Vraag

Scherm automatisch draaien met Proximus Pickx op tablet werkt niet

  • 26 februari 2021
  • 23 reacties
  • 173 Bekeken

Wanneer ik Pickx opstart op mijn tablet en naar TVgids ga om een programma te selecteren en op te nemen dan springt het scherm op mijn tablet altijd op Landscape. Mijn tablet draaien om het scherm te doen draaien lukt niet meer en dat is al een paar maanden zo. Met het scherm op landscape kan ik niet meer aan de balk “opnemen” geraken. Vroeger met het draaien van de tablet draaide het scherm mee in portret en dan kon ik wel aan de balk “opnemen”. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, had ik dat probleem niet met de software versie 5.5.1. In de instellingen van mijn tablet staat “scherm automatisch draaien” op ON. Trouwens voor mijn e-mail programma kan ik mijn scherm perfect draaien als ik dat wil, dus het ligt niet aan de instellingen. Ik dacht dat dit probleem wel zou opgelost zijn met een nieuwe software versie wat helaas niet het geval blijkt zijn. Enig idee wat hier het probleem is?

Groetjes. Jean Gielen


23 reacties

bij mijn iPad springt die direct naar ladscape bij het opstarten (speelt zelf geen rol of het op automatisch draaien staat of niet) en dus ook in de tv-gids enz….

maar ik kan wel aan het paarse balkje “opnemen” iets onder helft van het scherm rechts .

 

Reputatie 6
Badge +3

Ter info. 

Bij mij op Android smartphone : (pickx 5.5.3)

 

TV gids = altijd verticaal dus goed. 

Scherm draait niet naar landscape bij draaien smartphone. 

 

TV kijken : smartphone verticaal, blijft verticaal. 

Bij draaien scherm: beeld gaat naar volledig scherm en landscape. 

 

 

Bij mijn Samsung Galaxy smartphone reageert dit inderdaad totaal anders dan op mijn iPad zoals hierboven al uitgelegd

Op mijn GSM Samsung Galaxy werkt pickx ook perfect

Inderdaad het is alleen bij tablet/iPad dat dit anders is.

Martin, is dit probleem door gegeven naar een specialist….

 

 

 

@proximus_
De proximus forummedewerkers kunnen het altijd nog eens doorgeven als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

@gielenje Welk type tablet gebruikt u hiervoor ? Welke versie van de pickx app staat er nu op  ?

De tablet is een HUAWEI Mediapad T5. De versie van de pickx app is 5.5.3 (5509290)- CC 1.2020.1120.7

Alle applicaties draaien automatisch mee met de tablet, pickx niet, gaat altijd naar landscape

Reputatie 7
Badge +4

Ook op mijn Androidtablet draait de pickx app niet naar portrait, maar blijft hij in landscape. Maar het is wel mogelijk om op deze manier je opnames te bekijken of een nieuwe opname te plannen. Je moet het programma selecteren dat je wil opnemen en dan verschijnt daaronder de knop om op te nemen. 

opname maken Pickx app
opname bekijken
​​​​​​

 

dat is trouwens ook zo op mijn Ipad tablet daar is de laatste versie 5.5.1

Ik heb ook 2 foto’s genomen van mijn tablet. Een met de foto van het programma dat ik wil opnemen. Als ik dan klik op die foto om aan de balk opnemen te komen dan zie ik alleen 1 grote foto.

 

En als je op (R) opnames klikt kan je dan niet opnemen

bij mij staat er “opnemen” of “beheer opnames” maar niet (R)

Nee, als je op (R) opnames klikt ga je naar Opgenomen of geplande opnames

het is inderdaad raar dat  je in de tvgids  geen  “opnemen” of “beheer opnames” ziet staan en het bij u  is dat er alleen staat (R)

De pickx app opnieuw installeren had je al geprobeerd zeker

Inderdaad Martin, de laatste versie staat er op. Maar wat ik zie is dat eender welk programma mee draait met de tablet en dat Pickx van bij de opstart automatisch in landscape mode gaat en er blijft. En dus vermoed ik dat het pickx programma bij de opstart de opdracht krijgt via de opstart configuratie om in landscape mode te gaan en niet te roteren.

 

 

dat is bij mij ook zo bij opstart gaat die naar landscapemode en blijft ook zo gelijk hoe je de tablet houdt

Hallo. Bij mij is het ook enkel landscape. Vroeger draaide het scherm wel. Nu niet meer. En ook is het onderste deel (ondertitel) niet zichtbaar op de tablet maar wel op de smartphone. Proximus doe er iets aan aub. Grts

Laatste reactie is van 12 dagen geleden...Kan iemand dit doorgeven aan de Proximus specialisten.

Zoals in het bericht van Yvess vermeld werkte dit vroeger wel naar behoren. Zou het kunnen dat deze bug er in zit sinds de Pickx versie 5.5.3 en dat in de versie 5.5.2 dit probleem er niet was???

De vraag is of dit wel een bug is of dat Prox dit zo wilt? je TV werkt toch ook in Landscape :relaxed:

Ik ga eens testen of bij het casten naar TV via een gsm of tablet het beeld op TV ook draait als het op de gsm of tablet draait...:blush:

Bij het casten gebeurd er niets bij het draaien van gsm of tablet, alles blijft steady. Is er geen nieuws van de programmeurs van Proximus?

In landscape maar een half scherm op de tablet via pickx is ook ni alles. En pickx werkt meer niet dan wel. Stream niet beschikbaar op betalend pakket all sports 😡

Reageer