Graag had ik een vraag naar het Proximus team voor een eerlijk antwoord :
Jullie zijn snel op de trend gestapt om de klant de mogelijkheid te geven over te stappen naar de app op Apple TV in plaats van de decoder. Op zich een prachtig systeem waar ik 200% achtersta. MAAR…. de stabiliteit van de Pickx app laat zo te wensen over (en dan zeker naar Apple toestellen toe) dat het dagelijks de vraag is: gaat het vandaag werken of wanneer zal het gaan uitvallen :-(
Ik heb voor mezelf een backupsysteem moeten toepassen door een abonnement te nemen op TV Vlaanderen en zo kan ik toch TV blijven zien als het zoveelste probleem zich voordoet met de Pickx app. Kostprijs backup: 10 euro per maand. Ik wil dit helemaal niet want ik ben een fervent Proximus gebruiker en aanhanger, maar het is dat of geen TV.
AUB niet aanhalen dat het aan Apple ligt. Ik heb meerdere streamingsdiensten op m’n Apple toestellen draaien en zelden is er een probleem en nooit terug moeten heropstarten op herinstalleren. Bij Pickx is dit meer regel dan wat anders. Bijkomend krijg je dan de melding dat je het maximum aantal toestellen hebt bereikt, want blijkbaar wordt er telkens een toestel toegevoegd als je de app moet verwijderen en terugplaatsen. En ga de challenge maar eens aan om dit via de HELPDESK dan te laten oplossen. Voor je je ook maar door alle opties hebt geworsteld, geef je de moed al lang op.
Jullie inzet en creativiteit om versneld fiber en 5G te introduceren is prachtig, maar loont het niet de moeite om een app zoals Pickx voldoende stabiel te maken of is er iets wat wij niet weten?
Ik ben geen klager en ik sta 100% achter jullie innovaties maar please…. zorg dan dat ze stabiel zijn en blijven! Zelf ben ik werkzaam in het grootste toonaangevend Frans retailbedrijf in België waarvan ik de naam niet mag noemen…. als wij ook maar het kleinste klanten probleem hebben, kunnen we het gaan uitleggen bij de “De inspecteur op radio2” of ander consumentenprogramma.