Vraag

Televisie : beeld hapert constant

  • 17 april 2020
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Er gaat geen dag voorbij zonder een slecht beeld.  Het beeld hapert continue, beeld en klank lopen niet synchroon, er verschijnen blokken met kleurtjes op het scherm, miserie troef.  Netflix op hetzelfde toestel werkt wel prima.  Decoder al verschillende keren op en af gezet, het probleem blijft aanhouden. Zo is TV kijken niet bepaald gezellig.  Weet iemand wat het probleem is.  Dit is al geruime tijd zo (dus lang voor corona..).


2 reacties

als de helpdesk 0800 22 800 je ook niet heeft kunnen verder helpen en als je alle toestellen al eens herstart hebt of gereset dan kun je eigenlijk niet veel zelf doen om dit op te lossen, je kan altijd een gratis technieker aanvragen  Klik hier wel zal er rekening moeten gehouden worden met de coronamaatregelen.

Draadloze toestellen tussen de decoder en bbox zorgen ook soms voor zo’n problemen.

toestellen herstarten in deze volgorde staat hier beschreven > klik hier

toestellen resetten >

Proximus toestellen resetten:

Hoe is jouw decoder verbonden met jouw bbox?
Indien bedraad, probeer dan je bbox en decoder eerst te heropstarten.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
 
Indien dit niet helpt, Reset dan je toestellen

⭕ Verder nog bijkomende info i.v.m. toestellen  resetten:
➕ BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
➕ DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

⭕ Indien je een PLC-adapter, Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Booster of Ruckus gebruikt reset deze dan ook: 
➕ WIFI BOOSTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  
➕ WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  
➕ PLC ADAPTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html 
➕ PLC ADAPTER WIFI EXTENDER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html .  
➕ RUCKUS resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ruckus-resetten.html

➕ Probleem met draadloze Televisie: (kontrolelampjes bekijken)
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_use_global/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/hoe-tv-gebruiken.html

 

Reputatie 7
Badge +4

@Orev1970 Met je lijn zijn er geen problemen. Heb je de draadloze toestellen al eens herstart of gereset zoals Martin aangeeft.

Reageer