Vraag

Stream niet beschikbaar op de Pickx App via mobiel internet

  • 22 September 2021
  • 10 reacties
  • 1625 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  1. Als ik via mobiel internet de Pickx App gebruik krijg ik steeds de melding stream niet beschikbaar 

Dit op alle zenders. Schakel ik over naar WIFI verbinding dan heb ik dit probleem niet.

Ik heb de app al een paar maal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd , probleem blijft.

  1. En ik heb nog genoeg data voor mijn beide mobiele nummers bij Proximus, daar ligt het niet aan .
  1. Als ik de Pickx app gebruik met mobiel internet en blijf proberen sluit de Pickx app zichzelf af .
  1. Heb het ook op mijn andere smartphone getest , zelfde probleem , dus probleem met mijn smartphone uitgesloten.
  2. Als ik dit meld bij de technische dienst van Proximus , zeggen ze dat ik mijn modem moet herstarten, als het dan nog niet functioneert de modem resetten. Hoe durven ze zoiets te zeggen wat heeft mijn modem hier mee te maken??? Mooie technische ondersteuning :thinking: ​​​​​​​

This topic has been closed for comments

10 reacties

Het is inderdaad zo dat niet iedereen op die (uitbestede) call centers  even goed op de hoogte zijn!

Is dit ook niet zo dat als je schud met je smartphone dat je dit probleem direct kunt melden, want dit komt direct bij de IT’ers van Prox terecht.

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad zo dat niet iedereen op die (uitbestede) call centers  even goed op de hoogte zijn!

Is dit ook niet zo dat als je schud met je smartphone dat je dit probleem direct kunt melden, want dit komt direct bij de IT’ers van Prox terecht.

@Martin Schudden met de smartphone is van toepassing op de My Proximus App ( wat zeer goed functioneert en je krijgt feedback van Proximus), maar nog niet van toepassing op de Pickx App . In de Pickx App kan je wel feedback geven via de instellingen in de App, maar je krijgt nooit antwoord.

Reputatie 7
Badge +4

hi @Pat52  via welk bestuuringssysteem heb je dit probleem ? IOS of android ?

Reputatie 7
Badge +3

hi @Pat52  via welk bestuuringssysteem heb je dit probleem ? IOS of android ?

@jonathandr In Android besturingssysteem versie 10 en 11 Ik heb deze versie van de Pickx App 

 

Ik probeerde ook Pickx eensop mijn samsung via mobiele verbinding en lukte ook niet, toen ik in de Pickx instellingen ging kijken, zag ik dat de optie Enkel via wifi aangeduid stond!

Ik had dit nochtans niet zelf ingesteld!

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeerde ook Pickx eensop mijn samsung via mobiele verbinding en lukte ook niet, toen ik in de Pickx instellingen ging kijken, zag ik dat de optie Enkel via wifi aangeduid stond!

Ik had dit nochtans niet zelf ingesteld!

Bij mij staat dit op automatisch ( zowel wifi als mobiele verbinding) , dus dat is niet de oorzaak. Telkens de App word geüpdatet word enkel WIFI  ingesteld als standaard verbinding. Dat had ik vorige maand in Augustus al gemerkt bij de laatste update van 6 Augustus.

Ok, dan moet je na een update er wel aan denken van het terug automatisch te zetten om via een mobiele verbinding te werken, als is dit mss wel beter zodat je voor geen verrassingen komt te staan in je mobiel data verbruik!

Reputatie 7
Badge +3

Als ik via 4G (mobiel internet) wil kijken krijg ik steeds de melding stream niet beschikbaar. Via Wi-Fi connectie functioneert het wel. In de instelling van de Pickx App staat verbinding op automatisch. Heb de Pickx App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Heb het ook geprobeerd op mijn andere smartphone en tablet. Bekijken via 4G niet mogelijk. Als je dit meld bij de technische support van Proximus nemen ze de melding niet serieus. Zo moest ik mijn modem resetten, mijn smartphone resetten.

 

Ik ben echt geschokt over de support van Proximus. Beschamend, diensten aanbieden die niet correct functioneren. Na het gesprek kreeg ik een mail van service@proximus.com met de mededeling " naar aanleiding van ons gesprek hier meer informatie over het gebruik van de Wi-Fi booster".

Ik sta op het punt om klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor telecom. Tv gids werkt niet correct, Pickx App werkt niet correct. Proximus is niet in staat om hun aangeboden diensten waarvoor ik betaal te kunnen gebruiken zonder problemen. En er wordt geen support geleverd op een deftige, normale manier. Als je telefonisch contact op neemt voor technische support, geloven ze je niet. De klant gebruikt de aangeboden diensten in zijn pack verkeerd, herstarten en resetten is het enige dat ze kennen bij de technische support van Proximus. Ik ben het BEU!!!! 

Groetjes 

Patrick

N.B. mag ik vragen dat alleen Proximus medewerkers reageren hier, om het overzichtelijk te houden, Bedankt voor jullie begrip.

@jonathandr @HadewychT 

Reputatie 7
Badge +3

Probleem verholpen!!!

 Na de problemen met Pickx op zaterdag 25-09-2021 sinds 8 uur in de  voormiddag , zowel op de Pickx website en de Pickx App niet werkende. Dit wegens overbelaste servers volgens Proximus support.

Nu sinds 11.09 uur  werkt de Pickx App bij mij nu terug via 4G/mobiele verbinding , terwijl ze bij Proximus vorige dagen beweerden dat er niets aan de hand was (geen storing).

 

Conclusie: “Er moet eerst een panne zijn van algemene aard bij Proximus alvorens ze ingrijpen , ze zouden beter de meldingen van hun klanten die een abnormaal probleem hebben met een product  ernstig nemen”.

Het blijft mij toch nog altijd verwonderen dat de ene klant zo veel meer problemen ondervindt dan de andere (tenzij het een algemeen probleem is natuurlijk) , enfin blij te horen dat het voor u ook terug werkt :thumbsup_tone3: