Skip to main content

Hallo,

Ik geniet van het sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas,en heb een pack bij proximus. Hoe kan het sociaal tarief voor mij hier geactiveerd worden?

 

Mvg,

Semy

Ter info:

Hoe Sociaal Tarief aanvragen:
cfr https://nl.forum.proximus.be/facturatie-betalingen-48/sociale-tarief-50506?postid=654005#post654005

https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html
ter info: 
https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief
Je moet onder de aanbieders van het sociaal tarief contact opnemen met de operator van jouw keuze.
De operator stuurt de aanvraag door naar het BIPT, dat zal nagaan of je aan de voorwaarden voldoet om het sociaal tarief te krijgen. Wordt het dossier goedgekeurd, dan verleent de operator het sociale tarief en past hij de facturen aan vanaf de volgende factureringsperiode.
Indien nodig neemt het BIPT schriftelijk contact met jou op om aanvullende informatie te krijgen en vervolgens laat het BIPT de operator weten of het dossier goedgekeurd of afgewezen is.
&
https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html
   o.a. vind je daar het volgende terug:

Hoe kan je een aanvraag indienen?

Als je denkt van dit sociale voordeel gebruik te kunnen maken, kun je contact opnemen met onze klantendienst.
Je aanvraag wordt dan geregistreerd en voor goedkeuring doorgestuurd naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).
Opgelet: begunstigden van het leefloon moeten hun aanvraag indienen via het OCMW.
De optie sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie. Als je dossier aanvaard wordt, zul je een bevestigingsbrief ontvangen. In geval van weigering, zal het BIPT je op de hoogte brengen van zijn beslissing.
Voor administratieve vragen: 0800 22 800.

&
https://www.socialsecurity.be/citizen/nl/handicap-invaliditeit/sociale-maatregelen/sociaal-telefoontarief#
Ben je al erkend als persoon met een handicap? 
Dan ontving je van de DG Personen met een handicap een brief met deze beslissing. Bezorg een kopie van die brief aan je telecomoperator om te genieten van het sociale telefoontarief
Het sociaal telefoontarief is een korting:

  • van 50% op de installatiekosten (aansluiting op het netwerk);
  • van 40% op het abonnementsgeld met een maximumkorting van 8,40 euro per maand (op 1 internetabonnement, vaste lijn of gsm-abonnement);
  • van 3,10 euro per maand op de totale som van de gesprekskosten;

@Semy zie info link: https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html

Ook @Martin bedankt alvast voor de info 👍

Groetjes,Joel


@Semy  Dag Ik heb dossier 51386840 aangemaakt voor je vraag. De beheerder hiervan zal je contacteren. Groetjes


Reageer