD op te nemen ipv HD.
HD wordt via live beeld wel nog uitgestuurd. Dit is ook niet bij VTM alleen, maar bij de meest gebruikte HD kanalen.
Na COVID zal dit terug worden aangepast. 

Bekijk origineel

18 reacties

ik zou toch eens proberen om de decoder even te herstartn door zijn netspanning even te onderbreken.

@Martin Bedankt voor de snelle reactie. Dit is het echter niet. Het is vreemd genoeg ook enkel VTM. En opnames van vorige week zijn wel nog in goede kwaliteit. 

Mvg Davy 

en je bent zeker dat je de VTM in HD opgenomen hebt en niet VTM in SD , enfin ik ben maar luidop aan het denken wat het eventueel zou kunnen zijn, mss als iemand van proximus zelf hier langs komt meer van dit probleem weet.

@Martin je hoor, identiek dezelfde opnames als anders. Doorlopende programma's vanop dezelfde VTM als altijd. Bedankt om mee te denken ;)

Reputatie 6
Badge +2

Wanneer opgenomen in de cloud dan kan het encoder probleem zijn dat enkel maar bij opnames van VTM voor problemen zorgt op de opslagservers van Proximus. Daar kan jezelf niet veel aan doen, dat moet door Proximus nagekeken worden.

tenzij er niemand anders dit voor heeft !

maar hopelijk krijgen we morgen meer klaarheid van Proximus uit.

@Davy Goderis Ook best opgeven over welke opnames het juist gaat zodat Proximus dit kan onderzoeken.

Reputatie 6
Badge +2

Inderdaad, maar als andere zenders geen problemen oplevert dan lijkt mij wat ik zei de meest logische verklaring. Maar inderdaad afwachten.

Het zou dan ook uiteraard geen alleen staand feit mogen zijn en dat kunnen de proximus medewerkers natuurlijk alleen weten indien er nog van anderen dergelijke klachten binnengekomen zijn, maar dat zullen we  morgen dan maar pas kunnen vernemen.

moest we weten over welke opname van vtm het ging dan zouden we mss zelf al kunnen zelf geverifieerd kunnen hebben als we eventueel deze zelfde opname(s) opgenomen moestsen hebben.

Reputatie 7
Badge +4

@Davy Goderis Hier nog geen gelijkaardige problemen gekend momenteel, ik zie niet direct iets mis. Als de herstart van de decoder het probleem niet verhelpt kan je inderdaad best zoals Martin aangeeft even specifieke voorbeelden geven van opnames waar je problemen mee hebt. (naam programma, datum en  tijdstip van uitzending). 

Ik heb dit ook bij een opname van gisteren. Decoder herstarten geeft geen verschil. Het is ook enkel bij deze ene opname dat de kwaliteit minder is (wel aanzienlijk minder, vergelijkbaar met analoge tv, iets van een 480p, daar kwam je nog mee weg in het beeldbuis-tijdperk, maar tegenwoordig ziet dat er op een 65 inch tv afschuwelijk uit).

Het programma in kwestie is Het Parket op VIER, dinsdag 14 april om 20u35.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb dit ook bij een opname van gisteren. Decoder herstarten geeft geen verschil. Het is ook enkel bij deze ene opname dat de kwaliteit minder is (wel aanzienlijk minder, vergelijkbaar met analoge tv, iets van een 480p, daar kwam je nog mee weg in het beeldbuis-tijdperk, maar tegenwoordig ziet dat er op een 65 inch tv afschuwelijk uit).

Het programma in kwestie is Het Parket op VIER, dinsdag 14 april om 20u35.

hi VLP, kan je ook even je klantennr toevoegen aan je profile waarop je tv actief is ?
dan kijk ik om dit verder te controleren en na te gaan wat er met deze opname mis is

hi VLP, kan je ook even je klantennr toevoegen aan je profile waarop je tv actief is ?
dan kijk ik om dit verder te controleren en na te gaan wat er met deze opname mis is

Bedankt voor de snelle feedback, ik heb mijn klantennummer toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +4

@VLP ik laat dit verder nakijken door onze engineering teams en hou je op de hoogte

Wij hebben hetzelfde probleem. Zowel met opnames van VTM als vier. Bijvoorbeeld zonet de opname van blind gekocht. Het beeld is troebel. Herstarten van modem en decoder helpt niet. Ook de stekker uittrekken heeft niet geholpen

Hier ook hetzelfde probleem. Lage kwaliteit van de opname (ook Blind Gekocht) 

Het zal afwachten zijn op feedback/oplossing van engineering. 

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemiddag iedereen,

Wij hebben antwoord gekregen van ons enigineering team. 
Momenteel door de uitzonderlijke toename van de TV streams door Covid 19, werd beslist om alle opnames voorlopig in SD op te nemen ipv HD.
HD wordt via live beeld wel nog uitgestuurd. Dit is ook niet bij VTM alleen, maar bij de meest gebruikte HD kanalen.
Na COVID zal dit terug worden aangepast. 

Van youtube en netflix was er ook sprake van dat ze dit gingen doen.

Reageer