Skip to main content

Ik heb vanmorgen mijn account terug aan de Pickx app moeten laten koppelen via de telefonische helpdesk. Nu ik terug in de pickx app kan, krijg ik echter telkens de boodschap dat de streaming niet beschikbaar is, althans toch op 1 van de 2 iPads thuis. op het forum zie ik dat veel mensen dit probleem al hadden, maar de oplossingen werden door Proximus steeds privé geboden, daar kan ik dus niets uit afleiden. Kan iemand mij verder helpen? Bedankt!

Met behulp van icloud kan je al de instellingen synchroniseren met al jouw IOS apparaten net als opgeslagen wachtwoorden en gebruikersnamen

 

Dat klopt inderdaad maar als je  niet meer laat synchroniseren en als je de cache en app verwijderd dan opnieuw installeert en met de juiste credentials inlogt en het dan nog niet werkt dan kijk ik toch al meer in de richting Prox plus al die meldingen van klanten die op ios niet meer kunnen streamen dan nog des te meer, maar absolute zekerheid is er natuurlijk niet, dit maakt het daarom nog dubbel moeilijk


Het is niet bij hem gelukt om de synchronisatie voor de Pickx app uit te schakelen.

Hij zei ook het volgende: Ik heb een fout e-mailadres ingevuld en nu kan ik ik pixs niet meer inloggen

Icloud keychain kan nog steeds voor een probleem zorgen. Lukt dat ook niet dan is het 100% een probleem met de app of de synchronisatie met de app en zijn account. Want veel meer kan je zelf niet doen. Want een volledige reset werd ook al uitgevoerd.

Het is inderdaad een moeilijk probleem.Daar ben ik het volkomen met jou eens.


Met behulp van icloud kan je al de instellingen synchroniseren met al jouw IOS apparaten net als opgeslagen wachtwoorden en gebruikersnamen

 

Dat klopt inderdaad maar als je  niet meer laat synchroniseren en als je de cache en app verwijderd dan opnieuw installeert en met de juiste credentials inlogt en het dan nog niet werkt dan kijk ik toch al meer in de richting Prox plus al die meldingen van klanten die op ios niet meer kunnen streamen dan nog des te meer, maar absolute zekerheid is er natuurlijk niet, dit maakt het daarom nog dubbel moeilijk

Ik heb idd dat wat in de iCloud staat weer laten inladen maar het is echt wel alsof de app die foute eerste login blijft onthouden. Ik durf niet beginnen met een volledige nieuwe, met andere naam, installatie want dat zou me veel verlies geven aan data die ik dan kwijt ben.

Anderzijds wat als het dan ook nog een keertje niet werkt? Verschrikkelijk! 
ligt het nu aan de apparaten, iPhone 11 en iPad Pro? Mijn vrouw’s iPhone 8 en gewone iPad werken wel.

ik heb werkelijk alles geprobeerd. Prox zegt dat ze niet kunnen helpen, Apple zegt hetzelfde. 
Dus ….. ????????????????? 😕


Ik hoop dat ze bij proximus nog eens bij de specialisten aandringen om toch nog eens alle settings en koppelingen aan het tv profiel controleren of daar niks mee verkeerd is en melden of er problemen zijn met bepaalde iOS of iPadOS versies bv.


Indien je ook de opgeslagen wachtwoorden verwijderd hebt uit de icloud keychain voor de Pickx app kan je niet veel meer doen.

 

Mogelijke oorzaken: recentere versie van IOS, nieuwe beveiligingsfuncties die geïmplementeerd zijn die problemen geven met de Pickx app. Dat kan verklaren waarom het wel lukt op de iets oudere apple apparaten.


Ik hoop dat ze bij proximus nog eens bij de specialisten aandringen om toch nog eens alle settings en koppelingen aan het tv profiel controleren of daar niks mee verkeerd is en melden of er problemen zijn met bepaalde iOS of iPadOS versies bv.

Dat hoop ik echt ook maar ik heb mijn twijfels na een gesprek met twee experts. Uitdovende gesprekken....


Indien je ook de opgeslagen wachtwoorden verwijderd hebt uit de icloud keychain voor de Pickx app kan je niet veel meer doen.

 

Mogelijke oorzaken: recentere versie van IOS, nieuwe beveiligingsfuncties die geïmplementeerd zijn die problemen geven met de Pickx app. Dat kan verklaren waarom het wel lukt op de iets oudere apple apparaten.

Mijn vrouw’s iPad en iPhone hebben hetzelfde software nummer, daar zit geen verschil. Haar iPad is een 2018-toestel.

Dus waarom dan? 
Dank u voor het meedenken!

Maar ik geef het maar op nu. 
Jullie waren geweldig. Het mocht echter niet zijn.


Ja het kan soms heel ingewikkeld worden om te achterhalen waar een probleem zich juist situeert, om een ander voorbeeld te geven er zijn er die pickx niet kunnen casten en ik heb er geen enkel probleem mee zelf met zelfde OS versie waar anderen dan er niet in lukken om te streamen, dan kun je natuurlijk van alle mogelijke oorzaken proberen uit te proberen maar als die allemaal geen oplossing geven dan sta je daar inderdaad schoon te blinken bij manier van spreken ….


Indien je ook de opgeslagen wachtwoorden verwijderd hebt uit de icloud keychain voor de Pickx app kan je niet veel meer doen.

 

Mogelijke oorzaken: recentere versie van IOS, nieuwe beveiligingsfuncties die geïmplementeerd zijn die problemen geven met de Pickx app. Dat kan verklaren waarom het wel lukt op de iets oudere apple apparaten.

