Vraag

Televisie : beeld hapert constant

  • 17 April 2020
  • 4 reacties
  • 1304 Bekeken

Er gaat geen dag voorbij zonder een slecht beeld.  Het beeld hapert continue, beeld en klank lopen niet synchroon, er verschijnen blokken met kleurtjes op het scherm, miserie troef.  Netflix op hetzelfde toestel werkt wel prima.  Decoder al verschillende keren op en af gezet, het probleem blijft aanhouden. Zo is TV kijken niet bepaald gezellig.  Weet iemand wat het probleem is.  Dit is al geruime tijd zo (dus lang voor corona..).


4 reacties

als de helpdesk 0800 22 800 je ook niet heeft kunnen verder helpen en als je alle toestellen al eens herstart hebt of gereset dan kun je eigenlijk niet veel zelf doen om dit op te lossen, je kan altijd een gratis technieker aanvragen  Klik hier wel zal er rekening moeten gehouden worden met de coronamaatregelen.

Draadloze toestellen tussen de decoder en bbox zorgen ook soms voor zo’n problemen.

toestellen herstarten in deze volgorde staat hier beschreven > klik hier

toestellen resetten >

Proximus toestellen resetten:

Hoe is jouw decoder verbonden met jouw bbox?
Indien bedraad, probeer dan je bbox en decoder eerst te heropstarten.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
 
Indien dit niet helpt, Reset dan je toestellen

⭕ Verder nog bijkomende info i.v.m. toestellen  resetten:
➕ BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
➕ DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

⭕ Indien je een PLC-adapter, Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Booster of Ruckus gebruikt reset deze dan ook: 
➕ WIFI BOOSTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  
➕ WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  
➕ PLC ADAPTER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html 
➕ PLC ADAPTER WIFI EXTENDER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html .  
➕ RUCKUS resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ruckus-resetten.html

➕ Probleem met draadloze Televisie: (kontrolelampjes bekijken)
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_use_global/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/hoe-tv-gebruiken.html

 

Reputatie 7
Badge +4

@Orev1970 Met je lijn zijn er geen problemen. Heb je de draadloze toestellen al eens herstart of gereset zoals Martin aangeeft.

Reputatie 1

goedemiddag...dit is nu de Xtal keer dat ik hier een storing meld...ook per telefoon en zelfs per brief heb ik dit gedaan.

Mijn problemen dateren al van vorig jaar ergens in de zomer...er is vanalles gedaan door de techniekers op afstand of hier ter plaatse maar dit alles zonder resultaat en dit over verschillende maanden!!!

de laatste maal dat men hier is geweest heeft de technieker ALLES veranderd, de decoder, de modem verwisseld met nieuwe toestellen, de wi-fi booster op een andere plaats gezet, alle onnodige kabels(volgens hem) verwijderd en ook de vrouwelijke stekker in de muur vervangen...dit was super want gedurende ± 2 weken was het tv kijken zonder storingen tot het opnieuw begon...terug aan de telefoon met als resultaat dat ik niet Eén persoon aan de andere kant van de lijn kreeg maar DRIE personen en die zouden het oplossen...helaas zonder resultaat...dus terug een technieker van het hulpcentrum aan de lijn en die stelde echt ‘DOMME’ vragen, vragen die de andere personen ook gesteld hadden en die ik uiteraard beantwoord heb..

Ik kwam dan met DE vraag, waarom nemen jullie mijn dossier er niet bij om te kunnen zien wat het probleem is en wat er al gebeurd is om het op te lossen en het antwoord was..Oh ja idd dat kunnen we doen en momentje, dat was wat ik te horen kreeg met nog erbij even geduld we gaan kijken...ik ben dan !!!! 40!!! VEERTIG minuten aan de telefoon gebleven met zo nu en dan ‘hallo geroepen’ echter ZONDER resultaat

Mijn probleem van toen enhet probleem van vandaag zijn IDENTIEK dezelfde..

een Gekleurde band over het scherm, het beeld dat stilstaat, Martine Tanghe waarvan het bovenste te zien was en de tafel niet meer enz..kan zovele situaties opnoemen.

En als ik via de telefoon contact wil opnemen dan krijg ik steeds DEZELFDE vragen, hebt u dit gedaan, hebt u dat gedaan , probeer dat nog eens of dit enz..

IK BEN HET BEU EN WIL EEN DEFINITIEVE OPLOSSING !!

dus mijne Heren en Dames die hiervoor verantwoordelijk zijn, 

Gelieve mij te contacteren om mij een echt Waardevolle oplossing aan te bieden..

Met vriendelijke groeten

A.Engelen

Reputatie 1

Je zal zo vlug mogelijk gecontacteerd worden door het High Care team.

 

Geert

 

 

goedenmiddag(bijna avond) 

het is leuk om een antwoord te bekomen met een belofte dat men mij zo snel mogelijk zal contacteren ivm de televisie problemen.. en ja ook vandaag was het weer zover, tijdens het nieuws van één uur..

Het antwoord dat ik gekregen heb is alweer meer dan 22h geleden en ondertussen zijn we bijna vrijdag avond !! en nog steeds geen telefoontje of andere vorm van contact gehad met het High Care team...VREEMD allemaal is het niet….is het zo dat men de trouwste klanten wegjaagt naar de concurrentie?

Mooi weekend aan jullie allen...ik kijk verder tv MET de dagelijkse storingen.

Mijnheer Engelen, ik lees dat men alle apparatuur heeft omgeruild, is de hdmi kabel naar de tv ook vernieuwd?

mvg

Reputatie 1

ja idd alles is vernieuwd...en vermits ik draadloos kijk is ook naar de Wi-fi booster gekeken..!

Reageer