Skip to main content

Beste,

Hoe kan ik de sociale tarief aanvragen?

 

Mvg,

Meriam

De proximus medewerkers zullen u morgen daarbij kunnen verder helpen als ze hier op het forum terug langskomen:

ter bijkomende info: 

https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief

Je moet onder de aanbieders van het sociaal tarief contact opnemen met de operator van jouw keuze.

De operator stuurt de aanvraag door naar het BIPT, dat zal nagaan of je aan de voorwaarden voldoet om het sociaal tarief te krijgen. Wordt het dossier goedgekeurd, dan verleent de operator het sociale tarief en past hij de facturen aan vanaf de volgende factureringsperiode.

Indien nodig neemt het BIPT schriftelijk contact met jou op om aanvullende informatie te krijgen en vervolgens laat het BIPT de operator weten of het dossier goedgekeurd of afgewezen is.

&

https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html   o.a. vind je daar het volgende terug:

Hoe kan je een aanvraag indienen?

Als je denkt van dit sociale voordeel gebruik te kunnen maken, kun je contact opnemen met onze klantendienst.

Je aanvraag wordt dan geregistreerd en voor goedkeuring doorgestuurd naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).

Opgelet: begunstigden van het leefloon moeten hun aanvraag indienen via het OCMW.

De optie sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie. Als je dossier aanvaard wordt, zul je een bevestigingsbrief ontvangen. In geval van weigering, zal het BIPT je op de hoogte brengen van zijn beslissing.

Voor administratieve vragen: 0800 22 800.

&

https://www.socialsecurity.be/citizen/nl/handicap-invaliditeit/sociale-maatregelen/sociaal-telefoontarief#

Ben je al erkend als persoon met een handicap

Dan ontving je van de DG Personen met een handicap een brief met deze beslissing. Bezorg een kopie van die brief aan je telecomoperator om te genieten van het sociale telefoontarief

Het sociaal telefoontarief is een korting:

  • van 50% op de installatiekosten (aansluiting op het netwerk);
  • van 40% op het abonnementsgeld met een maximumkorting van 8,40 euro per maand (op 1 internetabonnement, vaste lijn of gsm-abonnement);
  • van 3,10 euro per maand op de totale som van de gesprekskosten;

Ik ben geen Proximus mdedewerker maar de Proximus medewerkers kunnen dit morgen wel verder met u bespreken.


Ter info:

https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief

Je moet onder de aanbieders van het sociaal tarief contact opnemen met de operator van jouw keuze.

De operator stuurt de aanvraag door naar het BIPT, dat zal nagaan of je aan de voorwaarden voldoet om het sociaal tarief te krijgen. Wordt het dossier goedgekeurd, dan verleent de operator het sociale tarief en past hij de facturen aan vanaf de volgende factureringsperiode.

Indien nodig neemt het BIPT schriftelijk contact met jou op om aanvullende informatie te krijgen en vervolgens laat het BIPT de operator weten of het dossier goedgekeurd of afgewezen is.

&

cfr Proximus-link @Martin hierboven

Hoe kan je een aanvraag indienen?

Als je denkt van dit sociale voordeel gebruik te kunnen maken, kun je contact opnemen met onze klantendienst.

Je aanvraag wordt dan geregistreerd en voor goedkeuring doorgestuurd naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).

Opgelet: begunstigden van het leefloon moeten hun aanvraag indienen via het OCMW.

De optie sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie. Als je dossier aanvaard wordt, zul je een bevestigingsbrief ontvangen. In geval van weigering, zal het BIPT je op de hoogte brengen van zijn beslissing.

Voor administratieve vragen: 0800 22 800.


Super dankjewel Martin voor de moeite.

 

Groetjes


Ter info:

https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief

Je moet onder de aanbieders van het sociaal tarief contact opnemen met de operator van jouw keuze.

De operator stuurt de aanvraag door naar het BIPT, dat zal nagaan of je aan de voorwaarden voldoet om het sociaal tarief te krijgen. Wordt het dossier goedgekeurd, dan verleent de operator het sociale tarief en past hij de facturen aan vanaf de volgende factureringsperiode.

Indien nodig neemt het BIPT schriftelijk contact met jou op om aanvullende informatie te krijgen en vervolgens laat het BIPT de operator weten of het dossier goedgekeurd of afgewezen is.

&

cfr Proximus-link @Martin hierboven

Hoe kan je een aanvraag indienen?

Als je denkt van dit sociale voordeel gebruik te kunnen maken, kun je contact opnemen met onze klantendienst.

Je aanvraag wordt dan geregistreerd en voor goedkeuring doorgestuurd naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).

Opgelet: begunstigden van het leefloon moeten hun aanvraag indienen via het OCMW.

De optie sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie. Als je dossier aanvaard wordt, zul je een bevestigingsbrief ontvangen. In geval van weigering, zal het BIPT je op de hoogte brengen van zijn beslissing.

Voor administratieve vragen: 0800 22 800.

Super dankjewel voor uw snelle reactie,  ik zal morgen naar de klantendienst bellen.


Dag @Meriam000000 kun je de klantgegevens aanvullen op je profiel? Wij doen dan het nodige voor deze aanvraag. Groetjes, Heidi


Dag Heidi,

 

Heb Heb mijn gegevens op mijn profiel ingevuld.

 

mvg,

Meriam


Dag @Meriam000000 dossier 45301039 is opgemaakt en de bevoegde dienst zal je verder contacteren. Mvg, Heidi


Dag @Meriam000000 dossier 45301039 is opgemaakt en de bevoegde dienst zal je verder contacteren. Mvg, Heidi

Super dankjewel.


@Meriam000000 Je gaat binnenkort post ontvangen van het BIPT in verband met de aanvraag voor het sociaal telefoontarief. Groetjes, Antonella


Reageer