Vraag

sinds kort kunnen we geen opnames meer bekijken waarbij HD staat.

  • 5 December 2022
  • 1 reactie
  • 133 Bekeken

Ik heb een v6 decoder en sinds kort kunnen we geen opnames meer bekijken waarbij HD staat.
We krijgen een foutbericht dart HD niet geactiveerd is en foutcode spc_4v.
Maar eigenlijk hebben wij geen HD tv en dus ook geen HD nodig.
Wat is er aan de hand en hoe kan het opgelost worden ?


1 reactie

heb je van in het begin al dat je de v6 decoder hebt geen HD zender kunnen bekijken?

Het kan dat het aantal tv’s die op lijn geactiveerd staat te hoog is, bv als je decoder omgeruild hebt en de oude nog altijd geregistreerd staat op je lijn.

Kijk al eens na hoeveel TV’s mogelijk kunnen aangesloten worden. → Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus en vergelijk dit met het aantal decoders die je effectief hebt.

Normaal kon je zelf decoders deactiveren als volgt:
Om je oude decoder te deactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Als je niet vanaf je vaste lijn belt, zal je worden gevraagd je klantnummer in te voeren. Houd daarom een recente factuur bij de hand (waar vind je je klantnummer?).

Maar de laatste tijd werkt dit blijkbaar niet, dus gewoon proberen en als het niet lukt dan kunnen de Proximus forummedewerkers/moderatoren altijd de decoder deactiveren 

Edit: nu zie ik dat het enkel bij opnames is in feite:

daarom best eens alles herstarten door alles zonder spanning te zetten

dan bbox terug onder spanning zetten en als je terug kunt surfen dan de draadloze oplossingen die tussen decoder en bbox staan (als je die hebt) en tenslotte decoder terug onder spanning.

Reageer