Skip to main content

sinds we onze zonnepanelen hebben,sma sunny boy, hebben we problemem met onze proximus tv. het beeld hapert en spoelt dan een aantal seconden voorruit. zowel verbinding via wifi of utp geven het probleem. iemand een oplossing ? 

Grote topic hier (maar geen echte oplossing) alleen v6 door v7 vervangen leek iets op te lossen.

 

 


Ik vond dit topic niet meer wist nochtans dat het al voorgekomen was.


Wij hebben al een v7 decorder

Zou proximus zelf geen oplossing hebben?


Hopelijk nemen ze hier morgen de draad op en kunnen ze de vraag stellen aan de specialisten ter zake.


hi @simbakke 

Kan je het klantennr van je fixed producten toevoegen aan je profile ?
dan kijk ik na wat er hier best gedaan wordt


Zonnepanelen: meet dan eens je spanning na… kan best zijn dat je 260 Volt hebt, in plaats van 220V +/- 10 % = tussen 200  en 240 Volt ( Apparaten zijn meestal gemaakt om maximaal  245 Volt te krijgen van het stroomnet.

Hier hebben we momenteel 265 Volt !, te wijten aan heel de straat(behalve wij) zonnepanelen.

Om stroom terug naar net te kunnen sturen, moeten je cellen dus hoger dan de netspanning  afleveren, anders kan je niets naar het net zenden, dus iedere nieuw geplaatste installatie moet iets hoger gaan, en bij nazicht van de oudere installaties moeten ook die steeds opgeschroefd worden...vandaar.. ( Voor de zonnepanelen er kwamen hadden wij slechts een 210 Volt maximaal, want op einde van de kabel van de cabine waarop wij aangesloten zijn)

Extra gevolg van deze hoge spanning: transformatoren worden gewikkeld om maximaal 245 Volt te krijgen. Als de spanning hoger ligt , gaan de kernen in verzadiging , waardoor een deel naar Ohmse weerstand gaat, en stroom VERBRUIKT(worden zeer heet !). Voorbeeld: tuinverlichting transformator voor maximaal 100 watt aan lampjes aangesloten,  gebruikte “leeg” dus zonder dat er iets aanhing 25 Watt, en zo had ik er 2, maw 50 Watt constant verbruik (buiten de tijdgeschakelde licht-tijd). Ik heb zo in ons huis alle transformatoren (vooral in kleinere apparaten) moeten vervangen door electronische voedingen die voor 265 Volt ingang berekend zijn… Die kan je hier niet vinden, tenzij op bestelling (komen uit China… Kan je ook zelf bestellen)

Meet dus je netspanning na !, Voor klein verbruik kan je gestabiliserde netvoedingen kopen die de variabele netspanning naar een constante netspanning omzetten, als dat een oplossing zou zijn voor je TV. Mogelijk kan ook de regeling van de zonnepanelen stoorpieken geven op je netspanning !  (mogelijk kan je de panelen uitschakelen om dat te testen ??)


hi @simbakke 

Kan je het klantennr van je fixed producten toevoegen aan je profile ?
dan kijk ik na wat er hier best gedaan wordt

Ok gebeurd, alvast bedankt 


Fonz ik zou eerder denken dan aan storingen want er zijn er nog die dit probleem hebben waar de spanning niet te hoog is.

bijkomede info: netspanning is normaal 230V


@simbakke Ik heb je lijn nagekeken en daar niet onmiddellijk een invloed gezien van de zonnepanelen, maar het is inderdaad wel iets dat klanten vaker melden. Meestal geeft dit enkel problemen op de wifi verbinding. Ondervind je dit probleem op beide decoders ? Is het ok voor u dat we een technieker ter plaatse sturen om dit verder na te kijken ?


Beste, 

Voordien was er geen verbinding via wifi maar via Lan en dan was het probleem er ook. Ik weet niet of de 2de decoder het ook doet die wordt vooral voor Netflix en disney gebruikt we zullen het eens nakijken. Het is zeker ok een technieker langs te sturen, we zouden het probleem graag zo snel mogelijk opgelost hebben. 

Alvast bedankt 


het is waarschijnlijk op je V7 decoder alleen dat je het voor hebt, nee?


@simbakke Er komt deze namiddag nog iemand ter plaatse. Als dit niet past voor u kan u deze afspraak wijzigen via My Proximus

@Martin Dit is niet gelinkt aan de V7. Dit is ook al gemeld met andere decoders. De omvormer heeft invloed op de B-box, vaak als ze dicht bij elkaar geïnstalleerd zijn. 


Heel erg bedankt! Er is iemand thuis dus er mag vandaag iemand langskomen. 

Heel erg bedankt 


@simbakke Er komt deze namiddag nog iemand ter plaatse. Als dit niet past voor u kan u deze afspraak wijzigen via My Proximus

@Martin Dit is niet gelinkt aan de V7. Dit is ook al gemeld met andere decoders. De omvormer heeft invloed op de B-box, vaak als ze dicht bij elkaar geïnstalleerd zijn. 

Bedankt @HadewychT om dit te verduidelijken, dat het ten gevolge van storingen was had ik al door maar wist niet dat het de bbox was, ik dacht eerder aan de decoder.


Reageer