blijft de DSL led op je bbox dan continue oplichten als dit voorvalt?
@vvl2016 Ik heb je lijn getest maar zie geen verbrekingen tussen je modem en ons netwerk. Ik zie wel 1 draadloos toestel (Samsung) dat een slechtere verbinding heeft en daardoor veel energie van je wifiverbinding vraagt.
Is je decoder aangesloten via een draadloze verbinding of me een rechtstreekse kabel naar de modem ?
Begrijp ik het goed dat ook je internet wegvalt op dat ogenblik, of is dat de melding die je krijgt op de TV ?
Goede morgen Hadewyck,
Wij hebben 2 Samsung tv’s en 2 samsung smartphones … hoe weten welk toestel mogelijks het probleem veroorzaakt aub?
De decoder is door een proximus man een tweetal jaar terug van de kabel overgezet naar een wifi versterker onder mijn samsung tv beneden en ook een wifi versterker onder mijn bureau om met 2 pc’s te kunnen werken … De 2e samsung tv op de bovenverdieping werkt eveneens met een bij jullie aangekocht wit bakje (wifi?) dat in de garage is aangesloten … ik ben geen technicus of IT specialist, ik weet niet goed hoe dat werkt ...
U begrijpt het goed dat het internet kort na de melding eveneens wegvalt… het is dan ook bijzonder raar dat jullie nooit verbrekingen zien tussen de modem en jullie netwerk?
Komende vrijdag komt een happy house expert langs … benieuwd wat die gaat zeggen…
Dank bij voorbaat voor alle eventuele hulp die u kan bieden.
vrgr
Vera
@Martin, mijn excuses, ik had niet gezien dat u ook gereageerd had..
Voor zover ik mij kan herinneren staan 4 lichtjes bovenaan links altijd te branden, maar het wifilicht onderaan links staat frequent te flikkeren.
Als het nog eens voorvalt zal ik es gaan zien in de garage.
Doordat we al ontelbare keren de modem evenals de digibox gereset en zonder electriciteit gezet hebben zonder noemenswaardige verbetering, hebben we in de laatste weken die moeite niet meer gedaan… ze hebben het wel nog gedaan vanuit proximus … maar na enkele uren, of hooguit enkele dagen is het weer prijs…
Ik hoop dat de expert die vrijdag langskomt alles eens goed bekijkt want ik raak er echt niet meer aan uit.
@ Martin en Hadewych,
Volgens mijn zoon wordt de Samsung tv beneden niet via wifi gestuurd, maar met de kabel.
Ttz, de vorige ‘happy house expert’ heeft de rechtstreekse kabel uit de muur gehaald, en in de plaats daarvan een wifiversterker aangesloten en daarin de kabel van de tv-aansluiting (dus eigenlijk een soort split gemaakt). Dus de Samsung beneden zou dus rechtstreeks via kabel werken, zij het via dat wifi-versterkerboxje.
De tv op verdiep is inmiddels een LG, en geen Samsung meer, en die werkt via de electriciteitsleiding met zo’n wit bakje aan de aansluiting garage en verbindt via de electriciteitsleiding het tv toestel LG boven met internet . Ik hoop dat ik dit allemaal correct heb … het zou erop neerkomen, en zo bevestigt mijn zoon, dat de enige toestellen die heden nog op de wifi werken, enkel onze twee smartphones zijn, en dat zijn samsungs …
Wat ik niet snap, is dat wij regelmatig, als tv uitvalt, kort nadien ook geen internet meer hebben…, deze pannes zouden bij proximus niet te zien zijn… dat lijkt mij heel stug...
Destijds had de Happy House expert ook mijn pc op de wifi aangesloten, maar dat gaf frequent problemen omdat ik een 2e pc voor thuiswerk had…
De man destijds was bijzonder spaarzaam met informatie, en als ik iets vroeg waarom zo of zo, kreeg ik te horen dat hij zijn vak kende, en ik mij geen zorgen hoefde te maken…
De happy hour afspraak is deze vrijdag, en mijn zoon heeft verlof genomen om er te kunnen bij zijn, want ik snap er niet zo heel veel van…
Indien jullie weet hebben van vragen die we aan de happy house expert vrijdag zouden moeten stellen , dan heel graag een seintje., en hartelijk dank bij voorbaat voor alle tips en ondersteunig !
vrgr
Vera
@vvl2016 Ik zou even het bezoek van onze Happy House collega afwachten, indien je daarna nog hinder zou ondervinden mag je het ons zeker laten weten.
Vorige week vrijdag kwam de Happy House expert langs.
Die kon vaststellen dat er idd problemen zijn met de lijn, er waren meerdere ‘oranje’ secties te zien. Hij heeft een rapport ingediend met melding of opdracht dat er iets in de cabine diende te worden vernieuwd. Dit zou 1 tot 2 weken kunnen duren. Hij heeft wel mijn lijn ietwat ‘verhoogd’, dat zou het aantal storingen in afwachting van definitieve oplossing moeten verminderen…
En ja, ik kreeg een scherper beeld, maar maandag was het alweer prijs … serverfout deze media is niet beschikbaar …
In de tussentijd zou men mij zaterdag 23/9 bellen tussen 14 en 20 u om mij geïnformeerd te houden…
Niemand gehoord zaterdag, of zondag, of maandag of dinsdag, en vandaag ook nog niemand gehoord…
Daar waar de expert een zeer goede indruk naliet, liet de opvolging van zijn rapportage het afweten…
En dan krijg je zo’n mailtje “het woord is aan jou” waar je een rating moet geven of je Proximus zou aanbevelen aan familie en vrienden…. wat moet je daar nu mee???
