Skip to main content

Steeds onderbrekingen van Pickx tv op laptop


Wat is dat toch met Pickxtv op laptop ???

 

Steeds onderbrekingen , vooral op de Nl kanalen tijdens de wedstrijd Gent-Rome !!

Beter weergave via een Franstalig kanaal .

Al verschillende keren gemeld . Blijft steeds maar onderbreken en slechte beeldkwaliteit.

23 reacties

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 28 februari 2020

Guido, ondervind je dit probleem enkel op je laptop?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Ja, enkel als ik via mijn laptop kijk.

Sommige dagen lukt het prima, andere dagen minder.

Groetjes Guido.


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 28 februari 2020

Ik had hetzelfde voor! Dát in combinatie met zeer wazige beelden, enkel afgewisseld met zeer korte tussenpauzes van helder, duidelijk, vlot lopende beelden ...


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Idd stinus 13 correcte beschrijving van het probleem

Groetjes Guido.


Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 28 februari 2020

Mag ik vragen aan beide welk toestel jullie gebruiken (met welk besturingssysteem)?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Ik gebruik een Acer Aspire E1-571 met Windows 10  MS Office 2016.

 


  • 0 reacties
  • 28 februari 2020

Krijg je dit probleem ook in een andere browser?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Ja, ik heb alle door Proximus aanbevolen browsers geprobeerd.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Dit euvel doet zich al geruime tijd voor.

Ook al een paar keer telefonisch contact gehad met Proximus.

Zou een wifi - versterker hier soelaas kunnen brengen ?


  • 0 reacties
  • 28 februari 2020

Krijg je dit probleem dan ook op andere PCs of op smartphones? 

Een wifi-versterker zal alleen helpen als het probleem zich voordoet omdat je een zwak wifi-signaal hebt. Is dit dan ook het geval?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Geen probleem met de smartphone.

Gisteren pickx tv app niet getest.

Kan dit euvel mss met de brandbreedte te maken hebben.


  • 0 reacties
  • 28 februari 2020

Kan je toevallig even via een bekabelde verbinding van modem naar laptop testen?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Nu lukt dit niet. Ben niet op mijn thuisadres.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Die onderbrekingen zijn niet constant.

Blijkbaar enkel via de Proximus sportkanalen.


Forum|alt.badge.img+3

Je zou ook eens als test hardware acceleratie kunnen uitschakelen in jouw webbrowser. Google Chrome: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-browser/2125-hoe-hardwareversnelling-in-chrome-aan-en-uit-te-zetten , https://support.mozilla.org/nl/kb/hardwareversnelling-en-windowblinds-crash (Firefox). Probeer ook eens om de driver van uw grafische kaart up te daten. Edge: https://winaero.com/blog/disable-hardware-acceleration-in-microsoft-edge/ Maar het kan ook liggen aan jouw instabiele draadloze verbinding.


Forum|alt.badge.img+3

Je zou ook eens als test hardware acceleratie kunnen uitschakelen in jouw webbrowser. Google Chrome: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-browser/2125-hoe-hardwareversnelling-in-chrome-aan-en-uit-te-zetten , https://support.mozilla.org/nl/kb/hardwareversnelling-en-windowblinds-crash (Firefox). Probeer ook eens om de driver van uw grafische kaart up te daten.  Maar het kan ook liggen aan jouw instabiele draadloze verbinding.


Martin
  • 33062 reacties
  • 28 februari 2020

inderdaad volgens mij maakt het laatste meer kans dat de reden daar zal liggen...


  • Auteur
  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 28 februari 2020

Thx voor de goede raad en support

Ik zal  het eens allemaal proberen.


Martin
  • 33062 reacties
  • 29 februari 2020

Trouwens als je uw laptop verbindt met een netwerkkabel aan de bbox, heb je die onderbrekingen dan ook nog zo zou je direct kunnen weten of het aan de onstabiele draadloze verbinding gelegen is.


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 29 februari 2020

MSI GP72M 7REX-1245NL met Windows 10 Home. Bekabelde verbinding via 2 gigabit switches en gigabit ethernet. Afspelen in chrome


Martin
  • 33062 reacties
  • 29 februari 2020

Ik veronderstel dat je hiermee bedoelt dat je bekabeld via de switch het probleem ook hebt,

en als je de laptop bekabeld rechtstreeks verbindt met bbox3, is het dan ook nog het geval.

Het IpTV signaal zou je switch kunnen verzadigen, natuurlijk niet zeker, er zijn zoveel parameters die kunnen meespelen.


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 29 februari 2020

Beste, 

Dat zou ik straf vinden eerlijk gezegd. Het internet signaal komt langs de kelder binnen, daar hangt de Bbox router, die is  vervolgens gekoppeld aan de 'grote' switch, vandaar vertakt het zich naar alle andere ruimtes in het huis, om dan in mijn bureau via een 'kleine' switch naar mijn laptops te connecteren.

En het probleem doet zich niet altijd voor eerlijk gezegd. Indien het een verbindingsprobleem zou zijn; zou ik verwachten dat het zich steeds voor doet.

Ik ben nu een opname van de Bbox in de living aan het bekijken zonder enige problemen ...


Martin
  • 33062 reacties
  • 29 februari 2020

Die opname die je bekijkt op je decoder, is die decoder ook aangesloten op de switch, maar in ieder geval er zijn problemen gekend met bepaalde switchen .

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-juiste-switch-toverwoord-igmp-snooping-308301

 


Reageer