Vraag

Storing bij live tv kijken

  • 28 May 2022
  • 5 reacties
  • 408 Bekeken

Sedert bijna een jaar heb ik problemen bij het live tv kijken via de decoder. Af en  toe blokkeert het beeld gedurende 1tot 3 seconden. Op sommige tijdstippen zelfs om de paar minuten.

Dit gebeurt enkel bij live tv kijken. Niet bij streaming of het bekijken van opnames. Alle kabels zijn al nagekeken. De modem en de decoder zijn al verschillende keren gereset geweest. Vanop afstand heeft een medewerker van proximus de modem ook al enkele keren laten herstarten


5 reacties

Nog vergeten vermelden dat de decoder via utp kabel is aangesloten dus niet via WiFi. Vroeger ook een extra decoder gehad voor de tv boven. Ook bij deze had ik toen problemen dus lijkt mij weinig waarschijnlijk dat het daaraan ligt. Als ik mijn internet snelheid test dan zie ik dat deze op momenten maar 3mb/s bedraagt. Even later terug boven de 70mb. Ik denk dat het probleem eerder bij de modem ligt of de verbinding van de aansluiting buiten naar de modem toe. Begint in ieder geval enorm op de zenuwen te werken

@wesley78 Is er dan nog geen technieker gestuurd geweest om dit eens te onderzoeken?

De proximus forummedewerkers medewerkers kunnen ook maandag je lijn eens testen op fouten

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  
 

Er is nog nooit een technieker hiervoor langsgeweest. Enkel telefonisch hebben ze mij gecontacteerd en  hebben ze toen de modem getest. Hieruit bleek dat er een storing zat op de modem. Ze hebben toen vanop afstand de modem gereset. Na een paar dagen kwam het probleem echter terug.

Dan kunnen de proximius forummedewerkers maandag overwegen van eens een technieker te sturen gezien je al bijna een jaar problemen hebt en ze niet van op afstand kunnen opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +4

@wesley78 Ik zie in de metingen niet onmiddellijk een oorzaak voor deze problemen. Ik heb een afspraak met een technieker geboekt voor nu donderdag tussen 12.30 en 17u. Als dit niet past, kan je dit zelf aanpassen via My Proximus of via 080022800. 

Reageer