Sinds begin deze week klopt tv gids terug niet meer van discovery ,dacht dit zou toch opgemerkt worden maar blijkbaar niet, programma begint 1 uur te vroeg of programma staat er niet in de tv gids dus opname volledig in de soep.dit zeker al tot 5/12.
Blijkbaar is men niet bekwaam om dit probleem blijvend op te lossen want is steeds terugkerend(jaren) dit is toch irritant voor de klanten waar blijkbaar geen rekening mee gehouden wordt alhoewel dit extra betalend is, die zender( s).
Hopend dat men de tv gids eens grondig onder de loop neemt en dit probleem voor eens en altijd oplost .Mvg.
Bladzijde 1 / 1
@Boeken Kan je even screenshots plaatsen van de TV gids dan zal ik het door geven aan Dunja van discovery Benelux zoals ik 6 maanden geleden heb gedaan.
Zij zal dan terug contact opnemen met het hun EPG Team en het Proximus TV team.
Ik zal het doorgeven aan Dunja van Discovery Benelux.
@Boeken
Dunja van Discovery Benelux gaat het laten na kijken bij hun EPG leverancier die het doorstuurt naar Proximus TV om te zien waar de fout zit.
Ook staat er voor vanavond zat. 3/12/20022 maar 1 uitzending in de TV Gids van 19.30 uur tot 01.30uur The Repair Shop.
Daarom is er bij Discovery Benelux een vermoeden dat het toch bij de EPG leverancier van Proximus TV zit die het verkeerd heeft ingevoerd.
De correcte TV gids kan bekeken worden op https://www.discoverychannel.be/ om zo toch een overzicht te hebben van de programma’s die zullen worden uitgezonden.
Wordt vervolgd……
@HadewychT@DaisyS@Michael V@GeertC kan iemand van jullie dit AUB door pushen naar jullie TV team want telefonisch lukt het niet met de personen die ik sprak. Die horen het in Keulen donderen en kennen maar een procedure herstarten en resetten. Een dossier opmaken willen ze niet enz.….
Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick
De tv gids op discovery staat al verkeerd tot 09/12/2022 ,blijkbaar is er niemand die wil of kan zijn verantwoordelijkheid nemen , zal weer een week of 2 duren vooraleer het terug goed komt??? het tv team zou dat nog bestaan???is in elk geval niet te bereiken .
Na een update deze namiddag staat het nu verkeerd tot en met 11/09/2022
Niet alleen 1 uur te vroeg maar ook verkeerde programma's , ontbrekende programma’s en sommige programma’s die langer duren dan in werkelijkheid.
Bij Discovery zijn ze er mee bezig naar Proximus toe.
Beste Patrick,
Hartelijk dank voor het laten weten. Vervelend dat deze issue nu weer terugkomt, ik ga er direct achter aan!
Vriendelijke groet,
Dunja
Update Tv gids discovery, terug in orde.
grt
Update : TV gids staat terug foutief, programma's 1 uur te vroeg gepland. Juiste uur van de uitzendingen zie je hier https://www.discoverychannel.be/
Het zal misschien( N)ooit in orde komen ,wij zijn toch niet de enige die dat opmerken dat de tv gids niet klopt, komt wel regelmatig op meerdere zenders voor..Ook is er bij proximus geen enkele reactie tegenover dit probleem die al zo lang aansleept!!!!!.
Het eigenlijk al een oud zeer en ik vermoed ook dat een minderheid dit nog echt meldt en moet zelf toegeven dat ik dat eigenlijk ook niet doe, maar wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik zoiets goed vindt.
Het probleem zit bij de firma dat de EPG aanlevert voor Proximus TV.
Gisterenavond omstreeks 22 uur stonden plots alle uitzendingen weer 1 uur te vroeg . Blijkbaar werd er toen een automatische update gedaan van de EPG.
Natuurlijk blijft het kalm vanuit Proximus zelf de Proximus moderators hier op het forum kunnen het enkel doorgeven .Als zij geen antwoord krijgen van het Proximus TV team bevoegd voor de EPG kunnen ze hier ook geen antwoord geven.
En de bevoegde dienst bij Proximus voor de EPG zal wel weer een excuse uitvinden net als 6 maanden geleden toen was het probleem dat de meta data in Universal Time Zone stond en ze hiervan niet op de hoogte waren. Want normaal staat het in Greenwich Mean Time (GMT).
Wat natuurlijk niet de reden kon zijn want UTC of GMT de uren zijn hetzelfde UTC is in 12 uurs format AM en PM . GMT is in 24 uurs format dat is het enige verschil.
Dag @Pat52 jullie feedback werd ondertussen ook intern doorgegeven aan de betrokken dienst. Ik verwijderde in dit topic de gegevens van Dunja (rekening houdend met de GDPR-wetgeving ). Groetjes, Heidi
Dag allemaal, ik mocht de volgende feedback ontvangen: er is geen offset vastgesteld op ons platform gedurende deze periode. Buiten het probleem aangegeven hierboven, waren de programma's en starttijden correct. Bij het vergelijken van onze gegevens met de gegevens op de website van Discovery Vlaanderen stellen we een offset van 1 uur vast op de website van Discovery. Sommige programma's zijn 1 uur vroeger uitgezonden dan aangekondigd op hun website. Deze offset gebeurde dus op de website van Discovery Channel en niet bij ons. Groetjes, Heidi
Dag allemaal, ik mocht de volgende feedback ontvangen: er is geen offset vastgesteld op ons platform gedurende deze periode. Buiten het probleem aangegeven hierboven, waren de programma's en starttijden correct. Bij het vergelijken van onze gegevens met de gegevens op de website van Discovery Vlaanderen stellen we een offset van 1 uur vast op de website van Discovery. Sommige programma's zijn 1 uur vroeger uitgezonden dan aangekondigd op hun website. Deze offset gebeurde dus op de website van Discovery Channel en niet bij ons. Groetjes, Heidi
@HeidiE Bedankt voor de update , inderdaad nu is het omgekeerd ze staan bij Discovery op hun eigen TV gids 1 uur te laat .
Maar vorige week was er hier wel een probleem met de uitzendingen deze kwamen niet overeen met de uitgezonden programma’s .
Vb. zat. 3/12/20022 maar 1 uitzending in de TV Gids van 19.30 uur tot 01.30uur The Repair Shop.
En stonden ze bij Proximus effectief 1 uur te vroeg.
Wat nu niet meer het geval is nu klopt het hier bij Proximus. De uitzendingen kloppen met de TV gids van Proximus.
@Pat52 Bedankt voor je reactie, we blijven het mee opvolgen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.