Vraag

storingen tv

  • 23 December 2020
  • 38 reacties
  • 515 Bekeken

Ik heb al een paar dagen last van storingen op tv op elke post het beeld loopt vaak vast of gaat in vertraging dit is dus heel vervelend. En met mijn Proximus home optimizer app krijg ik geen toegang tot mijn b box


38 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@Tony Vancraesbeeck kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we langs deze kant uw lijn eens nakjiken.

****** dit is mijn klant-nummer staat nu ook in mijn profiel

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb uw klantennummer uit uw vorige post verwijderd. Het is niet nodig om dit publiek te posten.

 

Uw lijn ziet er alvast in orde uit,

Merkt u dit op al uw decoders? Zijn deze met kabel of draadloos verbonden?

Het is alleen de decoder in de woonkamer dat storingen heeft mijn dochter heeft op haar kamer geen problemen. Ze zijn met kabel verbonden.

Reputatie 6
Badge +3

Heeft u het toestel al herstart? Of eventueel al een reset uitgevoerd?

Mits de lijn in orde is en de decoder op uw dochter haar kamer wel prima werkt, lijkt de storing bij de decoder zelf te zitten. 

U kan ook verder uittesten of het de decoder zelf is, door de 2 decoders van locatie te verwisselen. Als u de decoder op uw dochter haar kamer plaatst en die daar ook storing ondervindt, is er iets met de decoder, doet het nog steeds voor na resetten van het toestel, dan kijken we om deze om te ruilen.

Als de decoder van uw dochter haar kamer, in de woonkamer ook problemen toont, dan kan de kabel die van daar naar de modem toe gaat mogelijk slecht aan het functioneren zijn of mogelijk de poort op de modem dat de storing veroorzaakte.

 

Het probleem blijft zich voor doen ook bij mijn dochter had gedaan wat je zei maar het blijft. En hoe komt het dan dat als ik de app van Proximus home optimizer gebruik niet kan verbinden met de modem want krijg altijd de opmerking van geen toegang tot de b box

Al 2 maal gereset en nog altijd storingen vrees dat het een nieuwe decoder word dan. Maar ja ik heb deze vanaf de testfase en was een tester voor deze v7 decoder.

Welke software versie heb je op de V7 staan 

Reputatie 7
Badge +5

@Tony Vancraesbeeck Dus als ik het goed begrijp hebt u beide decoders eens van plaats verwisseld en verplaatst het probleem zich mee met de decoder? 

Ja dat heb ik inderdaad gedaan en mijn decoder al 2maal gereset en het probleem blijft

Ik heb er blijkbaar de software versie 9 opstaan en hij geeft aan dat hij up tot date is en doet dus geen update nu

Reputatie 7
Badge +5

@Tony Vancraesbeeck Software versie 9 zal niet over de V7 gaan. Kan je eens kijken of er op je v7 de mogelijkheid is om deze te updaten?

Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: xxxxxxxxxxxxxx

U bedoelt de kernel-versie die is 4.9.183-1-6pre

De middleware versie is PXM-SW-3.53.1

Er is al een SW versie 3.58.2  in omloop maar of dit iets zou verhelpen aan je probleem dat weet ik niet!

heb je al de 
Decoder software versie update geprobeerd:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Krijg de melding dat er geen update meer is en deze up to date is

Mijn v7 decoder doet geen update meer krijg telkens de melding dat deze up to date is en heb alles al gereset mijn decoder al 3 keer en modem/ bbox ook al volledig gerest en nog steeds storingen op elke zender.

Dat is normaal je krijgt normaal de standaard software en als er nieuwe software uitkomt wordt die niet naar iedereen direct gepusht (als er dan na een tijd geen lijken uit de kast vallen , dus als goed bevonden, wordt die de nieuwe standaard software voor iedereen)

De middleware versie is PXM-SW-3.53.1 dit is mijn huidige versie die op mijn decoder staat en heb al verschillende keren geprobeerd om de software te updaten maar gaat dus niet ik heb deze decoder al van het begin van de testfase mijn dochter heeft nu sinds een paar weken ook een v7 en die werkt wel goed zonder storingen. Hoe kan dit dan?

Omdat je in een andere situatie zit ander VDSL aansluiting... , of ik ga het anders uitleggen waarom zijn er hier die met een zelfde type decoder (zelfs met andere decoders buiten de v7) problemen hebben met het beeld en anderen niet, dat is dan evenmin uit te leggen.

Anders moet je maandag aan de proximus forummedewerkers eens vragen of ze de 3.58.2 willen pushen op je V7 want dan zou je het direct 100% zeker weten of je probleem daarmee iets te maken heeft 

Ik hoop het voor u dat het probleem dan zou opgelost zijn!

@Tony Vancraesbeeck :Ik laat het verder aan @Martin  en @DaisyS en Proximus over, maar heb je wel genoeg snelheid voor 2 V7 decoders?

Wat de verbinding met de Home Optimizer app betreft, soms moeten we hier ook naast de b-box gaan staan om verbinding te maken met de app.

Succes ermee.

Ik zal het moeilijk kunnen oplossen, aangezien ik niet van Proximus ben, maar ik hoop dat Prox het wel voor u kan oplossen.

Mss is het dan wel je bbox maar die zal je wel al gereset hebben en dan kun je inderdaad zelf er niet veel meer aan doen of uitproberen.

Heb alles al gedaan en het probleem blijft.

Reputatie 7
Badge +5

@Tony Vancraesbeeck Als ik een meting doe zie ik dat er ook een wifi-booster is geinstalleerd.  Is het deze decoder die storing geeft?

Reageer