Ik wacht dus nog steeds op de opvolging van het dossier…
vrgr
Vera
@vvl2016
de storing staat nog in opvolging bij de technicus,
aangezien de technicus telefonisch niet bereikbaar is heb ik hem een mail gestuurd met vraag wanneer hij met jou contact zal opnemen.
We houden je op de hoogte.
Geert
Hallo,
We zijn inmiddels een kleine maand verder.. en probleem nog steeds niet opgelost... ook het beloofde telefoontje follow up, evenmin als update via onderhavig medium laten nog altijd op zich wachten…
Dit duurt nu alles bij elkaar meerdere maanden, en begint lelijk de strot uit te hangen...
Gaat dit nog lang duren???
Ik hoor het graag...
@vvl2016 Ik zie momenteel geen afspraak meer staan dus vermoedelijk zijn ze reeds langst geweest aan de kast buiten. Heb je nu nog steeds problemen?
Dag Michael,
Nog steeds problemen, dinsdagavond startte proximus tv zelfs helemaal niet op... heb zowel bbox als modem moeten resetten…
Gisterenavond enkele keren kort stilstaand beeld (enkele seconden).
De technieker happy house had gezegd dat ik een update zou krijgen, en ook uw collega GeertC hierboven zei dat ik op de hoogte zou gehouden worden?
Ik vermoed dat er ook vrrbindingsproblemen zijn, soms, van thuis uit, dan zit ik op de WiFi, duurt het meer dan enkele minuten voor een WhatsApp bericht verstuurd raakt…
Ik hoor graag van jullie terug
Vrgr
Hey,
Het is vrijdag 22u30.. en het is weer prijs…
Alles weer weg:
Serverfout deze media etc
Geen internet ook
Om stilaan gek van te worden..
Tja, de moderatoren komen niet langs in het weekend :/
@vvl2016 Ik zie dat je decoder niet rechtstreeks is aangesloten op de modem. Werk je met een switch of dergelijke?
Dag DaisyS,
De modem zit in de garage (kabel), deze kabel gaat naar de living, waar de technieker een wifi extender heeft ingeplugd, waarop de decoder is ingeplugd.
De wifi extender staat ten allen tijde op repeater auto…
Ik krijg steeds vragen, die eigenlijk door jullie technieker zou moeten beantwoord kunnen worden, maar geen oplossingen … de beloofde opvolging en update van de technicus blijven nog steeds uit ….
Zijn de nodige reparaties in de cabine nu gebeurd of niet?
De problemen zijn minder frequent, maar nog steeds niet helemaal weg….
Hij mag niet op repeater staan als hij bekabeld is verbonden vanuit de garage, hij zou best op access point staan. Anders creeer je een loop waardoor heel het internet en tv gebeuren flippen. Dus de booster op access point stand zetten en nadien ook herstarten indien dit gebeurd is.
Beste Raf
Dank voor je post
De installatie is door de technicus van proximus gedaan en de happy house expert heeft de installatie dus recent gecontroleerd..., ik ga ervan uit dat die proximus technici/experten weten wat ze doen.. ?
Vooraleer ik dus aan de instellingen ga zitten, kan een proximus expert bevestigen wat Raf aanraadt te doen ?
Dank je wel
@vvl2016
In principe detecteert de wifi booster automatisch zelf of hij als repeater of access point moet werken, dus als er geen kabel aangesloten is werkt hij als repeater en is er wel een kabel aangesloten dan als access point. Wifi booster V2 heeft deze switch “Auto/repeater/Access Point/Station”niet.
Maar aangezien je toch deze altijd bekabeld laat werken als Access Point, zet je die schakelaar best op Access Point.
Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus
Beste zou zijn als er een foto van de achterkant booster gemaakt zou worden, dan zijn we zeker dat deze goed is aangesloten.
@vvl2016
Nog een opmerking: Aangezien je spreekt over “reparatie in de cabine” ziet het er naar uit dat de reden daarom ook niet noodzakelijk aan de Wifi Booster gelegen is.
Spijtig dat je geen lange voorlopige netwerkkabel kunt tijdelijk gebruiken om de decoder rechtstreeks via deze netwerkkabel aan de bbox te verbinden, dan zou je direct weten of de Wfi Booster er iets mee te maken heeft.
Ziet er goed uit normaal, “link quality” mag inderdaad niet branden indien hij op access point staat. Het kan ook de RJ45 muuraansluiting zijn die “defect” is, of een slecht contact geeft. Komt 1 van de 2 grijze kabels vanuit een muuraansluiting?
Dag Raf
Het probleem is de herhaalde foutmeldingen zoals aangegeven
Serverfout, deze media is momenteel niet beschikbaar.
De happy house expert kon determineren dat er vanuit de cabine meerdere ´oranje secties´ zorgen voor fouten in de lijnverbinding. Intern werkt alles ok volgens deze man.
Probleem na zoveel weken nog steeds niet opgelost
Ook nu om 21u06 de foutmelding Serverfout etc, om 21u08 valt ook internet uit, om 21u12 opnieuw klank en kort nadien weer internet, om 21u19 wel klank, geen beeld... ik wacht nog altijd…
Beloftes van de expert qua update acties nihil...
En nu ook opnieuw beeld...
Je hebt twee decoders en op beide waarschijnlijk het probleem?