Vraag

sinds vandaag een update gekregen op mijn decoder v5 en ik krijg enkel maar kanaal 10 focus scrambled beeld


Reputatie 2
Badge

ik heb sinds vandaag problemen met mijn decoder v5 die heeft blijkbaar een update gekregen en al mijn kanalen zijn verdwenen, enkel focus op kanaal 10 is er nog maar het beeld zijn allemaal groene vierkantjes, en enkel de radio kanalen werken nog, wat is er gebeurt ?

de opnames staan er nog maar ik krijg ook geen optie meer tot afspelen ?


22 reacties

en heb je de decoder eens heropgestart door zijn stroom even te onderbreken

als je via de menu naar de systeem instellingen gaat om de software versie af te lezen welke versie staat er dan op?

Reputatie 2
Badge

en heb je de decoder eens heropgestart door zijn stroom even te onderbreken


dat heb ik gedaan ja, heb zelfs een factory reset gedaan, niets helpt.

Reputatie 2
Badge

en heb je de decoder eens heropgestart door zijn stroom even te onderbreken

als je via de menu naar de systeem instellingen gaat om de software versie af te lezen welke versie staat er dan op?


versie is nu NTE_9.14.9.8 paar dagen terug of zelfs gisteren was dit 9.12.9.4

Reputatie 2
Badge

hopelijk hebben ze geen fout gedaan bij proximus, ik heb een paar weken terug een V5C terug gestuurd, straks hebben ze mijn v5 met schijf gedeactiveerd ipv de v5c, geen idee of dit mogelijk is ?

ik zou toch ook eens de bbox heropstarten = 5sec stroom onderbreken of mss zelfs resetten en als dit niet helpt best de reactei van iemand van het prox forumteam afwachten als ze hier morgen de draad opnemen.

bbox resetten = 20 sec resetknopje achteraan ingedrukt houden tot alleen nog de power led blijft oplichten en dan loslaten.

als het niet helpt kan het zijn dat de prox forummedewerkers zullen voorstellen om de v5 om te ruilen want dit is al gebeurt als prox vaststelt dat er een probleem is met de v5 decoder

Reputatie 2
Badge

als het niet helpt kan het zijn dat de prox forummedewerkers zullen voorstellen om de v5 om te ruilen want dit is al gebeurt als prox vaststelt dat er een probleem is met de v5 decoder


daar zal ik al om vrezen, daarnet gebeld met de helpdesk, en het zou dus waarschijnlijk door die update komen dat de decoder kapot is gegaan, dit vind ik toch zo’n grote onzin van Proximus he, heb net de decoder een maand terug gekocht van een kennis, en nu mag ik hem in de vuilnisbak gooien, waarom doen jullie updates naar oudere decoders, als het werkt blijf er toch af !! begin meer en meer te opteren om naar telenet over te stappen, al die onzin de laatste tijd bij Proximus, doe eens normaal, begin dit serieus beu te worden, heel mijn oude pack is ook al aan het veranderen tegen mijn zin.

Het zelfde is gebeurd met de v4 decoder maar in feite maakt het niet veel uit hoor proximus zal toch stilletjes aan de decoders met harde schijf omruilen voor ene zonder harde schijf, alles moet in de cloud gebeuren.

Reputatie 2
Badge

De v4 decoder heb ik ook nog op de slaapkamer en die werkt nog perfect, welliswaar met de oude interface, volgens die persoon van de helpdesk zijn die sterker dan de v5, toch allemaal vreemde zaken.

bij de v4 was het probleem dat als er een bepaalde software versie (ik weet niet meer welke versie juist) op stond en je dan een reset deed, dat de V4 onbruikbaar werd.

Reputatie 2
Badge

Dat klopt, had ik ook gedaan met de oude truuk door de hdd er uit te halen, vandaar nu de oude interface met batch software ipv de nte software

Reputatie 7
Badge +4

@Timpie Ik zie nog 3 decoders aangemeld op je lijn, een V4, V5 en V5C. Als ik het goed begrijp is die V5C ondertussen teruggestuurd en mag die dus gedesactiveed worden van je lijn ? Ik heb dit met je V5 alvast gedaan zodat je je telefoonnummer opnieuw moet invoeren als je hem herstart. Normaalgezien zou alles dan toch wel terug moeten werken. 

