Vraag

Tv hapert bij live tv kijken en SMA omvormers aangesloten op intern netwerk

  • 21 December 2022
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Hallo,

Ik ben niet eerste persoon die deze vraag stelt, en ik heb al verschillende vragen/conversaties doorzocht maar tot op heden nog nergens een deftige oplossing gevonden; onze TV hapert elke paar minuten als we live tv kijken (en enkel bij live tv, niet bij opnames, niet bij Netflix, ...) als onze SMA omvormers op ons intern netwerk zitten.

Zowel TV box als omvormers zitten via UTP kabels geconnecteerd op bbox/switch. Als ik omvormers loskoppel dan heb ik probleem niet maar dit is geen oplossing (omvormers worden gemonitord en kunnen dus niet losgekoppeld blijven).

Mijn huidige setup/netwerk bestaat ongeveer 4jaar en tot enkele maanden geleden geen enkel probleem ondervonden met deze setup.

Ik ben niet de eerste persoon die dit probleem meldt, kan hiervoor aub een oplossing gevonden aub want zeer vervelend.


4 reacties

@kmolem gewoon ter info: Iemand heeft het blijkbaar kunnen oplossen als volgt:

  • omvormer een vast ip adres gegeven boven 192.168.1.99 .
  • Op de router portforwarding.
    Protocol UDP Ext poort begin 3478 einde 3478 internepoort 3478 interne host mijn ip.
    idem voor poort 9523
  • Reboot de router na aanpassing.
  • Op de omvormer was er ook een dns probleem, daar als IP van DNS server 8.8.8.8 opgegeven, (dit is de dns van Google).
  • Omvormer zit met netwerkkabel rechtstreeks op router.

Maar wat mss voor u ook meer belangrijk is :
De omvormer heeft invloed op de B-box, vaak als ze dicht bij elkaar geinstalleerd zijn.
Dit is niet alleen bij de  V7 decoder ook bij andere decoders valt dit voor.

TBI: <> De router instellen voor de omvormer | SMA Solar (sma-benelux.com)
<> Standaard sunny boy WebUI 192.168.12.3 (sma-benelux.com)

Bedankt voor input, ik probeer die optie eens, wel nog een randopmerking; omvormer een B-box hangen al 4jaar op exact zelfde plek en 3,5jaar totaal geen probleem gehad hiermee (hangen ongeveer 2meter van elkaar, lijkt me genoeg afstand?)

Je spreekt van BBOX/Switch heeft die switch  ook een →  IGMP snooping instelling en staat die ook actief.

Reputatie 7
Badge +4

FYI

De router instellen voor de omvormer | SMA Solar (sma-benelux.com)

 

Cfr info Martin

Port Forwarding of gebruik DMZ en gebruik IGMP snooping switch kan mogelijk een oplossing bieden

Reageer