Vraag

serverfout deze media is niet beschikbaar

  • 13 September 2023
  • 30 reacties
  • 898 Bekeken

Sedert meerdere weken, stilaan maanden, valt meerdere keren per week de tv uit met in rubriek vermelde foutmelding, gevolgd door verbreking internet connectie. De onderbrekingen duren zo´n 5 a 10 minuten, komt eerst klank terug, beeld blijft op de foutmelding staan. Heb al ettelijke keren zowel de modem als de digibox volledig gereset, zowel lokaal als op afstand, maar probleem blijft aanhouden, soms zelfs meer dan eens per dag...

Meerdere keren gebeld, gechat, zelfs al een happy house afspr gekregen die nooit werd bevestigd of gerespecteerd. Vandaag zou een expert bellen tss 16 en 19u, weer niemand gehoord of gezien..dat begint langzaamaan sterk op de zenuwen te werken!

Ik zocht in forum eerdere meldingen op, maar vond bij die meldingen niet terug hoe het werd opgelost...


30 reacties

Dag Hadewych,

Tot hiertoe geen echte onderbrekingen meer gehad, wel nog af en een korte hapering met kleurblokjes

Als het hierbij blijft, dan is dat acceptabel…

Op te volgen...

Reputatie 7
Badge +4

@vvl2016 Ik zie dat er vorige week opnieuw een technieker ter plaatse geweest is. Heeft dit beterschap gebracht ? 

Kort na de foutmelding serverfout...valt ook internet uit..

Reputatie 3
Badge +1

Heb je ook geen internet op het moment dat je decoder uit ligt?

Ik heb maar 1 decoder...

Je hebt twee decoders en op beide waarschijnlijk het probleem?

En nu ook opnieuw beeld...

Dag Raf

Het probleem is de herhaalde foutmeldingen zoals aangegeven

Serverfout, deze media is momenteel niet beschikbaar.

De happy house expert kon determineren dat er vanuit de cabine meerdere ´oranje secties´ zorgen voor fouten in de lijnverbinding. Intern werkt alles ok volgens deze man.

Probleem na zoveel weken nog steeds niet opgelost

Ook nu om 21u06 de foutmelding Serverfout etc, om 21u08 valt ook internet uit, om 21u12 opnieuw klank en kort nadien weer internet, om 21u19 wel klank, geen beeld... ik wacht nog altijd…

Beloftes van de expert qua update acties nihil...

 

Reputatie 3
Badge +1

Ziet er goed uit normaal, “link quality” mag inderdaad niet branden indien hij op access point staat. Het kan ook de RJ45 muuraansluiting zijn die “defect” is, of een slecht contact geeft. Komt 1 van de 2 grijze kabels vanuit een muuraansluiting?

 

@vvl2016 

Nog een opmerking: Aangezien je spreekt over “reparatie in de cabine” ziet het er naar uit dat de reden daarom ook niet noodzakelijk aan de Wifi Booster gelegen is. 

Spijtig dat je geen lange voorlopige netwerkkabel kunt tijdelijk gebruiken om de decoder rechtstreeks via deze netwerkkabel aan de bbox te verbinden, dan zou je direct weten of de Wfi Booster er iets mee te maken heeft.

Reputatie 3
Badge +1

Beste zou zijn als er een foto van de achterkant booster gemaakt zou worden, dan zijn we zeker dat deze goed is aangesloten.

@vvl2016 
In principe detecteert de wifi booster automatisch zelf of hij als repeater of access point moet werken, dus als er geen kabel aangesloten is werkt hij als repeater en is er wel een kabel aangesloten dan als access point. Wifi booster V2 heeft deze switch “Auto/repeater/Access Point/Station”niet.
Maar aangezien je toch deze altijd bekabeld laat werken als Access Point, zet je die schakelaar best op Access Point.

Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

Beste Raf

Dank voor je post

De installatie is door de technicus van proximus gedaan en de happy house expert heeft de installatie dus recent gecontroleerd..., ik ga ervan uit dat die proximus technici/experten weten wat ze doen.. ? 

Vooraleer ik dus aan de instellingen ga zitten, kan een proximus expert bevestigen wat Raf aanraadt te doen ?

