Vraag

storing op tv n

  • 9 October 2020
  • 8 reacties
  • 125 Bekeken

Ik heb al vele jaren proximus tv, draadloos. Deze week telefonisch contact gehad en op advies van proximus alles uitgeschakeld en in volgende volgorde opgestart. Bbox3 draadloos toestellen en decoders. Vandaag weer dezelfde storing hapering beeld en soms geluid. De decoders zijn draadloos verbonden met de bbox3 en staan op 3 meter van de bbox 3 en gyproc wanden. En het heeft jaren zonder problemen gewerkt. 


8 reacties

Ik heb al vele jaren proximus tv, draadloos. Deze week telefonisch contact gehad en op advies van proximus alles uitgeschakeld en in volgende volgorde opgestart. Bbox3 draadloos toestellen en decoders. Vandaag weer dezelfde storing hapering beeld en soms geluid. De decoders zijn draadloos verbonden met de bbox3 en staan op 3 meter van de bbox 3 en gyproc wanden. En het heeft jaren zonder problemen 

Idem dito hier!!!!! 
en niet een keer op de week maar ALLE DAGEN!

ik wordt er onnozel van! Na een stressvolle dag in de zorg denk je … even ontspannen voor tv …. NIET DUS!

meestal zetten we de tv na een tijdje af uit frustratie

niks helpt!!!

 

hier komt wel niemand meer langs die van proximus zelf is, pas maandag komen ze hier terug langs.

als je decoder verbonden is via wifi toestel dan kan dit problemen geven

eventeel al eens proberen om alles te herstarten 

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

als het niet helpt altijd indien mogelijk eens testen of de decoder goed werkt als die direct verbonden is met een netwerkkabel (met een losse voorlopig netwerkkabel die je over de grond legt) aan de bbox direct, of het dan nog in orde is.

Bedankt…. zal een kabel worden…. 

nu gaan werken…. 

😷😷😷van 8 tot 19u

en daarna doodop in zetel met alom storing…

( tegenwoordig kijk ik soms tv op mijn IPhone uit miserie…. )

groet,

ann

Ik weet niet hoe je decoder verbonden is met de bbox via een wifi-booster of wifi bridge of PLC adapters 

deze kunnen natuurlijk ook de oorzaak zijn en dan zouden die ook eens mss nodig  gerest moeten worden net zoals de bbox en de decoder mss 

maar daarom is het beter dat je kunt eerst proberen met een netwerkkabel tussen de bbox en de decoder vooraleer alles te gaan resetten zodat je zeker bent dat het zo al werkt mat een kabel tussen bbox en decoder.

Bedankt, weet je toevallig ook welke ethernetkabel ik best koop?

cat5e is voldoende al wordt tegenwoordig veel cat6 gebruikt.

wat uitleg → verschil-cat5e-en-cat6

🙏. Bedankt! Je hebt me goed geholpen. Fijne avond nog!

ann 

Reageer