Om zulke problemen te voorkomen, raden wij aan om je decoder te huren. Dan kan die kosteloos vervangen worden als hij niet meer werkt. 

Reputatie 2
Badge

@Timpie Ik zie nog 3 decoders aangemeld op je lijn, een V4, V5 en V5C. Als ik het goed begrijp is die V5C ondertussen teruggestuurd en mag die dus gedesactiveed worden van je lijn ? Ik heb dit met je V5 alvast gedaan zodat je je telefoonnummer opnieuw moet invoeren als je hem herstart. Normaalgezien zou alles dan toch wel terug moeten werken. 

Om zulke problemen te voorkomen, raden wij aan om je decoder te huren. Dan kan die kosteloos vervangen worden als hij niet meer werkt. 

Dat klopt ja, de v5c is terug gestuurd geweest, heb nu enkel 2 gekochte decoders de v5 met hdd en v4, ik zal vanavond eens de v5 terug testen als ik thuis ben van werken, alvast bedankt.

Reputatie 2
Badge

getest en helaas nog altijd hetzelfde probleem :disappointed:

 

heb enkel kanaal 10 met groene vierkantjes, en dan springt het direct naar kanaal 700+ tot 999 en dan terug naar kanaal 10, kanalen die normaal beeld moeten geven zijn allemaal met zo’n groene vierkantjes, net gecodeerd materiaal, enkel de radio zenders werken.

Reputatie 2
Badge

nog een vraagje, stel ik nu een flex pack wil ter vervanging van mijn oude maxi pack, kan ik dit gewoon bestellen op de Proximus website ? en behou ik mijn huidige mobile telefoon nummer dan ook ?

alsook moet de family inbegrepen zijn in m’n TV pack zoals mijn huidige Multi NL boeket als ik het goed heb, die was eigenlijk ook gratis bij m’n oude Maxi pack, zal nu het geval niet meer zijn veronderstel ik.

daar zit nog een mobile internet XXS bij ook, maar die mag verwijderd worden dan, maak ik niet echt gebruik meer van.

Reputatie 2
Badge

vraag me eigenlijk af of er nog mensen die problemen hebben met de v5 sinds de laatste update ?

ook dacht ik dat er vanaf 15 Januari geen updates meer gingen gedaan worden naar de v5, blijkbaar dus wel ?

had beter geweest van niet want nu werkt m niet meer daardoor.

@Timpie 

15 januari 2021 dat was de datum dat Proximus volop ging beginnen met de V5 decoders met hardeschijf (die problemen hadden) om te ruilen voor een v5 compact zonder hardeschijf.

Timm1983

Niet alle v5 decoders geven problemen en alleen deze die problemen vertoonden werden door prox omgeruild voor de compact versie maar blijkbaar is bij Timpie het probleem pas begonnen met de laatste software update.

Reputatie 5
Badge +2

heb gisteren eens gekeken en op mijn V5compacht staat software NTE.miniV5-  9.1.2.9.2

Bij de meesten zal dit voor de V5-C NTE-miniv5_9.12.9.2 maar er kunnen er altijd zijn met een recentere versie, aangezien niet iedereen op het zelfde ogenblik de zelfde software krijgt er kan zelfs ruime tijd tussen zitten.

Reputatie 1
Badge

Net een update gekregen. VERSIE IS NTE-miniv5_9.20.5.4

Voorlopig geen problemen.

Gisteren hebben ze die op mijn decoder V5C ook gepusht, maar er moet iets verkeerd gelopen zijn want ik kreeg alleen rood beeld zelfs na opnieuw opstaren van de decoder kreeg ik 5 minuten normaal beeld en dan opnieuw rood beeld, na controle van de software versie stond daar een versie aangeduid van allemaal cijfers aaneen zonder punten tussen, wat mij abnormaal leek, en om die reden de decoder een reset gegeven en was de versie dan ook NTE-miniv5_9.20.5.4 en tot hiertoe ook geen problemen meer ondervonden. 

Reageer