Skip to main content

hoera, vorige week bericht gezien op het forum dat Spotify streaming op de Belgacom TV box terug zou werken. Ik gisterenavond euforisch : spotify verwijderd, updates nagekeken en box up-to-date, tv box uitgezet, tv box zonder stroom gezet ( met knop en kabel ), tv box terug opgezet, spotify geïnstalleerd, ingelogd op spotify

==> spotify werkt

daarna spotify gestopt, terug gestart

==> spotify werkt

daarna tv box uitgezet, terug opgezet, spotify gestart

==> spotify werkt

vandaag zonder problemen youtub e.d. kunnen doen

spotify gestart

==> spotify geen geluid meer !!!

spotify gestopt, tv box gestopt, terug opgezet, spotify gestart

==> spotify geen geluid meer !!!

spotify gestopt, tv box gestopt, tv box zonder stroom gezet (  met knop en kabel  ), tv box terug opgezet, spotify gestart

==> spotify werkt

spotify gestopt, youtube e.d. kunnen doen, spotify gestart

==> spotify werkt

tv kijken, tv box afsluiten, tv box opzetten, spotify gestart

==> spotify werkt

 

conclusie : weet niet wat er precies gebeurd is afgelopen nacht, waarom het gisteren wel werkte, daarstraks niet, na de tv box volledig stroomloos te zetten terug wel werkt.

 

ben benieuwe wat de ervaringen van anderen zijn, of het bij hen volledig stabiel werkt.

 

dus ik houd deze even open, en zal het de volgende dagen op de voet volgen en verder testen

Bij ons is het probleem ook nog steeds niet opgelost, en het topic is gesloten voor commentaar. Wij hebben al heel lang geen spotify meer kunnen gebruiken, ook niet een dag wel en een dag niet. Het werkt bij ons gewoon geen enkel moment. 

Dit is echt enorm vervelend, hebben alles gedaan wat ze in het vorige topic aanraadde om te doen, en nog steeds niets. 
 

Dit is echt onacceptabel. 


……………………..

hebben alles gedaan wat ze in het vorige topic aanraadde om te doen, en nog steeds niets. 

 

TBI:

voor andere forumleden die dit topic nog zullen lezen, “vorig topic” zoals aangehaald door Filip Cloots kan je hier terugvinden: »→ spotify streaming | Proximus Forum


Ook bij ons is er (soms) geluid bij Spotify na het aan- en uitzetten van de stroom…

Het probleem is blijkbaar hardnekkiger dan het eerdere "hoera-bericht" doet geloven. 

Reactie hierop vanuit Proximus is dus zeer wenselijk.


Hier ook al maanden geen Spotify meer via de tv, aangezien dit al maanden zo is, zie ik nog maar twee opties: een box op bluetooth kopen om via gsm te streamen om Spotify te luisteren in huis of veranderen van abonnement naar Telenet... (Jammer genoeg brengen beide extra kosten mee 🙄🙄

 


@Evelien111 @Phil3200 @Filip Cloots Hebben jullie de app ook al eens verwijderd en terug geïnstalleerd ? 

Welke problemen ervaren jullie juist (geen geluid, app start niet op, je kan geen muziek selecteren,...) ?

Ik informeer ondertussen ook bij de verantwoordelijken of er nog gekende problemen zouden zijn. 


Bij mij al verschillende keren eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg geen geluid. Ook al eens de box gereset. Ik kan Spotify openen, muziek selecteren en afspelen, maar er komt geen geluid. Dit is op mijn beide proximusboxen zo sinds hij een update heeft gedaan enkele maanden geleden... Andere apps geven geen probleem 


@Evelien111 vanaf de moment we antwoord krijgen van de betrokken diensten brengen we u op de hoogte.


Het heeft enkele dagen goed gewerkt.

Nu kan ik spotify starten => start op, kan muziek spelen, echter GEEN geluid

Spotify de-installeren, installeren en configureren => start op, kan muziek spelen, MET geluid

dan wisselt het, soms dezelfde dag nog, soms na een dag

box op en af, af en op => Spotify start op , GEEN geluid

dit wordt heel frustrerend, deze problematiek is redelijk verspreid precies en er komt geen permanente oplossing voor dit probleem.


Na tel contact met Proximus heeft spotify een dag gewerkt met geluid. De dag nadien wel beeld maar geen geluid, volledige update uitgevoerd, opnieuw geïnstalleerd , ook geen geluid via tv of externe bron, enkel beeld. Heb een account op spotify, werkt overal met geluid en beeld . 


Ook bij mij geen geluid voor Spotify. De nieuwe decoder scoort hier absoluut geen goeie punten...


Intussen loopt de tijd rustig verder, en blijven we knoeien en prutsen.

Dit is bezwaarlijk netjes te noemen, functionaliteit die niet werkt is nooit fijn, maar dat het echt zo lang moet duren vooraleer wij als klant een oplossing krijgen is echt wel van de pot gerukt.

Ik zou van mijn werkgever al lang een flinke blaam hebben gekregen indien ik naar de klanten toe geen oplossingen kan aanbieden, blijkbaar staat dit probleem niet hoog op de agenda.

Mijn geduld geraakt stilaan op.

Graag toch nog eens feedback van iemand van Proximus, en kom echt niet met “ er wordt aan gewerkt “, maar maak ons als klant duidelijk WANNEER de oplossing echt voorhanden zal zijn !!


Hallo

Hier hetzelfde probleem sinds de laatste update van proximus.

Nooit eerder problemen gehad met spotify. Nu sinds de laatste update geen geluid meer.

We hebben alles al geprobeerd maar helaas, niets werkt.

Hopelijk snel een oplossing.

Maar gezien dit topic al even loopt en er al eerdere topics nog steeds lopende zijn vrees ik ervoor.

 


Hier spijtig genoeg ook al maandenlang geen geluid meer te horen bij gebruik Spotify. Triestig. 


Hier spijtig genoeg ook al maandenlang geen geluid meer te horen bij gebruik Spotify. Triestig. 

Droevig 😢 


Ook hier exact dezelfde problemen als een half jaar (!) geleden.


Alles aan Spotify werkt, behalve het geluid, wat voor Spotify nogal essentieel is.

Enkel als de voedingskabel wordt uitgetrokken werkt het geluid op Spotify de eerste keer na heropstart nog. Als ge daarna nog eens de tv uitzet en op de gewone manier heropstart, werkt het geluid niet meer.


Ik weet niet of het iets zou kunnen oplossen als je HDMI-CEC uitzet indien je daar gebruik van maakt.

omdat je zegt “Als ge daarna nog eens de tv uitzet en op de gewone manier heropstart, werkt het geluid niet meer.” zou ik mss hieruit kunnen begrijpen dat je met HDMI-CEC werkt zodat ook de decoder automatisch opstart als je de TV terug aanzet.


Reageer