Skip to main content

De laatste weken/maanden hebben we vaak storingen bij het tv kijken. Het beeld vertoont dan blokjes. Bij het pauzeren van een opgenomen programma blokkeert de boel vaak, en moet de decoder herstart worden.

Ook heb ik de laatste tijd de indruk dat onze internet snelheid niet meer is wat het ooit geweest is. 

Kan er nagekeken worden of wij niet ergens een storing hebben? 

Internetsnelheid eens meten en vergelijken met waarvoor je betaalt in functie van uw abonnement.

Zie https://pxs.speedtestcustom.com

Blokjes is vaak een probleem van snelheid. 


Als je de https://pxs.speedtestcustom.com doet,
doe het dan voor alle zekerheid met bv je laptop rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je bbox.

is die laag herstart dan ook even de bbox door zijn stroom 10 seconden te onderbreken en test dan eens opnieuw.

Blijf je zitten met een lage snelheid bel dan even de klantendienst op gratis nummer 0800 22 800 

want in het weekend komt hier niemand van proxius zelf langs.

NB: blokjes kunnen ook bv veroorzaakt worden door PLC’s (powerlines) tussen decoder en bbox.

Minimum snelheid die je ± zou moeten kunnen halen kun je opvragen hier

> http://proximus.be/internetsnelheid 


Heb je inderdaad dan al eens jouw modem volledig herstart? Ik zie alleszins geen fout op de binnenkomende lijn.


Bekabelde speedtest is prima! 89.6 Mbps download en 15.7 Mbps upload.

Daarna zelfde test over de Wifi : 31.3 Mbps download en 15.2 Mbps upload. 

 

 

 


Die snelheden zijn in orde en kunnen niet direct de reden zijn van je probleem.

Is je decoder rechtstreeks aangesloten aan de bbox3 met een netwerkkabel of zit er één of ander draadloze oplossing tussen, indien wel best alle toestellen eens herstarten

> klik hier


Reageer