Vraag

TV beeld hapert regelmatig en/of verandert in blokjes

  • 31 August 2020
  • 3 reacties
  • 3765 Bekeken

Het TV beeld hapert regelmatig en/of verandert in blokjes.

Regelmatig is meerdere keren per uur.

De verbinding tussen decoder en modem is via een wifi-bridge.

We kijken regelmatig Netflix via dezelfde weg en daar doet dit zich helemaal niet voor.

 

Ik heb alle apparatuur al eens gereset.


3 reacties

Je zou  "One SSID" eens moeten uitzetten = deactiveren (indien deze actief staat) 
namelijk om vast te stellen of het er iets mee te maken zou kunnen hebben

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Als die niet opstond of indien het niet helpt door te deactiveren zou je uw toestellen al eens kunnen rebooten.

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 

Reputatie 7
Badge +4

Weet je of het lichtje ‘link quality’ op de wifi bridge groen blijven branden ?  Heb je eventueel de mogelijkheid om te testen met een kabel ipv de wifi bridge om zeker te zijn of het aan de draadloze verbinding ligt of aan iets anders ? Op de lijnmeting zie ik niet onmiddellijk een oorzaak.

Sorry voor deze late reactie. Ik was er even niet.

One SSID is gedesactiveerd. Het voorkomen van de haperingen en blokjes is geëvolueerd van zeer regelmatig naar zeer af en toe.

Het heeft dus gewerkt! Waarvoor dank.

Ter info: een bijkomend symptoom was dat de afstandsbediening ook zo een keer op vijf haperde. Oook dit fenomeen is verdwenen.

THX.

Reageer