Mijn vrouw’s iPad is even oud als het mijne, juist geen Pro. 


Ja het kan soms heel ingewikkeld worden om te achterhalen waar een probleem zich juist situeert, om een ander voorbeeld te geven er zijn er die pickx niet kunnen casten en ik heb er geen enkel probleem mee zelf met zelfde OS versie waar anderen dan er niet in lukken om te streamen, dan kun je natuurlijk van alle mogelijke oorzaken proberen uit te proberen maar als die allemaal geen oplossing geven dan sta je daar inderdaad schoon te blinken bij manier van spreken ….

Ik sta hier mooi te blinken met mijn dure toestellen, zeg dat wel 😉


Om te achterhalen waarom het probleem zich voordoet zou Proximus eigenlijk een foutrapport moeten vragen, waar alles wordt opgeslagen in een bestand, om te kijken waar het foutloopt. In vakjargon heet dit opstarten in debug modus. Maar dat moet Proximus vragen. Conflicten met andere apps. 


Ja zoiets zou eigenlijk evident moeten zijn maar volgens mij is dit nog niet gebeurd, of toch nog niet ergens vastgesteld op het forum of socials dat ze dit vragen.


Neen, is nog nooit gevraagd geweest. Dat is de basis voor troubleshooting van apps. Tenminste dat die functionaliteit ingebakken zit in de app. Dat is inderdaad de evidentie zelve.


In ieder geval er komen toch nog altijd veel teveel meldingen van problemen met pickx en we kunnen alleen maar hopen dat het ooit eens beter wordt.


Het komt er gewoonweg op neer dat Proximus de bal naar Apple ketst en daar stopt het bij hen dan ook. Je staat op straat. 


Jullie moesten eens weten hoeveel data ik nu reeds kwijt ben door die ( waardeloze ) harde reset.Mij FB en Messenger geven me nog enkel een waardeloos account dat met dezelfde naam ooit aanmaakte maar niet meer wil gebruiken. Daarvoor kon ik wisselen van het ene naar het andere, nu zit ik met die oude op mijn pro.
voor mijn aangeschafte boeken moet ik nog afwachten nu. Er staan er geen meer n mijn app.

ben al heel de tijd met de firma aan t schrijven, langs de website gaat het wel.. mijn app is echter leeg.

etc…   pfff. En niets is opgelost qua Pickx ....


In ieder geval er komen toch nog altijd veel teveel meldingen van problemen met pickx en we kunnen alleen maar hopen dat het ooit eens beter wordt.

Klopt ! Maar het zit wel mee in je betaald pakket. Belofte maakt schuld! Vroeger toch. 


Wanneer je Proximus opbelt kom je terecht bij call center medewerkers en nog niet bij de experten zelf.

 

Nog een laatste test is de iphone opstarten in safe modus: https://www.techjunkie.com/iphone-and-ipad-in-ios-10-turn-safe-mode-on-and-off/ Lukt het dan wel om de Pickx app te gebruiken dan is het probleem met een conflict met een andere app. Een harde reset wil zeggen wis alles, net zoals het zou zijn wanneer je de eerste keer jouw iphone/ipad moet installeren.


@Ronald7 Louter maar ter bijkomende info: 

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-pickx-50831?postid=658113#post658113


Dan moet het accountkoppelingsprobleem zich maar voor doen op 2 apparaten: iphone en ipad. Want op andere apple apparaten doet het probleem zich niet voor. Afwachten en duimen maar.


was maar om aan te geven dat er nog problemen zijn die door prox moeten opgelost worden

Die ander apparaten waren dat die van zijn vrouw die je bedoelt?


Ja, iphone 8 en ipad. Ik dacht dat je wou linken naar de post van het opnieuw koppelen van de account. Vandaar dat ik reageerde.

Hier kan je zien wat de laatste IOS versie die er beschikbaar is : https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-update-overzicht-ios-versie/

Het is handig om te kijken of er een verschil is tussen de IOS versie van de oudere apparaten die werken en de recentere die niet werken. Zie hier hoe dit te doen : https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-update-overzicht-ios-versie/#:~:text=Om%20te%20checken%20of%20je,minimaal%2050%20procent)%20is%20opgeladen.


En geen aparte  logins voor  icloud enz….


Ja, de iphone8 en ipad2018 zijn van mijn vrouw en ik heb exact dezelfde ios-versie op mijn pro2018 en iphone 11 staan.

wat wel een feit is is dat mijn iCloud niet dezelfde is en ik denk dat als ik terug leeg maak en alles met een ander ID instel het wel eens oké kan zijn.

Maar dan ben ik alles kwijt wat ik in mijn iCloud heb staan, -200 GB aan foto’s in een dikke decennia opgebouwd foetsie.

En al de andere verloren toestanden die gelinkt zijn. 
Ik vind dat heel ver gaand gewoon omdat ik met een fout e-mailadres trachtte in te loggen.

Weten  jullie dat sinds Eind april plots mijn mail-app van Skynet niet meer werkte. Ik daarvoor gebeld omdat zei ie een server-probleem is.

Niets hielp, ook prox niet.

leuk is anders, toch ...


‘t is maar eens luidop denken dat ik doe, als je nu je toestel een harde reset geeft dus alles weg en dan een  nieuw ID aanmaakt waar een nieuwe icloud aan verbonden is en zo dan probeert of je de proximus pickx aan de praat krijgt dan weet je toch al iets meer als het dan wel lukt en kun je dan ook nog altijd opnieuw resetten om dan opnieuw je oude ID verbonden icloud te gebruiken enfin ‘t is maar een voorstel hé


Reageer