Vraag

TV box V7 - 4K Streaming

  • 28 February 2022
  • 2 reacties
  • 311 Bekeken

Hoi,

 

Sinds vorige week klant bij Proximus. Tot nu toe alles in orde. Ik heb wel een vraag over de TV Box (heb de V7/Android).

Ik heb hier een Nvidia SHIELD staan waar Kodi op staat en waarmee ik content van op een externe pc hier in huis kan bekijken. Aangezien ik op de nieuwe tv box ook apps kan installeren heb ik Kodi daar ook eens op gezet. Het scannen naar de content lukt, alleen het afspelen van 4K content niet. Dan krijg ik van Kodi de melding dat de aanvoer te traag is. Dus mijn vraag is of de tv box enigszins beperkt wordt in streaming snelheid?

Met de shield kan ik alles gewoon afspelen zonder problemen. Het is dus echt de tv box die om een of andere reden niet snel genoeg is…

Alles is hier aangesloten via kabel, dus geen zwakke wifi. ;)


2 reacties

Reputatie 1

NVIDIA Shield en onze TV Box zijn natuurlijk anders qua kracht maar normaal gezien is onze TV Box krachtig genoeg om 4K media te laten spelen. U kan dat bijvoorbeeld ook via YouTube eens testen. Bij mij gaat het wel. Bij Kodi via TV Box heb ik persoonlijk enkel 1080p content bekijken dus daar kan ik niks over zeggen. Dat kan ook verschil van versie bij Kodi tussen die 2 toestellen zijn ofwel misschien is kodi niet goed geoptimaliseerd voor onze hardware. Dat is een aparte app, niet van Proximus dus best kan u dit naar de developer van de app vragen.

Goh, ik wil best geloven dat de tv box 4k aankan, maar dan volgens mij enkel wat de apps te bieden hebben en niets meer. Het zal bij Proximus weer ni te veel mogen kosten hebben….

Na nog enkele uren prutsen met zowel Plex als Kodi heb ik geen bevredigend resultaat kunnen krijgen. Plex wilde ook opvallend meer transcoderen bij het afspelen op de tv box dan bij het afspelen op de shield, terwijl ze toch beide naar hetzelfde surround gaan..

Dan blijft de shield maar staan om andere content af te spelen. :)

Ik heb ook gemerkt dat als je wat andere apps hebt gebruikt de rest van de interface soms niet tevoorschijn komt, wanneer je bijvoorbeeld naar de instellingen wil gaan komt dat menu niet tevoorschijn terwijl het er voor de interface wel is… Dit geeft voor mij ook reeds aan dat de tv box niet al te krachtig is.

Reageer