Beantwoord

Storingen

  • 28 January 2021
  • 31 reacties
  • 509 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

31 reacties

Beste.

Toch wil ik jullie bedanken voor de inspanningen die proximus doet.

Mvg.luc

Hallo.

Er staat geen enkele versterker achter de tv  gemonteerd .

Gisteren tot driemaal de modum moeten uittrekken zonder enige verbetering. 

U zult wel begrijpen dat het frustrerend is en zeker voor onze dochter die momenteel thuis de lessen kinie online volgd.

Ze zit van armoede soms op het net van onze buren om toch maar geen storing te hebben

Zij zitten bij telenet en nog nooit problemen gehad. 

De technieker die bij ons alles geïnstalleerde heeft onze adapter ter waarde van 100 euro die wij via proximus aangekocht hadden samen met een draadloze wifi versterker gewoon meegenomen. 

Je mag wat ons betreft zeker nog eens langs komen ter controle. 

Wij zijn wel begonnen met de distributiekabels van Telenet die hier bij het bouwen van ons huis voorzien waren terug te optimaliseren zodat we eind februari als het probleem niet is opgelost kunnen overstappen. 

Dit voor onze zaak en onze prive.

De eigendommen die we verhuren zullen ook via telenet voorzien worden .

Mvg.luc Desoete.

Reputatie 7
Badge +4

@LucDesoete Is het ok voor u als ik hiervoor een interventie voor een technieker aanmaak zodat die alles eens grondig kan nakijken voor u ? 

@Alex_015 De lijn naar buiten toe is in orde nu, wat vroeger niet het geval was. Je Booster en B-box moeten zeker niet dicht bij elkaar staan. Wat eventueel wel kan zijn is dat er een stoorzender is tussen beide toestellen. Je kan je booster zo vb best niet achter je TV-toestel zetten omdat de TV het wifi-signaal kan tegenhouden en verstoren. Heb je een mogelijkheid om hem wat te verplaatsen ?

En via de PLC’s ? Ondervind je daar ook storingen op je verbinding ?

Ik ga de feedback over de derde technieker die niets meer gedaan heeft ook doorspelen. Vermits u nog hinder ondervindt had hij dit zeker verder moeten controleren. Ook voor u kan ik opnieuw iemand langssturen om het verer te controleren. 

Ja .

Ik denk inderdaad ook dat proximus meerdere problemen heeft.

Wij zijn momenteel bezig met een andere provider en eind februari zal het beslist worden of we nog langer bij proximus zullen blijven....

Reputatie 2
Badge

@LucDesoete heb ook storingen sinds 5/1/’21 en ondertussen nieuwe modem - wifi booster en PLC adapter V2 duo - toch soms storing op TV die we vroeger niet hadden. Snelheid internet is soms ok. Ondertussen al 3 verschillende techniekers over de vloer gehad - eerste heeft de modem vervangen (mocht wel na al die jaren) de 2de in rij heeft een probleem gevonden in de straatkast (en die was er wel degelijk, een draad van een andere lijn op mijn paar, zelf gezien) en de NTP werd in huis vervangen, bij zijn 2de interventie werd er een wifi booster geplaatst ter vervanging van mijn oude wifi bridge en ook PLC adapter V2 duo aan mij verkocht …. Resultaat: ik wacht af of de snelheid door DLM nog zal verbeteren en misschien dan ook de TV storingen/blokkeringen gedaan zijn. 3de technieker stond er maandagmorgen maar eigenlijk heeft die niets gedaan want vrijdag was er pas iemand geweest - volgens hem was alles in orde …. Tsja toch zijn er fouten …

Mijn conclusie: Die wifi booster die maar een paar meter van mijn modem staat lijkt mij niet zo positief - link is niet altijd stabiel (soms oranje)  - oude wifi bridge was denk ik beter (3de technieker belde me gisteren en zei me om de booster dichterbij te zetten - Hallo PX - zal ik hem op de modem zetten? De PLC adapter V2 duo die zo’n 80€ kosten ter vervanging van mijn D-link power line maakt geen enkel verschil. Voordeel is wel dat nieuwe PLC adapter rechtstreeks in het stopcontact kunnen en een stekker in de adapter kan - de mogelijke snelheid (capaciteit) is ook hoger maar merk momenteel geen verschil (adapters nodig voor extra router in huis (ander kant van het huis) en ook daar gebeuren streamings mee - zoom meetings enz. vroeger nooit problemen mee gehad - niet met gamen door mijn zoon enz.
Ik bekijk het nog even maar heb toch de indruk dat er nog andere problemen zijn bij Proximus ..…
 

Hallo.

Na een tweetal weken afwachting en hopend op beterschap komen we tot de conclusie dat we helaas zullen moeten leren leven met tweemaal per dag alles uit de stekker te halen en en of te ressetten. Nieuwe modum.Drie nieuwe wifi boosters verder…

 NOG STEEDS STORINGEN. 

Jammer dat we geen filmpje kunnen plaatsen van de storing op de tv momenteel. 😡😡😡