Dank je wel

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hij mag niet op repeater staan als hij bekabeld is verbonden vanuit de garage, hij zou best op access point staan. Anders creeer je een loop waardoor heel het internet en tv gebeuren flippen. Dus de booster op access point stand zetten en nadien ook herstarten indien dit gebeurd is.

Dag DaisyS,

De modem zit in de garage (kabel), deze kabel gaat naar de living, waar de technieker een wifi extender heeft ingeplugd, waarop de decoder is ingeplugd.

De wifi extender staat ten allen tijde op repeater auto…

Ik krijg steeds vragen, die eigenlijk door jullie technieker zou moeten beantwoord kunnen worden, maar geen oplossingen … de beloofde opvolging en update van de technicus blijven nog steeds uit …. 

Zijn de nodige reparaties in de cabine nu gebeurd of niet?

De problemen zijn minder frequent, maar nog steeds niet helemaal weg…. 

Reputatie 7
Badge +5

@vvl2016 Ik zie dat je decoder niet rechtstreeks is aangesloten op de modem. Werk je met een switch of dergelijke? 

Reputatie 6
Badge +3

Tja, de moderatoren komen niet langs in het weekend :/
 

Alles weer weg:

Serverfout deze media etc

Geen internet ook

Om stilaan gek van te worden..

Hey,

Het is vrijdag 22u30.. en het is weer prijs…

😤🤢😬

Dag Michael,

Nog steeds problemen, dinsdagavond startte proximus tv zelfs helemaal niet op... heb zowel bbox als modem moeten resetten…

Gisterenavond enkele keren kort stilstaand beeld (enkele seconden).

De technieker happy house had gezegd dat ik een update zou krijgen, en ook uw collega GeertC hierboven zei dat ik op de hoogte zou gehouden worden?

Ik vermoed dat er ook vrrbindingsproblemen zijn, soms, van thuis uit, dan zit ik op de WiFi, duurt het meer dan enkele minuten voor een WhatsApp bericht verstuurd raakt…

Ik hoor graag van jullie terug

Vrgr

 

Reputatie 5
Badge +2

@vvl2016 Ik zie momenteel geen afspraak meer staan dus vermoedelijk zijn ze reeds langst geweest aan de kast buiten. Heb je nu nog steeds problemen?

Hallo,

We zijn inmiddels een kleine maand verder.. en probleem nog steeds niet opgelost... ook het beloofde telefoontje follow up, evenmin als  update via onderhavig medium laten nog altijd op zich wachten…

Dit duurt nu alles bij elkaar meerdere maanden, en begint lelijk de strot uit te hangen... 

Gaat dit nog lang duren???

Ik hoor het graag...

Reputatie 7
Badge +3

@vvl2016 

de storing staat nog in opvolging bij de technicus, 

aangezien de technicus telefonisch niet bereikbaar is heb ik hem een mail gestuurd met vraag wanneer hij met jou contact zal opnemen.

We houden je op de hoogte.

 

Geert

Vorige week vrijdag kwam de Happy House expert langs. 
Die kon vaststellen dat er idd problemen zijn met de lijn, er waren meerdere ‘oranje’ secties te zien. Hij heeft een rapport ingediend met melding of opdracht dat er iets in de cabine diende te worden vernieuwd. Dit zou 1 tot 2 weken kunnen duren. Hij heeft wel mijn lijn ietwat ‘verhoogd’, dat zou het aantal storingen in afwachting van definitieve oplossing moeten verminderen…

En ja, ik kreeg een scherper beeld, maar maandag was het alweer prijs … serverfout deze media is niet beschikbaar … 

In de tussentijd zou men mij zaterdag 23/9 bellen tussen 14 en 20 u om mij geïnformeerd te houden…

Niemand gehoord zaterdag, of zondag, of maandag of dinsdag, en vandaag ook nog niemand gehoord…

Daar waar de expert een zeer goede indruk naliet, liet de opvolging van zijn rapportage het afweten… 
En dan krijg je zo’n mailtje “het woord is aan jou” waar je een rating moet geven of je Proximus zou aanbevelen aan familie en vrienden…. wat moet je daar nu mee???


Ik wacht dus nog steeds op de opvolging van het dossier…

vrgr

Vera

Reageer